printlogo


کد خبر: 172232تاریخ: 1395/12/1 00:00
رویدادها

«برج میلاد» سوژه کتاب جدید شکارسری
حمیدرضا شکارسری از انتشار 2 مجموعه شعر جدید خود با عنوان «شکل‌های فراموشی» و «بوسه ترسو»‌ برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، شکارسری از انتشار شعرهای کوتاه خود در مجموعه «شکل‌های فراموشی» خبر داد و گفت:‌ این کتاب توسط انتشارات «آوای کلار» منتشر می‌شود. وی افزود: حدود 150 شعر کوتاه در این مجموعه منتشر می‌شود که تمام اشعار با یک فرم است‌، مانند اشعاری که در مجموعه «فروتنی»‌ منتشر شد و همگی با یک فرم نگارشی بودند. در این مجموعه همه اشعار با یک جمله شروع می‌شود «گاهی فراموش می‌کند...» و این جای خالی‌ها با کلمات مختلف پر می‌شود.این شاعر همچنین از انتشار دیگر کتاب خود با عنوان «بوسه ترسو» توسط انتشارات مهرآفرید خبر داد و گفت:‌ این کتاب نیز در بردارنده مجموعه شعرهای اجتماعی من است و 80 شعر با موضوع اجتماعی و با مضامین معضلات اجتماعی‌، بی‌عدالتی‌ها و... را در خود جای داده است. وی در ادامه گفت:‌ نکته جالب کتاب این است که نیمی از اشعار این کتاب با شخصیت برج میلاد سروده شده است،‌ از این منظر نگاه تازه و مدرنی به المان‌های شهری از جمله برج میلاد شده است. شکارسری تصریح کرد:‌ برج میلاد به گمان من در حال جاضر برج آزادی تهران را به عنوان نماد تهران پشت سر گذاشته است، وقتی در مقیاس جهانی بخواهند نماد و نشانه‌ای از ایران امروز به یاد بیاورند،‌ برج میلاد را به یاد می‌آورند که نماد تهران، پایتخت ایران است.  شکارسری  در پایان یکی از اشعار این مجموعه را چنین خواند:
تهران غمگین
برج میلاد غمگین‌تر
فردا را زودتر از ما دیده است

«زنده باد کودکی» منتشر شد
کتاب «زنده باد کودکی» نوشته مرتضی کوه مسکن به همت انتشارات آزگار به چاپ رسید. کتاب زنده‌باد کودکی در ستایش دوران کودکی و استفاده از فرصت و لحظات در سراسر طول دوران زندگی است و مخاطب آن عموم مردم و تمام رده‌های سنی هستند. در قسمتی از این کتاب آمده است: ما انسان‌ها آنقدر مشغول بزرگ شدن هستیم که گاهی فراموش می‌کنیم باید کودکی کنیم تا بزرگ شویم اگرنه جای خالی‌ا‌ش تا آخر عمر حس می‌شود. روزگار؛ کودکی‌ا‌‌ت را می‌گیرد و در بزرگی با یک جفت چشم گریان و کوله‌باری از غم تنهایت می‌گذارد و به قصاص گناه کودکی که نکرده‌ای در بزرگسالی سنگسارت می‌کند؛ فی‌الواقع خلقت انسان طوری است که روز به روز بر غم‌هایش افزوده می‌شود؛ تا سرانجام با کوله‌باری از غم ترک دنیا می‌کند، این است حکایت دنیایی که ما به آن دل بسته‌ایم. این کتاب در چاپ اول هفته گذشته در ٥ فصل و ٩٠ صفحه در قطع جیبی توسط انتشارات آزگار روانه بازار کتاب شد و قیمت آن ١٠هزار تومان است.

جشنواره فیلم فجر به یک استراتژی قوی نیاز دارد
کارگردان انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» معتقد است، جشنواره فیلم فجر به یک استراتژی قوی و راهبردی نیاز دارد و با سیاستگذاری صحیح می‌توان از حواشی این رویداد کاست. به گزارش ایرنا، علی نوری اسکویی گفت: یکی از ایرادهایی که در صنعت سینمای ایران وجود دارد. آن است که وقتی مدیر سینمایی جدید روی کار می‌آید بنا بر دلایل و واسطه‌هایی، دبیر جشنواره فیلم فجر را بدون کار کارشناسی شده، تعیین می‌کند و این بدترین شکل ممکن درباره این رویداد مهم هنری است. نوری اسکویی ادامه داد: اما بهترین شکل ممکن برای جشنواره فیلم فجر آن است که شورایی متشکل از نمایندگان اصناف مختلفی که در صنعت سینما مشغول فعالیت هستند، تشکیل شود تا با یک کار و بررسی کارشناسی، دبیر جشنواره انتخاب شود. وی اظهار کرد: در سال گذشته به عنوان داور و امسال به عنوان کارگردان فیلم سینمایی انیمیشن در جشنواره فیلم فجر حضور داشتم و حواشی همیشه غالب بر استراتژی قوی و راهبری در رویداد هنری بوده است. نوری اسکویی با اظهار تاسف از اینکه جای خالی سیاستگذاری در جشنواره فیلم فجر امسال احساس می‌شد، گفت: مدیران سینمایی باید از اصناف برای همکاری و کمک به سینمای آینده دعوت کنند. وی تصریح کرد: وقتی سیاستگذاری درست و مشخصی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر صورت گیرد، حاشیه‌سازی‌ها، دلخوری‌ها و مداخله‌های بی‌مورد نیز از بین می‌رود.


Page Generated in 0/0060 sec