printlogo


کد خبر: 172244تاریخ: 1395/12/1 00:00
چهارگوشه

دیوار انسانی مکزیکی‌ها
مکزیکی‌ها در اعتراض به سیاست‌های دونالد ترامپ در مرز با آمریکا دیوار انسانی تشکیل دادند. روز جمعه گذشته صدها معترض اعم از مردم عادی، سیاستمداران، هنرمندان و بازیگران در شهر مرزی «سیوداد خوارز» که با شهر «ال پاسو» در آمریکا هم‌مرز است، در حالی که گل و نوارهای رنگی در دست داشتند دیواری انسانی برپا کردند تا اعتراض خود را به فرمان ترامپ برای ساخت دیوار مرزی میان ایالات‎متحده و مکزیک نشان دهند. این در حالی است که پلیس آمریکا دستور دیگر ترامپ برای برخورد سرسختانه با 11میلیون مهاجر غیرقانونی و اخراج برخی از آنها را آغاز کرده است.

تظاهرات سراسری علیه ترامپ
روز جمعه هزاران تن در شهرهای مختلف آمریکا برای دومین روز متوالی علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ در تظاهرات «یک روز بدون مهاجر» شرکت کردند. همزمان بسیاری از شاغلان و صاحبان کسب و کارها در ایالات متحده به فراخوان فعالان اجتماعی برای اعتصاب پاسخ مثبت دادند. 13 درصد از جمعیت آمریکا یعنی حدود 40 میلیون نفر زاده خارج از این کشور هستند. بزرگ‌ترین تظاهرات روز جمعه با حضور صدها نفر در منهتن برگزار شد و معترضان خواهان ملاقات با نمایندگان کنگره برای مطرح کردن شکایت‌هایشان از قانون دولت شدند.شهرهای لس‌آنجلس و شیکاگو از دیگر صحنه‌های داغ تظاهرات ضدترامپ بود.

چالش جسد برادر اون
مقامات مالزی می‌گویند جسد کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی به این کشور برگردانده نخواهد شد مگر آنکه مراحل تشخیص هویت با ارسال نمونه دی‌ان‌ای خانوادگی کامل شود. این درحالی است که پیونگ یانگ با کالبدشکافی مخالفت کرده و خواستار انتقال جسد نام به کره‌شمالی شده است. پلیس مالزی تاکنون 3 مظنون به قتل کیم جونگ نام را بازداشت کرده که دست‌کم یکی از آنان اهل کره‌شمالی است. احتمال داده می‌شود 3 تن دیگر نیز در ترور فرزند ارشد رهبر سابق کره‌شمالی نقش داشته باشند.گفته می‌شود ترور کیم جونگ نام توسط عوامل برادرش به معنای ارسال پیامی برای پکن بوده است تا هر گونه چشم‌انداز چین برای اصلاح نظام بسته دیکتاتوری کره‌شمالی را مردود کند. «نام» که از مخالفان حکومت برادرش بر کره‌شمالی بود، 5 سال اخیر را در چین در تبعید و تحت حفاظت سازمان‌های امنیتی این کشور زندگی می‌کرد اما دوشنبه گذشته در راه بازگشت به ماکائو، در فرودگاه کولالامپور به قتل رسید. او معتقد بود کره‌شمالی باید به روشی دموکراتیک‌تر اداره شده و مانند چین به اصلاحات ساختاری تن دهد.


کایلا عروسک جاسوس
 عروسک هوشمندی که قرار بود دوست کودکان باشد اکنون مظنون به جاسوسی و نقض‌کننده حریم خصوصی کودکان شناخته می‌شود.یک سازمان نظارتی در آلمان از والدین خواسته است این عروسک سخنگوی موسوم به «کایلا» را نخرند و اگر خریده‌اند آن را از بین ببرند، چرا که هکرها می‌توانند از این عروسک هوشمند برای سرقت اطلاعات استفاده کنند. کایلا می‌تواند با دسترسی به اینترنت به سوال کاربر پاسخ دهد.هکرها هم می‌توانند با استفاده از بلوتوث ناامن جاسازی شده در این عروسک به سخنان کودکان گوش کرده و با آنها صحبت کنند. «جنسیس»، شرکت تولیدکننده این عروسک هنوز به هشدار آلمان در این‌باره واکنشی نشان نداده است. توزیع‌کننده «کایلا» نیز به هک شدن نمونه‌های اندکی از این عروسک توسط متخصصان اعتراف کرده است. کمیسر اتحادیه اروپایی برای عدالت، مصرف‌کنندگان و برابری جنسیتی گفته است نگران تاثیر این عروسک هوشمند بر حریم خصوصی و ایمنی کودکان است. اخیرا حمله سایبری به اسباب‌بازی‌های دیجیتال وی تک باعث فاش شدن اطلاعات شخصی 4/6 میلیون کودک شده بود.


Page Generated in 0/0050 sec