printlogo


کد خبر: 172256تاریخ: 1395/12/1 00:00
اوضاع در استان‌های سیل‌زده جنوب کشور مساعد نیست
همچنان بحران!

گروه اجتماعی: سیل در استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان و بوشهر باعث شرایط اضطراری برای سدهای این استان‌ها شده و همچنین تاکنون 3 قربانی در استان‌های جنوبی کشور گرفته است. به گزارش میزان، با وجود اینکه سامانه بارشی در حال خروج از کشور است، اما بسیاری از استان‌های کشور همچنان با برف و سیلاب دست و پنجه نرم می‌کنند.
6 هزار شهروند گرفتار در سیل
در همین باره، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان فارس گفته است: «یک نوجوان بر اثر عبور از مسیر سیلابی کشته شد». فیاض‌پور همچنین از مسدود شدن راه‌های روستایی در این استان خبرداد و اظهار کرد: در پی بارش‌های سیل‌آسا، راه روستایی 40 روستای استان فارس مسدود شده است و امکان تردد برای ساکنان این روستاها فراهم نیست.
انتظار 5 روزه برای رسیدن مواد غذایی!
علاوه بر این، محمدرضا رضایی‌کوچی، نماینده جهرم در مجلس با بیان اینکه پس از شکسته شدن سد محمدآباد راه‌های ارتباطی روستاها از بین رفته، گفته است: «5 روز است مواد خوراکی به 5 روستای محاصره شده در سیل نرسیده و تنها راه ارسال مواد غذایی از طریق بالگرد است».  نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به وضعیت شهرستان جهرم پس از شکسته شدن سد محمدآباد به میزان گفت: در حال حاضر حدود 1300 واحد مسکونی تخریب شده و بالای 2000 واحد مسکونی هم نیاز به تعمیرات دارند و سایر منازل هم دچار آبگرفتگی شده‌اند که برای خارج کردن آب از منازل نیاز به پمپ آب داریم.
آخرین وضعیت سیل  کرمان
همچنین صالحی، مدیرکل بحران استان کرمان از مسدود شدن محور کرمان خبرداد و  گفـت: در حال حاضر برای این مسیر راه جایگزینی وجود ندارد. توصیه می‌شود افراد در مسیر‌های سیستان‌وبلوچستان تردد نکنند. مدیرکل بحران استان کرمان در ادامه گفت: در شهرستان جیرفت یک نفر در رودخانه جان خود را از دست داده و به  5 تا 7 هزار ساختمان مسکونی خسارت وارد شده است. تمام سدهای روستایی استان سرریز شده است و مشغول هدایت آب سدها هستیم.
سیل در بوشهر قربانی گرفت
این در حالی است که مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفته است: «بارش شدید باران در استان بوشهر طی روزهای گذشته باعث آبگرفتگی معابر و همچنین سرریز شدن رودخانه‌ها و سدهای استان شده است». قاسم قائدی افزود: در پی این بارش‌ها شاهد تخریب برخی پل‌ها و ابنیه موجود در سطح استان بوشهر بوده‌ایم و تمام تلاش ما این است که هرچه سریع‌تر وضعیت را به حالت عادی بازگردانیم. مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به قطعی گاز برخی روستاهای استان بوشهر طی روزهای گذشته اظهارکرد: در روزهای گذشته شاهد قطعی گاز 13 روستای استان بوشهر بودیم که با اقدامات صورت گرفته در کمتر از
24 ساعت مشکل قطعی گاز این استان‌ها برطرف شد. قائدی از فوت یک شهروند در یکی از خانه‌های قدیمی شهرستان دشتستان خبرداد و تصریح کرد: در پی سیل اخیر در استان بوشهر، یکی از شهروندان حاضر در خانه‌ای قدیمی در شهرستان دشتستان جان خود را از دست داد. وی ادامه داد: در این حادثه، با ریزش دیواره خانه قدیمی، فردی که در این خانه حضور داشته، زیر آوار گرفتار شده و جان خود را از دست می‌دهد.
خوزستان دوباره «خاکستان» شد
گردوغبار با غلظت بیش از 12 و 19 برابر حد مجاز برخی شهرهای خوزستان را فرا گرفت و مردم را خانه‌نشین کرد.
 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت:  میزان پدیده گردوغبار بیش از 12 برابر حد مجاز در برخی شهرهای خوزستان اعلام شده است.
این در حالی است که شهرهای خرمشهر و آبادان ذرات گردوغبار 2 هزار و 730 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 19 برابر حد مجاز را تجربه می‌کنند. سازمان هواشناسی با اعلام ورود توده گردوغبار از کشور عراق به آبادان و خرمشهر، پیش‌بینی کرده که ریزگردها تا اواخر وقت امروز پدیده غالب منطقه باشند. همچنین مدارس و مراکز آموزشی اهواز و 11 شهرستان خوزستان در نوبت صبح و همچنین 8 شهرستان دیگر در نوبت بعدازظهر روز گذشته تعطیل شد.


Page Generated in 0/0066 sec