printlogo


کد خبر: 172290تاریخ: 1395/12/2 00:00
متن کتاب «تیه‌ری میسان»، نویسنده فرانسوی درباره حادثه 11سپتامبر
دروغ بزرگ

از پله‌ها و راهروها و... تا به زیرزمین کاخ سفید که برای شرایط اضطراری از قبل تدارک شده. علت این اقدام آنها گزارشی بود مبنی بر تغییر مسیر تروریست‌ها به‌سمت کاخ سفید.
راسرت: این همان پرواز شماره 77 بود که از دالاس بلند شده بود؟
چنی: از قرار معلوم همان پرواز شماره 77 بود که دالاس را به مقصد اوهایو ترک کرده بود. در این مسیر تروریست‌ها هواپیما را ربودند، آنها فرستنده هواپیما را خاموش کرده بودند. بعدا گزارش شد که هواپیما در اوهایو سقوط کرده، ولی این‌طور نبود، البته آنها مسیر را دور زدند و یکسره به‌طرف واشنگتن آمدند، یا بهتر است که آنها در اصل به ‌قصد کاخ سفید و...
راسرت: در حقیقت هواپیما کاخ سفید را دور زد؟
چنی: کاخ سفید را دور نزد، ولی به‌سمت کاخ سفید در حرکت بود، سازمان امنیتی با سازمان هواپیمایی کشوری (FAA) به‌طور دائم در تماس بود، این هماهنگی بعد از حادثه برج تجارت جهانی به‌وجود آمد.
راسرت: از طریق رادار.
چنی: زمانی که هواپیما وارد منطقه خطر شد و معلوم شد که قصد حمله به کاخ سفید را دارد، آن وقت بود که من را با خودشان به زیرزمین کاخ بردند، اینکه هواپیما به کاخ برخورد نکرد، کاملا معلوم است، اما آنچه سایت رادار ثبت کرده، نشان می‌دهد هواپیما دوری زد و از کاخ دور شد و دوباره برگشت و بعد به پنتاگون خورد.
 ما از طریق سازمان اطلاعات کشور، متوجه شدیم که هواپیمای رئیس‌جمهور در معرض خطر است، رئیس‌جمهور هم در هواپیما بود.
راسرت: واقعا قصد داشتند به هواپیمای رئیس‌جمهور حمله کنند؟ شما کاملا مطمئن بودید؟
چنی: من مطمئن بودم، حالا شما می‌دانید، ممکن است یک آدم نامتعادل این تلفن را زده باشد اما وسط این جریانات امکان بررسی اینکه چه کسی آن تلفن را زده، نبود. من فکر می‌کنم آن تهدید، چیزی نبود که بشود به‌سادگی از آن گذشت، برای همین هم بود که سازمان اطلاعات من را در جریان گذاشت، همین که من را به پناهگاه کاخ بردند، در تماس تلفنی و بعد از شرح ماجرا برای رئیس‌جمهور، به او گفتم فعلا خودش  را از مراکز تهدید دور نگه دارد، خب من هم به مرکز عملیات در بحران یا «PEOC» رفتم، آنجا از طریق معاون راه و ترابری کشور
NormMineta با هواپیمایی کشوری (FAA) در تماس بودم.
معاون رئیس‌جمهور اقرار می‌کند که به‌طور غیرمنتظره توسط مامور حفاظتش از احتمال حمله به کاخ سفید مطلع و به اجبار به پناهگاه کاخ منتقل شد و معلوم شده هواپیمای
ربوده شده از نوع بوئینگ 77، ناتوان از یافتن کاخ سفید بر فراز واشنگتن در حال گشتزنی بوده و سرانجام بر پنتاگون سقوط می‌کند. دومین اخطار حمله به هواپیمای رئیس‌جمهور زمانی به سازمان اطلاعات کشوری می‌رسد که ماموران این سازمان در حال جابه‌جایی و انتقال مقامات ارشد و اعضای کنگره به محل امن بودند.  ظاهرا یک هواپیمای ربوده شده دیگر قصد کوبیدن هواپیما به هواپیمای رئیس‌جمهور را داشته است. یک بار دیگر و تناقضی دیگر در روایت مقامات رسمی از حادثه. دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور یک بار هدف هواپیمای ربوده شده را کاخ سفید و هواپیمای رئیس‌جمهوری اعلام می‌کند و بار دیگر پرواز شماره 77 ساخته ذهنش را بر پنتاگون فرود می‌آورد. تصور گشتزنی هواپیما بر فراز کاخ سفید با هدف یافتن هدف نیز از فرآورده‌های ذهن خلاق(!) جناب معاون است. بنا به روایت دیک چنی، باید چنین تصور کنیم که ماموران امنیتی مستقر در کاخ سفید، به‌جای فعال کردن سیستم ضدهوایی کاخ، فقط دستور داشته‌اند مقامات ارشد را به پناهگاه هدایت کنند. طرفه اینکه ذهن خلاق جناب معاون با دست‌و‌دل‌بازی هواپیمای دیگری خلق می‌کند که در جست‌وجوی هواپیمای رئیس‌جمهور بر فراز واشنگتن در جولان است، در حالی که هواپیمای رئیس‌جمهوری با چندین جنگنده نیروی هوایی اسکورت می‌شود، یافتن منبع این الهامات هنری کار دشواری نیست، کافی است شیرین‌کاری‌های اسب‌سواران در فیلم‌های وسترن را به‌خاطر بیاورید!
حتما اگر بخواهیم این داستان را با همه تناقضات آن یکجا بپذیریم هنوز جوابی برای برخی از حرکت‌ها و اقدامات به‌ظاهر امنیتی رئیس‌جمهور نمی‌توانیم پیدا کنیم. به عنوان نمونه، چرا مقامات امنیتی حتی در پایگاه نظامی استراتژیک و محل فرود هواپیمای رئیس‌جمهور نگران حمله تک تیراندازان به رئیس‌جمهور  بودند؟
ادامه دارد


Page Generated in 0/0071 sec