printlogo


کد خبر: 172302تاریخ: 1395/12/2 00:00
رضایتمندی مشتری فاکتور اصلی مدیریت است
نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش خودروها!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از شاخص‌های اصلی مدیریت، خدمات پس از فروش و رضایت مشتری است. حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اعلام سازمان استاندارد مبنی بر نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش خودروها گفت: یکی از کارهایی که هر مدیریتی باید داشته باشد، رضایتمندی مشتریان است که عناوین متعددی دارد. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است هیچ مدیریتی نتواند
100 درصد رضایت مشتری را حاصل کند و ممکن است بعضی خواسته‌های مشتریان نیز خارج از چارچوب قانونی باشد. فولادگر تصریح کرد: بالا بودن میزان نارضایتی مردم از سیستم خدمات پس از فروش خودروها هشداری به خودروسازان است که باید آن را بپذیرند و کار بیشتری برای جلب رضایت مشتری و بهبود خدمات پس از فروش انجام دهند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو نیز سال‌هاست به تصویب مجلس رسیده و خودروسازان ملزم به اجرای آن هستند و صنعت خودرو گزارش‌های خود را نیز منتشر می‌کند، گفت: خودروسازان باید در این قضیه بیشتر مراقبت کنند و با ارتقای کیفیت قطعات و بالابردن مرغوبیت کالا و تقویت نمایندگی‌ها و تعمیرات بتوانند کمبودها را جبران کنند. گفتنی است، «سیدمحمود نوابی» رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در حال حاضر کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروسازی اصلا مورد رضایت مردم نیست. وی با اشاره به اینکه پرداخت خسارت باید یکی از اولویت‌های اصلی شرکت‌های خودروساز برای جذب مشتری باشد، اظهار داشت: بحث مشتری‌مداری باید در اولویت کاری خودروسازان باشد.
برخی قطعه‌سازان واردکننده قطعه خارجی شده‌اند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بخشی از مشکلات صنعت قطعه‌سازی خودرو به بی‌کیفیت بودن قطعات و رقابت‌ناپذیربودن آنها مرتبط است. محمدحسین فرهنگی با اشاره به استفاده برخی خودروسازان از قطعات بی‌کیفیت گفت: قطعه‌سازی مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات را باهم دارد؛ به طوری که بخشی از این مشکلات به کیفیت قطعات و رقابت‌ناپذیربودن آنها بازمی‌گردد. وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر مشکلات قطعه‌سازی افرادی هستند که ادعا می‌کنند قطعه‌ساز هستند اما قطعات آماده را از خارج کشور وارد کرده یا سفارش می‌دهند و در داخل با لیبل ایرانی به تامین قطعات تحویل می‌دهند. فرهنگی با تاکید بر اینکه با این حال، قطعه‌سازانی که در داخل قطعه خود را تولید می‌کنند قطعا باید حمایت شوند، افزود: آنچه می‌تواند قطعه‌سازان را از مسائل و مشکلات فعلی نجات دهد، ارتقای کیفیت است. وی تصریح کرد: طبیعی است که کیفیت به کمتر اذیت شدن مصرف‌کنندگان، توسعه بازار خودرو و حمایت از تولید داخلی منتهی می‌شود؛ در غیر این صورت با مشکلاتی در این حوزه  به صورت روزمره مواجه هستیم.


Page Generated in 0/0050 sec