printlogo


کد خبر: 172309تاریخ: 1395/12/2 00:00
چهارگوشه

رزمایش روسی در قطب شمال!
وزارت دفاع روسیه از آزمایش تجهیزات جدید نظامی خود در قطب شمال خبر داد. دفتر زنامنکا در یادداشتی خبری برای راشا‌تودی آورده است: «امروز 19 فوریه کارشناسان اداره اصلی تانک‌های زرهی وزارت دفاع فدراسیون روسیه و نمایندگان بخش صنعت تحقیقات و آزمایشات نمونه‌های جدید سلاح‌های نظامی و تجهیزات خاص در شرایط قطب شمال را آغاز کردند». به گفته دیمیتری بولگاکوف ژنرال روس، مهندسان در شرایط برف و سرمای شدید مسیری را از روستای تیکسی تا جزیره کاتلنی آماده کرده‌اند و بعد از طی این مسیر، گروه نظامی مزبور از روی یخ‌های دریای لاپتیوی به نقطه اول بازمی‌گردد. این رزمایش به منظور ارزیابی تجهیزات روسی در یک عملیات مستقل در شرایط زیرصفر انجام می‌شود.

ناوگان آمریکایی در دریای چین جنوبی
نیروی دریایی ارتش آمریکا از گشتزنی ناوگروه هواپیمابر خود در آب‌های مورد مناقشه دریای جنوبی چین خبر داد. پنتاگون در حالی این حرکت را نوعی «گشتزنی عادی» دانسته است که چین روز چهارشنبه به واشنگتن هشدار داده و آمریکا را از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در «به چالش کشیدن حاکمیت» پکن در آب‌های مورد مناقشه در این منطقه بر حذر داشت. به گزارش نیوی نیوز سرویس، براساس بیانیه نیروی دریایی آمریکا، این ناوگروه که ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس‌کارل‌وینسون هم بخشی از آن است، از روز شنبه این هفته به گشتزنی و رزمایش روزانه در منطقه پرداخته‌اند. دریابان «جیمز کیلبی» فرمانده این ناوگروه می‌گوید قابلیت‌ها و آمادگی‌های این نیرو در پی چند هفته آموزش در اقیانوس آرام تقویت شده است. ناو هواپیمابر از کلاس نیمیتز به همراه ناوشکن موشک‌انداز آرلیگ با موشک هدایت‌شونده کلاس بورک و چند کشتی دیگر از روز شنبه «عملیات‌های گشتزنی در دریای چین جنوبی» را آغاز کردند. ناوگروه تهاجمی آمریکا با نادیده گرفتن هشدارهای مکرر پکن برای متشنج نکردن اوضاع آسیای جنوب‌شرقی در آب‌های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی مستقر شده است.

 تداوم تحصن  مقابل منزل شیخ عیسی‌قاسم
در حالی که کمتر از 8 روز به موعد محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین باقی مانده است، مردم همچنان مقابل منزل وی تحصن کرده‌اند. بر این اساس، جمعی از مردم بحرین که در میدان الفدا به نشانه دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم و تأکید بر استمرار حرکت‌های انقلابی تحصن کرده‌اند، شنبه‌شب نیز نماز جماعت مغرب و عشا را در محل تحصن به‌جا آوردند. دولت بحرین اخیرا پس از برگزاری تظاهرات کفن‌پوشان در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم، مجبور شد محاکمه وی را به 9 اسفند موکول کند.

شلیک بالستیک به نیروگاه برق جیزان
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، صبح یکشنبه یک فروند شلیک موشک بالستیک به نیروگاه برق الشقیق در جیزان واقع در جنوب عربستان شلیک کرد. یگان موشکی ارتش یمن تأکید کرد این موشک بالستیک با دقت تمام به هدف خود برخورد کرده است. نیروگاه الشقیق برق بسیاری از پایگاه‌های نظامی در جیزان و عسیر را تامین می‌کند. براین اساس، این حمله موشکی ارتش یمن در پاسخ به جنایات روزانه ائتلاف سعودی علیه یمن و تخریب زیرساخت‌های اساسی این کشور انجام شده است.

ورشکستگی قطب کشتیرانی کره
دادگاهی در پایتخت کره‌‌جنوبی رسما حکم ورشکستگی شرکت کشتیرانی هانجین شیپینگ را اعلام کرد. به گزارش یورونیوز، حجم بدهی‌های این شرکت به رقم ۵میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار رسیده است. هانجین شیپینگ هفتمین شرکت بزرگ کشتیرانی دنیا محسوب می‌شد و صاحب ۱۴۱ فروند کشتی است. افت شدید مبادلات تجاری بازرگانی در دنیا و کاهش تقاضا از سوی چین به سقوط این شرکت دامن زد.


Page Generated in 0/0052 sec