printlogo


کد خبر: 172320تاریخ: 1395/12/2 00:00
پارلمان

لغو برجام توسط آمریکا همه چیز را به خانه اول بازمی‌گرداند
رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با یک شبکه عرب‌زبان اعلام کرد: در صورتی که طرف مقابل اقدام به لغو توافق هسته‌ای کند، همه چیز به خانه اول بازخواهد گشت.
علی لاریجانی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت: لغو توافق هسته‌ای از سوی ایالات متحده آمریکا همه چیز را به خانه اول بازمی‌گرداند. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره روابط میان تهران و مسکو نیز تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به سمت یک ائتلاف استراتژیک با روسیه در منطقه پیش می‌رود. لاریجانی درباره مذاکرات و رایزنی ایران با کشورهای عربی و در رأس آنها عربستان سعودی نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از مذاکره با کشورهای عربی و همچنین عربستان سعودی استقبال می‌کند. وی در همین ارتباط افزود: با این حال ما برای این نوع مذاکرات هیچ پیش شرطی قرار نمی‌دهیم و زیر بار هیچ پیش‌شرطی از سوی طرف‌های مقابل نیز نخواهیم رفت.

رفع بی‌عدالتی از اهداف تشکیل «جبهه مردمی» است
نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس گفت: رفع تبعیض و بی‌عدالتی در کشور از اهداف شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است. اکبر ترکی در گفت‌وگو با تسنیم، با ابراز امیدواری به اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بر مدار انقلابی‌گری باقی بماند، گفت: باید معیار و مصداق اصلی انتخاب و رصد افراد انقلابی‌ باشد. وی تصریح کرد: توجه به شعائر، آرمان‌ها، ارزش‌های انقلاب اسلامی، تقویت، عملیاتی کردن و همچنین نهادینه‌سازی روحیه انقلابی‌گری از ضرورت‌ها و اهداف شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است. نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس با اشاره به اولویت‌های اجتماعی شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: رفع معضلات و مشکلات اجتماعی کشور و همچنین رفع تبعیض و ایجاد عدالت در جامعه از جمله ضرورت‌های شکل‌گیری اجتماعی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.وی با اشاره به شکل‌گیری جبهه استکبار جهانی، کشورهای مرتجع منطقه‌ای، نفوذ ایادی آنها در کشور و شکل‌گیری یک جبهه ضدانقلاب، اظهار داشت: مقابله با جبهه ضدانقلاب جهانی از جمله اهداف شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب است. عضو کمیته نمایندگان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: باید همه نیروهای انقلاب، دلسوزان و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی در یک مجموعه تمرکز کنند تا دغدغه اصلی مردم در زمینه‌‌های اقتصادی و اجتماعی را پیگیری کنند و به کمک مردم و انقلاب اسلامی بیایند.
 
واکنش زاهدی به طرح دوفوریتی مجازات پرسشگران
فراموش کرده‌اند ۳۸ سال از دوران خفقان گذشته است
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طرح مجازات پرسشگران از سوی برخی نمایندگان فراکسیون امید گفت: ظاهرا دوستان فراموش کرده‌اند ۳۸ سال از دوران خفقان سیاسی و سرکوب اندیشه‌ها گذشته است. محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با مرصاد، اظهار داشت: ارائه طرحی دوفوریتی آن هم در ایام نزدیکی به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری توسط اعضای شاخص فراکسیون امید حکایت از عملکرد ضعیف دولت و ترس اصلاح‌طلبان از سوالات مردمی از کارنامه 4 ساله دولت دارد.  وی افزود: ظاهرا دوستان فراموش کرده‌اند ۳۸ سال از دوران خفقان سیاسی و سرکوب اندیشه‌ها گذشته است.  زاهدی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد این فراکسیون باید از امید به تهدید تغییر نام دهد و هیات رئیسه این فراکسیون بویژه آقای مطهری که عضو  هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز هستند و خود را همیشه مدافع آزادی بیان می‌دانند باید در این باره به نخبگان و افکار عمومی پاسخگو باشند. به گفته زاهدی، مردم انتظار دارند به جای بستن دهان و سرکوب بیان، امضاکنندگان این طرح سخیف، پیشنهادی برای باز کردن گره کور رکود و  گشایش وضع معیشت‌ مردم
ارائه می‌کردند.
 


Page Generated in 0/0067 sec