printlogo


کد خبر: 172323تاریخ: 1395/12/2 00:00
اخبار

بدهی‌ دولت ۷۰۰ هزار میلیارد تومان شد
وزارت اقتصاد در گزارشی رقم بدهی‌ دولت و شرکت‌های دولتی را تا دی‌ماه امسال 700 هزار میلیارد تومان اعلام کرد. به گزارش فارس، در راستای شفا‌ف‌سازی مطالبات و بدهی‌های دولت، وزارت اقتصاد در جدیدترین آمار، میزان بدهی‌های دولت تا دی‌ماه سال جاری را 700 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که این بدهی‌ها شامل بدهی‌ دولت، بدهی شرکت‌های دولتی و‌ بدهی دولت به شرکت‌های دولتی است. بر اساس این گزارش، نسبت بدهی‌های دولت به تولید ناخالص داخلی بین 30 تا 50 درصد است. در حال حاضر بر اساس قانون رفع موانع تولید وزارت اقتصاد دفتر مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی راه‌اندازی کرده است که وظیفه آن ساماندهی این بدهی‌ها است. پیش‌تر وزیر اقتصاد اعلام کرده بود رقم بدهی دولت و شرکت‌های دولتی 560 هزار میلیارد تومان است که به نظر می‌رسد به 700 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.


سه‌شنبه میوه ارزان می‌شود
نرخ میوه، سبزی و صیفی در یک هفته گذشته به دلیل بارش 6 روزه باران و توقف ورود این محصولات از جنوب کشور افزایش کاذب یافته است اما از روز سه‌شنبه دوباره به نرخ قبلی خود بازمی‌گردد. حسین مهاجران، رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: تا روز سه‌شنبه باید صبر کرد تا قیمت میوه‌ها دوباره سیر عادی خود را پیدا کند و باید اذعان داشت قیمت میوه اکنون به‌صورت کاذب گران شده است. وی افزود: به مدت 6 روز در خوزستان و هرمزگان و بلوچستان که محل تأمین محصولات زمستانه کدو، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه، لوبیا سبز، کاهو و سبزیجات و نارنگی و پرتقال است باران آمده و کشاورزان و باغداران برای چیدن محصول به مشکل خورده بودند.


پرداخت ۴۲۷ هزار میلیارد وام بانکی
تسهیلات پرداختی بانک‌ها در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۵ به بخش‌های اقتصادی مبلغ 9/4278هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال مبلغ 7/1294 هزار میلیارد ریال افزایش داشته است. به گزارش بانک مرکزی، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش‌های اقتصادی مبلغ 8/2724 هزار میلیارد ریال معادل 7/63 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال مبلغ 6/857 هزار میلیارد ریال معادل 9/45 درصد افزایش داشته است. تعداد ۲۶۱۶۶۷ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۴۷۴۵ میلیون ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی دیگر بخش‌هاست.


آغاز پیش‌فروش بلیت‌های اتوبوس
پیش فروش بلیت‌های اتوبوس بین‌شهری فعال در عرصه مسافری برای روزهای ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین از دیروز آغاز شد. به گزارش ایسنا، طبق اعلام اتحادیه تعاونی‌های مسافری همه مسافران می‌توانند به طور همزمان از طریق دفاتر فروش بلیت در سطح شهر، پایانه‌ها و سامانه‌های اینترنتی نسبت به خرید بلیت اتوبوس مدنظر خود اقدام کنند. اتحادیه اعلام کرده در سفرهای نوروزی سال ۹۶ ظرفیت جابه‌جایی ۵۰ میلیون مسافر وجود خواهد داشت که این ظرفیت با فعالیت حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار صندلی انجام می‌گیرد. برخلاف سال‌های گذشته در نوروز امسال هیچ افزایش قیمتی صورت نمی‌گیرد و نرخ‌ها مانند گذشته به مسافران ارائه می‌شود.


کاسبی کسبه پلاسکو در نور آغاز شد
600 واحد صنفی کسبه پلاسکو، کسب و کار خود را در مجتمع تجاری نور آغاز کردند. به گزارش اتاق اصناف ایران، رئیس اتاق اصناف ایران در مراسم آغاز به کار این واحدها گفت: امیدواریم کسبه محق پلاسکو به حقوق خود برسند. در صورتی که ساخت ساختمان جدید پلاسکو توسط بنیاد مستضعفان بیشتر از 2 سال طول کشید از کسبه می‌خواهیم محل فعلی خود در مجتمع نور تهران را رها نکنند تا به انسجام آنها لطمه‌ای وارد نشود. علی فاضلی گفت: بنگاه‌های تجاری ما مشکلات زیادی دارند به طوری که باید اذعان داشت در شرایط فعلی 40 درصد آنها از ایمنی لازم برخوردار نیستند. فاضلی تصریح کرد: به فرماندار تهران عرض می‌شود که برای بافت فرسوده این شهر دستور سریع دهد تا حادثه مشابه پلاسکو دیگر تکرار نشود.


Page Generated in 0/0055 sec