printlogo


کد خبر: 172329تاریخ: 1395/12/2 00:00
شرایط بحرانی در استان‌های سیل‌زده جنوب همچنان ادامه دارد
اسکان اضطراری ۱۴۲۷۰ سیل‌زده

گروه اجتماعی: مدیرکل بحران استانداری فارس از اسکان اضطراری بیش از ۱۴ هزار سیل‌زده در این استان خبر داد. حسن فیاض‌پور با بیان اینکه در مجموع به بیش از 20 هزار نفر از سیل‌زدگان در استان فارس امدادرسانی شده است، اظهار داشت: از این 20 هزار نفر، 14 هزار و 270 نفر در سایت‌های اسکان اضطراری ثابت و موقت مستقر شده‌اند. مدیرکل بحران استانداری فارس با بیان اینکه بعد از پایان مرحله مقابله، امداد و نجات، تیم‌های ارزیاب برای برآورد خسارت به اماکن عمومی، دولتی و منازل روستایی و شهری مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تیم‌های ارزیاب در برخی شهرها به موازات کار تیم امداد و نجات، مشغول ارزیابی
خسارت هستند.
وضعیت نامعلوم 15 روستای گرفتار در برف
همچنین نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: به  دلیل بارش سنگین برف از وضعیت حدود 15 روستا در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه بی‌خبر هستیم و راه این روستاها هنوز باز نشده است. علی بختیاری در ستاد بحران استان کرمان اظهار داشت: 330 تا 350 میلیمتر بارندگی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه داشته‌ایم. وی با اشاره به وقوع سیل در استان کرمان بیان داشت: تمام ساختمان‌های خشتی و گلی در بافت، رابر و ارزوئیه تخریب شده‌ یا در حال تخریب هستند. نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در هر نقطه‌ای از مناطق سیل‌زده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه رفتیم، تلفن همراه قطع بود. بختیاری افزود: بارندگی همچنین خسارت زیادی را به شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه وارد کرده است که این خسارت‌ها جمع‌بندی می‌شود تا غرامت دریافت شود. وی تصریح کرد: به دلیل بارش سنگین برف از وضعیت حدود 15 روستا در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه بی‌خبر هستیم و راه این روستاها هنوز باز نشده است و از بعضی از عشایر هم خبری نداریم. به دنبال این هستیم که بدانیم این افراد به چه چیزهایی نیاز دارند. بختیاری با بیان اینکه برای اسکان عشایر سیل‌زده باید فکر اساسی شود، ادامه داد: بخشی از دام عشایر تلف شده است و به علت سرمای شدیدی که در راه است، پیش‌بینی می‌شود دام بیشتری تلف شود.
خسارت 400 میلیارد ریالی سیل
علاوه بر این، فرماندار ریگان گفت: سیلاب و توفان شدید شن طی روز گذشته بیش از 400 میلیارد ریال خسارت به بخش گنبکی و روستاهای این شهرستان وارد کرد. امین باقری اظهار داشت: سیلاب در بخش گنبکی این شهرستان بر اثر جاری شدن بارندگی در بالادست شهرستان و سرازیر شدن آب سد نساء خسارات زیادی را به زیرساخت‌های بخش گنبکی وارد کرد. وی بیان داشت: سیلاب و توفان شدید شن موجب وارد شدن خسارت به فضای سبز شهری بخش گنبکی و شهر ریگان و زیرساخت‌های آب، برق، منازل مسکونی، کشاورزی و تنها کارخانه شهرستان شد. فرماندار ریگان افزود: به دلیل آبگرفتگی مدارس در شهر و روستاهای بخش گنبکی مدارس تمام مقاطع تحصیلی در شهرستان ریگان تعطیل شد.
باقری عنوان کرد: بیش از یکهزار و 500 واحد مسکونی در شهرستان ریگان دچار خسارت شدند که بیش از 500 واحد خسارت 50 تا 100 درصدی دیدند. وی تصریح کرد: به تنها واحد صنعتی در شهرستان ریگان بیش از 20 میلیارد ریال خسارت وارد شد و سیلاب و توفان شدید شن در شهرستان ریگان موجب تلف شدن بیش از یکهزار و 500 راس دام سبک و سنگین و طیور در روستاهای بخش گنبکی شهرستان ریگان شد. فرماندار ریگان با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از روستاهای شهرستان در محاصره سیلاب قرار دارند، گفت: خسارتی که به بخش و شهر گنبکی و روستاهای ریگان وارد شده خسارت اولیه است که با توجه به وسعت شهرستان، خسارت نیز افزایش می‌یابد.
سیل 6 پل را در فارس شکست
همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل استان فارس نیز اظهار داشت: 6 پل در پی سیلاب فارس شکسته شد که راهکارهایی برای بازسازی این پل‌ها داده شده و تعداد زیادی پل نیز در آستانه تخریب است که باید تامین اعتبار شود. سیاهپور افزود: در پی سیلاب فارس در 750 کیلومتر از گردنه‌ها به طور شبانه‌روز جمع‌آوری ریزش داشتیم و نیروهای راهداری تمام وقت خدمات خود را با 580 دستگاه سبک و سنگین ارائه دادند. مدیرعامل برق منطقه‌ای استان فارس نیز اظهار داشت: با توجه به اخطارها و آمادگی قبلی که ایجاد شد، کل خاموشی فارس در سیلاب اخیر 500 مگاوات‌ساعت بوده است. کریمی بیان کرد: تنها در شهر جهرم به دلیل اینکه یکی از پست‌های فوق توزیع دچار آبگرفتگی و از پست خارج شد، برق قطع و پس از 12 ساعت نیز آن پست
برقدار شد.
تلف شدن بیش از 3هزار رأس دام
سیل در استان کرمان باعث تلف شدن 3500 راس دام و تحمیل خسارت سنگین به عشایر شد. سیف‌اللهی، معاون عمرانی استانداری کرمان درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان، گفت: در بردسیر 700 خانه دچار آبگرفتگی شده و خسارت‌هایی به آنها وارد شد که مشغول ارزیابی خسارت‌ها هستیم. وی ادامه داد: در منطقه بردسیر راه‌های ارتباطی 5 روستا قطع شده است. معاون استاندار کرمان با بیان اینکه خسارت زیادی به عشایر منطقه وارد شده است، تاکید کرد: 3 هزار و 500 راس دام در جریان وقوع سیل در استان تلف شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0065 sec