printlogo


کد خبر: 172331تاریخ: 1395/12/2 00:00
سلامت

متخصص رادیوتراپی آنکولوژی عنوان کرد
کاهش سن ابتلا به سرطان در ایران
متخصص رادیوتراپی آنکولوژی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد سن ابتلا به سرطان در ایران کاهش یافته است. به گزارش مهر، علی یعقوبی‌جویباری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مطالعات میدانی نشان می‌دهد سن بروز سرطان در کشور پایین آمده است. یعقوبی ادامه داد: به عنوان مثال طی سال‌های گذشته سرطان سینه در سن ۵۵ سالگی خود را بروز می‌داد اما اکنون سن ابتلا به سرطان سینه ۴۵ تا ۵۰ سال رسیده است. این متخصص با انتقاد از مهیا نبودن امکانات کامل در کشور برای تشخیص و درمان سرطان گفت: در کشور مرکز جامع سرطان وجود نداشته و مراکزی هم که برای درمان سرطان مشغول هستند تمام تیم‌های تخصصی را ندارند. وی اضافه کرد: در مراکز جامع سرطان علاوه بر متخصصان کلینیکال آنکولوژی باید شاهد متخصصان تغذیه، روان‌پزشک، مددکار اجتماعی و سایر تخصص‌هایی که در عوارض استفاده از داروهای شیمی‌درمانی فرد را به چالش می‌کشد، دیده شود و بیمار جز درمان به دغدغه دیگری فکر نکند اما هنوز شاهد مراکز جامع خدمات درمان سرطان در کشور نیستیم. یعقوبی در ادامه تصریح کرد: در حوزه سرطان ایران چند اتفاق افتاده که برخی آمار زیادی را از این بیماری انعکاس می‌دهند که باید گفت به دلیل تشخیص زودرس و روش‌های تشخیصی دقیق این بیماری شناسایی شده و بخشی از افزایش آمار به این دلیل است. این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی اظهار داشت: در نگاه جامع به سرطان جای کار داریم و باید به استانداردهای مطلوب و تایید شده جهانی برسیم تا بتوانیم شاهد بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی باشیم.

هشدار درباره استفاده زیاد از بوتاکس
در سال‌های  گذشته بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک رواج زیادی در بین زنان داشته که شیوع بیش از حد آن برای سلامت جامعه مضر است. به گزارش تسنیم، امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست درباره بوتاکس و تزریق این فرآورده به پوست اظهار داشت: برای افراد زیر 20 سال بوتاکس تزریق نمی‌شود و برای این افراد که دارای چین و چروک هستند، توصیه می‌کنیم عادت صحبت کردن با عضلات را ترک کنند. این متخصص پوست در پاسخ به این پرسش که کسی که جوش یا تبخال دارد، می‌تواند تزریق بوتاکس انجام دهد، ادامه داد: خیر. در این موارد صبر می‌کنیم تا مشکل عفونی برطرف شود، سپس اقدام به بوتاکس می‌کنیم.  احسانی در ادامه به موضوع  بوتاکس زنان باردار پرداخته و تصریح کرد: خانم‌های باردار و شیرده نیز نباید در این ایام اقدام به بوتاکس کنند. به مردم توصیه می‌کنیم برای انجام بوتاکس حتماً به فرد متخصص که در این زمینه تجربه دارد مراجعه کنند و از انجام این کار در آزمایشگاه‌ها خودداری کنند. این متخصص پوست درباره نقش تغذیه در پیشگیری از پیری زودرس، اظهار داشت: تغذیه مهم است و  استفاده از پروتئین مناسب در رژیم غذایی، رساندن آنتی‌اکسیدان به بدن از طریق میوه و سبزی، آب و مایعات کافی، روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد.

محققان هشدار دادند
خطر استفاده از مکمل‌های لاغری
محققان دانشگاه بلفاست و دانشگاه کینگستون لندن می‌گویند مکمل‌های موجود برای درمان چاقی و مشکلات جنسی که دارای برچسب کاملا گیاهی هستند حاوی مواد دارویی خطرناکی هستند.  به گزارش فارس، بررسی‌ها مشخص کرده است این محصولات غالباً داروهای بدون مجوز هستند و بسیاری از افراد بدون توجه به احتمال اختلال آنها با سایر داروها مصرف می‌کنند. این داروهای گیاهی و مکمل‌های تبلیغ‌شده بسیار خطرناک بوده و دارای عوارض منفی جدی هستند و ریسک بروز حملات قلبی و سکته‌ها را افزایش می‌دهد. داروهای برطرف‌کننده مشکلات جنسی هم حاوی ترکیباتی نظیر Tadalfil و sulfoaildenafil است که در تداخل با داروهای حاوی نیترات به شکل قابل توجهی موجب کاهش فشار خون شده و مشکلات جدی را به بار می‌آورند.


Page Generated in 0/0050 sec