printlogo


کد خبر: 172337تاریخ: 1395/12/2 00:00
نخستین مصاف استقلال‌های ایران در آسیا
آبی، رنگ ملی

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ACL از امروز با برگزاری 4 دیدار آغاز می‌شود که در روز نخست، تیم‌های استقلال ‌تهران و استقلال‌ خوزستان در گروه A و B با حریفان خود به رقابت می‌پردازند. در روز نخست ACL 2 تیم همنام استقلال ایران به مصاف رقبای خود خواهند رفت. در گروه A از ساعت ۱۹:۱۰ التعاون ‌عربستان به مصاف لکوموتیو تاشکند می‌رود و پس از آن از ساعت ۱۹:۴۵ الاهلی ‌امارات میزبان استقلال‌ تهران است. الاهلی ‌امارات در حال حاضر در رده دوم لیگ امارات قرار گرفته و بهترین خط دفاع این مسابقات را در اختیار دارد. این در حالی است که استقلالی‌ها که تیم سوم لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج‌فارس) هستند، بهترین خط حمله لیگ ایران را در اختیار دارند و همین مساله نوید یک بازی چالشی را برای هر دو تیم می‌دهد. در گروه B که مانند گروه A امروز دوشنبه پیگیری می‌شود، ابتدا استقلال‌ خوزستان از ساعت ۱۴:۳۰ در عمان میزبان الفتح‌ عربستان است. این دیدار شروع‌کننده این فصل لیگ قهرمانان و به نوعی افتتاحیه این مسابقات محسوب می‌شود. پیش از این صحبت‌هایی مبنی بر عدم حضور استقلال خوزستان در این بازی و انصراف آنها از این مسابقات وجود داشت. دو تیم استقلال خوزستان و الفتح عربستان برخلاف دو تیم دیگر حاضر در این گروه، اوضاع خوبی در جدول رده‌بندی لیگ‌های خودشان ندارند. استقلال ‌خوزستان که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران محسوب می‌شود در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفته و الفتح ‌عربستان هم در رده سیزدهم و ما قبل آخر لیگ عربستان جای گرفته است. بنابراین این دیدار برای هر دو تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند سرنوشت صعود آنها را رقم بزند. در بازی دیگر این گروه لخویای قطر از ساعت ۱۷:۲۰ میزبان الجزیره امارات است. این دو تیم به ترتیب در رده دوم و اول لیگ‌های کشور خودشان قرار گرفته‌اند.
همه دانستنی‌ها درباره حریف استقلال ‌تهران
روز دوشنبه رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود. در همین چارچوب تیم فوتبال استقلال ‌تهران در نخستین دیدار خود در دوبی به مصاف الاهلی امارات می‌رود. این مسابقه از ساعت 19:45 به وقت تهران آغاز خواهد شد. استقلال در 2 فصل اخیر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا غایب بود و حالا دوباره در این مسابقات حاضر شده است. شاگردان علیرضا منصوریان در 6 دیدار اخیر خود در لیگ برتر و همچنین پلی‌آف لیگ قهرمانان به 6 پیروزی دست پیدا کردند و آخرین باری که در یک مسابقه به برتری نرسیدند به 28 دی‌ماه برمی‌گردد که با نتیجه 2 بر یک به همنام خوزستانی خود باختند. تیم الاهلی در  حال حاضر در لیگ 14 تیمی امارات با کسب 41 امتیاز از 19 بازی در رده دوم قرار دارد و فاصله‌اش با تیم صدرنشین 9 امتیاز است. آنها 12 پیروزی دارند، 5 بار تن به تساوی داده‌اند و 2 شکست هم در کارنامه‌شان ثبت شده است. الاهلی گران‌ترین تیم فوتبال امارات به حساب می‌آید. آنها با فاصله فاحش نسبت به الجزیره با مبلغی حدود 27میلیون یورو گران‌ترین تیم لیگ امارات هستند. این در حالی است که قیمت استقلال در سایت ترانسفرمارکت به 10 میلیون یورو هم نمی‌رسد. الاهلی در ترکیب خود 4 بازیکن خارجی دارد. اورتون ریبیرو (برزیل)، لیما (برزیل)، آساموآ جیان(غنا) و ماخته دیوپ (سنگال) بازیکنان خارجی الاهلی به شمار می‌آیند که گران‌ترین آنها اورتون ریبیرو است که ارزش او  12 میلیون یورو است یعنی حدود 2 میلیون بیشتر از کل باشگاه استقلال. تیم الاهلی چند بازیکن ملی‌پوش هم در ترکیب خود دارد که مهم‌ترین بازیکن آنها احمد خلیل است. مهاجم 25 ساله‌ای که سال گذشته بهترین بازیکن آسیا شد. در کنار او نفراتی چون حبیب الفردان، محمد خلفان، سالمین خمیس، ولید عباس و ماجد ناصر در تیم‌ملی امارات حضور دارند. سرمربی تیم الاهلی کازمین اولاریو نام دارد. این سرمربی رومانیایی 47 ساله است و جولای 2013 هدایت الاهلی را برعهده گرفت و تا 30 ژوئن 2018 با این تیم قرارداد دارد.  اولاریو پیش از این هدایت تیم‌های السد قطر، العین امارات، استوابخارست رومانی، الهلال‌ عربستان و تیم‌ملی عربستان را برعهده داشته است. دستیاران او از کشورهای رومانی و اسکاتلند هستند. الاهلی در سال 1970 تاسیس شد. آنها 7 بار فاتح لیگ امارات شده‌اند و با 8 قهرمانی در جام ریاست جمهوری امارات رکورددار هستند این تیم 4 بار سوپرکاپ امارات را فتح کرده و در مجموع 21 جام داخلی دارد. الاهلی در سال 2015 عنوان نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرد این در حالی است که استقلال سابقه دو قهرمانی را در این جام دارد.
خرمگاه: استقلال با نفت فرق دارد
مربی استقلال‌ تهران گفت: از الاهلی شناخت خیلی خوبی داریم. محمد خرمگاه در نشست خبری پیش از بازی با الاهلی اظهار داشت: بازی سختی مقابل تیم خوب الاهلی داریم. شناخت خوبی از این تیم داریم. می‌دانیم از این بازی چه می‌خواهیم. به دنبال کسب بهترین نتیجه هستیم. وی در ادامه درباره شکست منصوریان با نفت مقابل الاهلی افزود: ما با نفت مقابل الاهلی بازی کردیم و باختیم. شاکله الاهلی همان تیم است. شناخت کاملی از این تیم داریم. نوع دفاع کردن و تاکتیک‌شان را می‌دانیم. تیم استقلال متفاوت از نفت است. امیدوارم بتوانیم با امتیاز از اینجا برویم. مربی استقلال درباره بردهای پیاپی استقلال خاطرنشان کرد: شرایط خوبی داریم. نسبت به اول فصل خیلی بهتر شدیم. بچه‌ها با تفکرات ما آشنا شدند. به وحدت تاکتیکی رسیدیم. از لحاظ روحی و بدنی هم خوب بودیم و امیدوارم در این بازی هم مانند 6 بازی قبل موفق باشیم و با امتیاز از زمین بازی خارج شویم. وی همچنین بیان داشت: تیم الاهلی بسیار قابل احترام است. آنها در آسیا هم نتایج خوبی گرفتند. مربی بسیار باهوشی دارند.  با احترام به دو تیم دیگر یعنی التعاون و لکوموتیو ما و الاهلی شرایط بهتری در این گروه داریم. باید بازی‌های رو در رو را نگاه کنیم. برای الاهلی احترام بسیار زیادی قائلم. خرمگاه در پایان گفت: بازی‌های سنگینی در لیگ داشتیم. بچه‌ها نتایج خوبی گرفتند. خودمان را آماده این بازی کرده‌ایم. کامل از تیم حریف شناخت داریم. امیدوارم بچه‌ها از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی داشته باشند.
حیدری: جای استقلال در آسیا خالی بود
هافبک استقلال گفت: جای استقلال در آسیا خالی بود. خسرو حیدری در نشست خبری پیش از بازی با الاهلی اظهار داشت: 7،6 سال در آسیا بودیم. تیم الاهلی بسیار تیم خوبی است. امیدوارم استقلال روز دوشنبه خیلی محکم نخستین قدم خود را بردارد. جای استقلال در آسیا خالی بود. فردا گام محکمی برداریم. وی در ادامه راجع به خستگی استقلال به خاطر نزدیکی مسابقات افزود: چند روز قبل بازی داشتیم و رقابت‌های آسیایی سنگین است چون فاصله بازی‌ها کم است. خوبی استقلال امسال این است که کیفیت بازیکنان باهم فرق ندارد. از این جهت مشکلی نداریم. هر کسی داخل زمین باشد کیفیت خوبی خواهد داشت.


Page Generated in 0/0058 sec