printlogo


کد خبر: 172345تاریخ: 1395/12/3 00:00
اخبار

علیرضا قزوه در شب شعر «همه برای فلسطین»:
شاعر اشک‌ها و اشعارش را نمی‌فروشد
مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه هر انسان انقلابی چیزهایی دارد که قابل فروش نیست، گفت: یک شاعر اشک‌ها و ابیات اشعارش را نمی‌فروشد. به گزارش تسنیم، شب شعر «همه برای فلسطین» یکشنبه اول اسفندماه، به مناسبت ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری و جمع کثیری از شاعران و ادبای کشور برگزار شد. در ابتدای مراسم شب شعر «همه برای فلسطین»، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در سخنانی با بیان اینکه برای هر انسان انقلابی، چیزهایی وجود دارد که قابل فروش نیست، اظهار کرد: یک شاعر اشک‌ها و ابیات اشعارش را نمی‌فروشد و یک انقلاب، آرمان‌های بنیانگذارش حضرت امام خمینی(ره) را به هیچ قیمتی نمی‌فروشد. وی ادامه داد: روز قدس و نام فلسطین با نام حضرت امام (ره) گره خورده است و امروز اگر حزب‌الله لبنان می‌تواند جلوی اسرائیل بایستد، به برکت نام حضرت امام(ره)، آرمان‌ها و ایده‌های ایشان است. جمله شنیدنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای که فرمودند اسرائیل تا 25 سال آینده وجود نخواهد داشت، تنها یک حرف نیست؛ ایمان داریم که اسرائیل تا 25 سال آینده وجود نخواهد داشت و حرکت سیدالشهدا(ع) تاثیر خود را خواهد گذاشت. مصطفی محدثی خراسانی شاعر کشورمان نیز در بخشی از این مراسم، پس از شعرخوانی، بیانیه شاعران فارسی‌زبان در حمایت از انتفاضه مردم فلسطین را قرائت کرد.  همچنین در این مراسم شاعرانی مانند محمدمهدی سیار، محمد سلیمان از کشور فلسطین، حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی، سکندر حسینی از افغانستان، علیمحمد مودب شاعر و مدیرعامل موسسه شهرستان ادب، سید احمد شهریار از پاکستان، محمدجواد آسمان، سینا علیمحمدی و... به شعرخوانی با موضوع انتفاضه فلسطین پرداختند. اجرای این مراسم بر عهده قادر طراوت‌پور شاعر آیینی کشور بود

در مراسمی در حوزه هنری مطرح شد
ماجرای نیمروز  «جهادی» ساخته شد
مراسم قدردانی و تجلیل از سازندگان فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» بهترین فیلم سی و پنجمین جشنواره فجر با حضور تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگران و سایر عوامل فیلم در حوزه هنری برگزار شد. به گزارش سوره سینما، محسن مومنی‌شریف در ابتدای نشست ضمن تبریک به همه عوامل این فیلم گفت: براستی شایسته تقدیر هستید که در جشنواره فیلم فجر بخوبی درخشیدید.  سپس محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری گفت: فیلم «ماجرای نیمروز» اثری شجاعانه است و اگر جسارت، شجاعت و پشتکار نمی‌بود هیچگاه این اثر درخشان خلق نمی‌شد. همچنین، سیدمحمود رضوی در این نشست گفت: به لحاظ عقلانی و شرایط تولید این فیلم نمی‌توانست در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند؛ اگر بخواهیم واژه کار جهادی را در جایی به کار ببریم به دست‌اندرکاران این پروژه می‌توانیم بگوییم که کار جهادی کردند. وی ادامه داد: 2 ماه شبانه روز پیش‌تولید این کار را انجام می‌دادیم اما نمی‌دانستیم پروانه ساخت برای این فیلم صادر می‌شود یا خیر؛ و بعد از شروع تولید 2 ماه عوامل با تلاش شبانه روزی کار کردند. وی گفت: به دلیل همین فضای خوبی که مردم برای این فیلم ایجاد کردند، تصمیم گرفتیم هر چه زودتر فیلم را اکران کنیم. محمدحسین مهدویان در سخنانی گفت: عزم جدی برای ساخت این فیلم داشتیم. از روزی که مشغول نگارش سناریو بودیم به نوشتن یک کار درجه یک فکر می‌کردیم و به جرات می‌توانم بگویم تک‌تک عوامل ذره‌ای کوتاهی نکردند.

درگذشت دوبلور و گوینده پیشکسوت
ایران بزرگمهری‌راد، بازیگر تئاتر، دوبلور و گوینده پیشکسوت دیروز درگذشت. به گزارش میزان، ایران بزرگمهری‌راد، بازیگر پیشکسوت و قدیمی تئاتر و دوبله ساعت 3 بامداد دوم اسفند ماه به دلیل عفونت حاد ریوی و نارسایی قلبی در بیمارستان پارسا درگذشت. در کارنامه هنری بزرگمهری‌راد، دوبله جین سیمونز در فیلم‌هایی چون دزیره، المرگنتری، اسپارتاکوس، سرزمین پهناور، این زمین مال من است، خرقه، پا در مه، پایان خوش، گلوله‌ای در انتظار است، این می‌تواند شب موعود باشد، تا زمانی که بادبان‌ها برفرازند، بس جوان، بازیگر، آدم و الین، قفس طلایی زرد چرک، اندروکلس و شیر دیده می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec