printlogo


کد خبر: 172347تاریخ: 1395/12/3 00:00
تقابل پرسپولیس و الهلال در مسقط
نبرد درحد تیم‌ملی

مردان برانکو در نخستین بازی آسیایی خود در این فصل به مصاف الهلال عربستان خواهند رفت. در نخستین هفته از لیگ قهرمانان آسیا در یک بازی حساس دو تیم پرسپولیس و الهلال عربستان امروز در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به مصاف هم خواهند رفت. تیم پرسپولیس بعد از یک سال وقفه در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل در نخستین بازی خود باید در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط به مصاف الهلال عربستان برود. همانند سال گذشته بزرگ‌ترین مشکلی که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا دارند این است که باید مقابل تیم‌های عربستانی در خارج از ایران بازی کنند و این مساله باعث شده ما نتوانیم در بازی‌هایی که میزبان هستیم از تماشاگران پرشور ایرانی بهره ببریم. سرخپوشان در نخستین بازی خود مقابل تیم سرسختی قرار خواهند گرفت که همواره در همه ادوار لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و از بازیکنان خوبی نیز بهره می‌گیرد. 2 تیم پرسپولیس و الهلال شرایط تقریبا برابری در لیگ کشورهای خود دارند و هردوی این تیم‌ها در این فصل موفق شده‌اند 15 پیروزی و تنها 2 باخت را کسب کنند. همچنین پرسپولیس و الهلال بهترین خط دفاعی را در لیگ داخلی به خود اختصاص داده‌اند هرچند تعداد گل دریافتی سرخپوشان از حریف عربستانی کمتر است اما نماینده عربستان در خط حمله وضعیتی به مراتب بهتر از سرخپوشان تهران داشته و توانسته‌اند 46 گل را به ثمر برسانند و پرسپولیس در لیگ برتر 30 گل را برای خود به ثبت رسانده است. خط دفاعی پرسپولیس که بعد از گذشت 22 هفته از لیگ برتر تنها 9 گل را دریافت کرده و از استحکام خوبی برخوردار است در این بازی آزمون سختی مقابل مهاجمان الهلال در پیش دارد. پرسپولیسی‌ها در شرایطی به مصاف نماینده عربستان خواهند رفت که همانند این تیم در 6 بازی اخیر خود 5 برد را کسب کرده‌اند و از این‌رو با روحیه‌ای مضاعف در ورزشگاه مسقط حاضر خواهند شد. شاگردان برانکو در هفته بیست‌ویکم در داربی 84 بازی را مقابل حریف سنتی خود استقلال واگذار کردند ولی توانستند در بازی هفته پیش مقابل سپاهان این شکست را جبران و با انگیزه و روحیه‌ای دوچندان مقابل الهلال صف‌آرایی کنند. برانکو در این بازی همه بازیکنان خود را در اختیار دارد و باید دید سربازان سرخپوش که در 2 سال گذشته شرایط خوبی در لیگ داشته‌اند و سال گذشته با تفاضل گل قهرمانی را از دست دادند و در این فصل نیز امید اول قهرمانی به شمار می‌روند می‌توانند در یک بازی خارج از خانه مقابل الهلال امتیازی را کسب کنند یا خیر. از آنجا که این بازی در یک کشور عربی برگزار می‌شود مسؤولان الهلال تمهیدات ویژه‌ای را اندیشیده‌اند که هواداران با پرچم‌های این تیم در ورزشگاه حاضر شوند. بازی نمایندگان ایران و عربستان همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده و در این بازی نیز سرخپوشان قطعا با تعصب خاص ایرانی حاضر خواهند شد. در طول سال‌های گذشته این دو تیم بازی‌های زیادی را با هم انجام داده‌اند که خاطره‌انگیزترین بردی که پرسپولیس مقابل الهلال به دست آورد به سال 79 برمی‌گردد که سرخپوشان با 3 گل علی کریمی، حامد کاویانپور و علی انصاریان در ورزشگاه آزادی پیروز شدند. مهدی طارمی در نوک خط حمله پرسپولیس و سیدجلال حسینی در قلب خط دفاع در این بازی نقش بسزایی خواهند داشت.
بازگشت رویایی ذوبی‌ها به آسیا
 از سوی دیگر ذوب‌آهن سه‌شنبه در نخستین بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم العین امارات می‌رود. ذوب‌آهن   در نخستین دیدارش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در امارات به مصاف تیم العین می‌رود. ذوب‌آهن اگرچه بعد از حضور مجتبی حسینی به جای یحیی گل‌محمدی نتایج خوبی گرفت اما در 3 هفته اخیر در لیگ برتر دچار افت شد و 3 باخت متوالی را تجربه کرد. ذوب‌آهن با این حال هنوز در رده چهارم لیگ برتر است و یکی از تیم‌هایی است که فوتبال تاکتیکی و روانی را ارائه می‌کند. امیدواریم ذوب‌آهن در نخستین بازی آسیایی‌اش به شرایط خوب گذشته بازگردد. العین امارات هم در لیگ این کشور در رده سوم جدول قرار دارد. العین تیم پرامکاناتی است و در آخرین بازی‌اش در امارات هم 3 بر یک الشباب را شکست داد. با این حال ذوب‌آهن همچنان متکی بر توانایی جوانان شایسته ایرانی است. عمرعبدالرحمان، سرشناس‌ترین بازیکن العین است که یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان آسیاست اما ذوبی‌ها بازیکنانی مثل احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی رجب‌زاده و مرتضی تبریزی را دارند. اگر قاسم حدادی‌فر هم به این جمع اضافه شود ذوب‌آهن تیمی قدرتمند خواهد شد. رشید مظاهری هم درون دروازه اگر از نظر روحی و روانی شرایطش مطلوب باشد، گل‌زدن به او سخت‌ترین کار می‌شود. ذوب‌آهن ساعت 18 و 45 دقیقه به وقت تهران به مصاف العین می‌رود. دیگر بازی این گروه بین 2 تیم الاهلی عربستان و بنیادکار ازبکستان در ساعت 20 و 45 دقیقه آغاز می‌شود.
برانکو: پرسپولیس در گروه مرگ قرار دارد
سرمربی پرسپولیس گفت: در سخت‌ترین گروه رقابت‌های لیگ قهرمانان قرار گرفته‌ایم و بازی فردا(امروز) می‌تواند مسیر آینده ما را مشخص کند. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی با الهلال گفت: دیداری که با الهلال داریم، برای ما جای خوشحالی دارد. ما در سخت‌ترین گروه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته‌ایم. گروهی که در آن الهلال عربستان به عنوان صدرنشین و قهرمان لیگ عربستان حضور دارد، الریان که قهرمان قطر است و پرسپولیس هم در حال حاضر بهترین تیم ایران محسوب می‌شود. همینطور که الوحده در کنار تیم العین قدرتمندترین تیم امارات است. وی اضافه کرد: افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم در این رقابت‌ها حاضر باشیم و در نخستین بازی به مصاف الهلال که بهترین تیم آسیاست می‌رویم. سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: متأسفانه این بازی در تهران برگزار نمی‌شود  اگرنه می‌توانستیم با حضور تماشاگران‌مان یک روز خیلی خوب را داشته باشیم. نخستین بازی ما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به نوعی سخت‌ترین بازی ماست. ضمن اینکه در نخستین بازی نتیجه برای ما بسیار مهم است. این بازی می‌تواند مسیر اصلی ما برای بازی‌های آینده باشد و به نوعی مسیرمان را مشخص کند. برانکو با اشاره به قدرت الهلال تأکید کرد: احترام زیادی برای الهلال قائل هستیم، آنها تیم بسیار خوبی دارند اما ما هم فلسفه و هدف خاص خودمان را داریم و دوست داریم با بازی زیبا هواداران‌مان را شاد کنیم. آنچه در فلسفه و دیدگاه کاری ما وجود دارد، این است که در هر بازی با قدرت تمام برای پیروزی بجنگیم و امتیاز کسب کنیم.
رامون دیاز: می‌دانیم پرسپولیس صدرنشین لیگ ایران است
سرمربی تیم فوتبال الهلال از دیدار تیمش با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان یک بازی سخت و دشوار نام برد. تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الهلال در هفته اول فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط عمان به مصاف هم خواهند رفت. رامون دیاز، سرمربی الهلال در نشست خبری قبل از این دیدار که ظهر دیروز در عمان برگزار شد در این‌باره گفت: ما می‌دانیم پرسپولیس یک تیم قوی در فوتبال ایران است و در صدر جدول قرار دارد. وی افزود: به همین خاطر بازی دشواری برابر این تیم خواهیم داشت. با این حال می‌خواهیم شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. به همین خاطر تمام سعی‌مان را خواهیم کرد با دست پر از میدان خارج شویم.
 


Page Generated in 0/0063 sec