printlogo


کد خبر: 172350تاریخ: 1395/12/3 00:00
اخبار

پیروزی استقلال خوزستان مقابل ‌الفتح عربستان
تیم فوتبال استقلال خوزستان نخستین نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا موفق شد در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها برابر الفتح عربستان به پیروزی برسد. استقلال خوزستان ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم الفتح عربستان رفت و در نهایت موفق شد با یک گل در این مسابقه به برتری برسد. ابوالفضل علایی در دقیقه 80 تک‌گل نماینده ایران را به ثمر رساند تا چراغ اول را در بین تیم‌های ایرانی روشن کند. استقلال خوزستان این مسابقه را با ترکیب وحید شیخ‌ویسی، محمد طیبی، ابوالفضل علایی، دانیال ماهینی، پیمان شیرزاد، فرشاد سالاروند، مهدی مومنی، عاشوری، الویس نانگ، آرش افشین و حسن بیت‌سعید آغاز کرد. 2 تیم در طول این مسابقه موقعیت‌هایی داشتند که نتوانستند از آن استفاده کنند ولی استقلال خوزستان در نهایت موفق شد روی ضربه ارسالی شیرزاد و ضربه سر علایی تک‌گل این بازی را وارد دروازه حریف کند.

بازیکن تیم پارتیزان با گریه زمین را ترک کرد
هافبک برزیلی تیم فوتبال پارتیزان، بعد از متحمل شدن شعارهای نژادپرستانه هواداران حریف، زمین بازی را گریان ترک کرد. تیم‌های راد و پارتیزان روز یکشنبه در لیگ صربستان در شهر بلگراد به مصاف یکدیگر رفتند که در این دیدار تیم پارتیزان با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. در جریان این بازی هواداران تیم راد به‌رغم هشدارهای داور و اعلام در بلندگوی ورزشگاه دائماً شعارهای نژادپرستانه سر می‌دادند و همچنین بنری با این مضمون به همراه داشتند که توسط عوامل برگزاری بازی جمع‌آوری شد. «اورتون لوئیس» بازیکن تیم فوتبال پارتیزان که در طول ۹۰ دقیقه مورد هجمه شعارهای نژادپرستانه هواداران راد قرار گرفته بود، با حرکت دست خود به آنها بی‌احترامی و به نشان باشگاه پارتیزان اشاره کرد. همین حرکت لوئیس جرقه‌ای بود تا باعث شود بازیکنان 2 تیم با هم درگیر شوند؛ در حالی که داور بازی تلاش می‌کرد بازی را به حال اولش بازگرداند. در نهایت اورتون لوئیس در حالی که اشک‌های خود را با دستش پاک می‌کرد و توسط هم‌تیمی‌هایش در آغوش گرفته می‌شد، زمین بازی را ترک کرد. وی بعد از بازی به خبرنگاران گفت: تمام طول ۹۰ دقیقه شعارهای نژادپرستانه و همچنین رفتار بازیکنان حریف را که از آن حمایت می‌کردند تحمل کردم. همه آنها داشتند به من حمله می‌کردند. قصد دارم هر چه زودتر این موضوع را فراموش کنم. صربستان و مردم اینجا را دوست دارم و به همین دلیل گریه کردم اما لطفاً به نژادپرستی نه بگویید! اورتون لوئیس در ماه ژانویه ۲۰۱۶ از لیگ سوییس به تیم پارتیزان در صربستان ملحق شده است.

شرایط نامعلوم دژاگه برای بازی در تیم وولفسبورگ
شرایط کاپیتان تیم‌ملی فوتبال ایران برای بازی در تیم بوندس‌لیگایی وولفسبورگ همچنان نامشخص است. اشکان دژاگه که در آخرین روز فصل نقل‌وانتقالات ماه ژانویه به تیم وولفسبورگ پیوسته بود تاکنون هیچ نقشی در این تیم آلمانی ایفا نکرده است. او به دلیل عدم دریافت کارت بازی نمی‌تواند برای تیم جدیدش در بوندس‌لیگا بازی کند و پرونده‌اش به فیفا ارجاع داده شده است. اشکان دژاگه 3 هفته پس از حضور دوباره‌اش در بوندس‌لیگا همچنان در نقش تماشاگر تیم وولفسبورگ قرار دارد. این ملی‌پوش ایرانی که در سال 2012 میلادی وولفسبورگ را ترک کرده بود ماه ژانویه 2017 میلادی از تیم العربی قطر راهی تیم پیشین خود در بوندس‌لیگا شد. انتظار بیهوده و بی‌نتیجه باشگاه وولفسبورگ جهت صدور مدارک اشکان دژاگه برای بازی در تیم جدیدش از سوی فدراسیون فوتبال قطر باعث شد سران این باشگاه مطرح آلمانی دست به دامن فیفا و فدراسیون فوتبال آلمان شوند. اشکان دژاگه در این شرایط با توجه به بی‌پاسخ ماندن درخواست رسمی باشگاه وولفسبورگ از طرف فدراسیون فوتبال قطر در مدت زمان 15 روز می‌توانست به صورت خودکار در ترکیب تیم جدیدش به میدان رود. این قانون باعث می‌شد تیم وولفسبورگ در دیدار اخیرش برابر بورسیا دورتموند از اشکان دژاگه بهره ببرد اما باز هم نام این ملی‌پوش ایرانی در فهرست قرار نگرفت. ظاهرا فیفا با ارسال نامه‌ای خواهان دست‌ نگه داشتن باشگاه وولفسبورگ برای استفاده از دژاگه در این دیدار شده بود.
 


Page Generated in 0/0066 sec