printlogo


کد خبر: 172351تاریخ: 1395/12/3 00:00
سرنوشت مبهم رونی در تابستان

مارک اوگدن: منچستریونایتد به قدری به بردن بدون وین رونی عادت کرده که غیبت او در پیروزی 1-2 در زمین بلکبرن اصلا به چشم نیامد. مارکوس راشفورد در نیمه اول جواب گل دنی گراهام را داد و زلاتان ابراهیموویچ در نیمه دوم روی پاس پل پوگبا- ستاره‌هایی که هر دو از روی نیمکت بازی را شروع کرده بودند- گل برتری یونایتد را زد تا تیم ژوزه مورینیو با پیروزی در ایوود پارک به یک‌چهارم نهایی اف‌ای‌کاپ و جدال در استمفوردبریج برسد.
بله! رونی بهترین گلزن تاریخ باشگاه است اما این حقیقت که پیروزی یونایتد مقابل بکلبرن با گل‌های راشفورد، ستاره آینده و ابراهیموویچ مرد اول حال حاضر اولدترافورد به دست آمد نشان دیگری از بی‌نیازی تیم به کاپیتانش بود. حتی اگر رونی مصدوم نبود و با تیم سفر می‌کرد هیچ تضمینی وجود نداشت که در ترکیب اصلی قرار بگیرد. در واقع رونی از اول فوریه به این سو برای یونایتد بازی نکرده و آخرین باری هم که در ترکیب اصلی قرار گرفته، 3 روز قبلش، در اف‌ای‌کاپ مقابل ویگان بوده و آخرین گلی هم که زده 8 روز قبلش، با آن ضربه تاریخ‌ساز مقابل استوک‌سیتی بوده است.
آیا دوران 12 ساله رونی در منچستریونایتد به پایان رسیده و طبق گزارش‌هایی که به گوش می‌رسد او پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات سوپرلیگ چین در 28 فوریه، اولدترافورد را به مقصد این سرزمین ترک خواهد کرد؟
جواب دادن به این سوال کار ساده‌ای نیست و البته کمی بعید به نظر می‌رسد رونی در چند روز آینده یونایتد را ترک کند. با این حال بر اساس شواهد موجود و قابل مشاهده جدایی رونی از شیاطین‌سرخ در تابستان حتمی به نظر می‌رسد.
رونی دوست ندارد 12 ماه دیگر روی نیمکت یونایتد بنشیند و خاطرات 5 قهرمانی‌اش در لیگ برتر و آن شب افتخارآفرین و به یادماندنی در مسکو را ورق بزند. از سوی دیگر برای یونایتد هم اصلا منطقی نیست به بازیکنی که دیگر نقشی در پروسه بازسازی مورینیو ندارد سالی 16 میلیون پوند حقوق بدهد.
اما انتقال به چین به هیچ وجه امری قطعی برای رونی نیست. منابع نزدیک به او می‌گویند رونی هنوز هیچ تصمیمی برای آینده‌اش، اگر از یونایتد جدا شود (یا به بیان بهتر وقتی از یونایتد جدا شود) ندارد و مهم‌تر از آن در روزها و ماه‌های اخیر هم هیچ اتفاقی نیفتاده که خبر از فروش او به لیگ حرفه‌ای چین تا پایان ماه بدهد.
البته در شرایطی خاص هنوز امکان انجام این انتقال است، شرایطی که در آن یکی از باشگاه‌های چینی پیشنهادی به یونایتد بدهد که قابل رد کردن نباشد، کاری که به اعتراف خود اد وودوارد پیش از این در قبال دیگر بازیکنان انجام داده‌اند اما بازهم بعید به نظر می‌رسد رونی یک‌شبه بار و بندیلش را جمع کند و راهی چین شود و به همان اندازه بعید است باشگاه او را مجبور به این کار کند.
یکی دیگر از عواملی که رفتن رونی را تا حداقل پیش از پایان فصل نامحتمل جلوه می‌دهد درگیری یونایتد در 4 جام مختلف است. رونی در حال حاضر یکی از تنها 4 مهاجم تیم اول است و همچنان می‌تواند در جریان هفته‌های فشرده پیش رو به کار مورینیو بیاید اما پیشرفت راشفورد و آنتونی مارسیال به علاوه گل‌های ابراهیموویچ (گل او مقابل بلکبرن آمار این فصلش را به عدد 24 رساند) و عزم راسخ باشگاه برای خرید آنتوان گریزمن در تابستان جای کمی برای رونی، برای فصل آینده باقی می‌گذارد.
رونی خانواده جوانی دارد و خودش و همسرش، کالین، همچنان وابستگی‌های‌شان به ریشه‌های مرسی‌سایدی‌شان را حفظ کرده‌اند. از این منظر او باید برای تصمیم‌گیری درباره مقصد آینده‌اش دقت کند. انتقال احتمالی او به چین می‌تواند با سکونتش در شهرهای مدرنی مثل پکن، شانگهای یا شنژن همراه شود اما نزدیکان رونی ادعا می‌کنند شیوه‌ و محیط زندگی برای او عاملی مهم‌تر از درآمدش در آینده است.
از این منظر ام‌ال‌اس گزینه‌ای مناسب‌تر به نظر می‌رسد. رونی و خانواده‌اش در آمریکا هرچند با فرهنگی متفاوت روبه‌رو خواهند شد اما مشکل اختلاف زبان نخواهند داشت و حداقل با سکونت در ساحل شرقی می‌توانند رفت‌وآمد راحت‌تری به بریتانیا داشته باشند اما مساله اینجاست که فعلا هیچ کدام از تیم‌های ام‌ال‌اس حاضر به سرمایه‌گذاری سنگین روی کاپیتان یونایتد نیستند و اگر قرار باشد چنین انتقالی صورت بگیرد، شاید باشگاه مجبور شود رونی را به عنوان بازیکن آزاد واگذار کند.
در این صورت با فسخ قرارداد رونی که تا ژوئن 2018 اعتبار دارد، باشگاه عملا درآمدی از رفتن او کسب نخواهد کرد اما حداقل مجبور نیست باقی حقوق هنگفتش را هم بپردازد. از سوی دیگر آزاد کردن رونی و فراهم کردن فرصتی برای بررسی تمام گزینه‌های ممکن برای تصمیم‌گیری در مورد آینده‌اش می‌تواند هدیه‌ای از سوی باشگاه به او به پاس نزدیک به 13 سال خدمتش قلمداد شود.


Page Generated in 0/0144 sec