printlogo


کد خبر: 172353تاریخ: 1395/12/3 00:00
مقاومت ضعیف داعش مقابل پیشروی ارتش عراق در غرب موصل
ماتیس وارد بغداد شد

نیروهای عراقی در حالی دومین روز عملیات در غرب موصل را پشت سر گذاشتند که توانستند در جریان آن
۱۷ روستا و 123 کیلومتر را در محور شمال و جنوب آزاد کنند، این پیشروی‌ها با هدف آزادسازی فرودگاه موصل به عنوان هدف اول است. ارتش عراق گفته است نیروهای عراقی موفق شده‌اند مناطقی در
۵ کیلومتری فرودگاه را بازپس‌ بگیرند.  فرماندهی عملیات نیروهای حشدالشعبی در بیانیه‌ای از پایان عملیات مرحله نخست عملیات غرب موصل و ماموریت محول شده به این نیروها در غرب موصل خبر داد. در این بیانیه آمده است، یگان العباس مرحله نخست و ماموریت محوله خود را در این بخش خاتمه داد و توانست شکست سنگینی به داعشی‌ها وارد کند. از آن طرف خبر می‌رسد روحیه‌ نیروهای داعش بشدت ضعیف شده است. یک منبع عراقی در استان نینوا از فرار ده‌ها تن از عناصر داعش از ساحل راست در غرب موصل به سمت خاک سوریه از زمان آغاز عملیات نظامی در غرب موصل خبر داد.
سفر سرزده ماتیس به عراق
در تحولی دیگر، وزیر دفاع آمریکا که روز دوشنبه در سفری غیرمنتظره وارد عراق شد گفت ایالات متحده قصد ندارد بر نفت عراق تسلط یابد. این سفر زمانی انجام می‌شود که پنتاگون راه‌های سرعت گرفتن کمپین ضد داعش در عراق و سوریه را بررسی می‌کند. با این حال ممکن است این تلاش‌ها با تهدید نفتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و وارد کردن نام عراق در لیست کشورهای ممنوعه پیچیده شود.
 


Page Generated in 0/0324 sec