printlogo


کد خبر: 172387تاریخ: 1395/12/3 00:00
اخبار

سپاه در همه عرصه‌ها سربلند بیرون آمد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز سپاه مفتخر است که در تمام عرصه‌های مأموریتی از امنیتی و دفاعی تا سازندگی و محرومیت‌زدایی و سایر عرصه‌ها سربلند بیرون آمده است. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه در آیین بهره‌برداری از فاز نخست پروژه خط
2 قطار شهری مشهد اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز مفتخر است که در تمام عرصه‌های مأموریتی از امنیتی و دفاعی تا سازندگی و محرومیت‌زدایی و سایر عرصه‌ها سربلند بیرون آمده است. فرمانده کل سپاه از همدلی و هم‌افزایی دستگاه‌ها به عنوان عامل تأثیرگذار بیرونی یاد کرد و گفت: امروز با همدلی، هماهنگی و هم‌افزایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، شهرداری، استانداری و سایر دستگاه‌های متولی شاهد به ثمر نشستن این پروژه مهم هستیم. وی افزود: اینکه امروز بعضاً شاهد مشکلات مختلفی در حوزه اجتماعی هستیم به دلیل ضعف در این عوامل است. جعفری با تأکید بر اینکه اعتقاد راسخ به توان عظیم ملت ایران و همدلی و هم‌افزایی دستگاه‌ها از عوامل اصلی موفقیت ما به شمار می‌رود، گفت: اجرای این پروژه شاهدی بر این مدعاست و امیدواریم در آینده با اعتقادی راسخ‌تر به توان داخل شاهد شکوفایی هرچه بیشتر ایران اسلامی باشیم.

محتوای ادبیات آمریکایی‌ها تغییر نکرده است
دبیر شورایعالی امنیت ملی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا گفت اگرچه ادبیات مقامات آمریکایی تغییر کرده است اما محتوای این ادبیات تغییری نکرده است. به گزارش دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، علی شمخانی در حاشیه بازدید از واحدهای اقتصادی و پروژه‌های صنعتی استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تفاوت ادبیات هیات حاکمه جدید آمریکا با مسؤولان سابق این کشور گفت: تغییر محتوایی در ادبیات مسؤولان جدید و قدیم آمریکا ایجاد نشده و طیف‌ها و چهره‌های مختلف این کشور همواره رویکرد ستیزه‌جویانه‌ای به کشورهای مستقل داشته‌اند. وی افزود: البته اعترافات مبتنی بر واقعیت رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت آشفته جهان غرب و آمریکا موضوع جدیدی است که قبلا شاهد بیان آن از سوی سردمداران آمریکا نبودیم. شمخانی گفت: این اظهارات نشان می‌دهد تلاش آمریکا برای بزک چهره آشفته و نابسامان این کشور به پایان راه رسیده است. دبیر شورایعالی امنیت ملی تاکید کرد: اگر چه قضاوت قطعی درباره عملکرد هیات حاکمه جدید آمریکا زود است لیکن روند فعلی نشان می‌دهد در دوره جدید نیز تغییری در وضعیت آشفته این کشور ایجاد نخواهد شد.


انتقاد میرسلیم از دولت روحانی
4 سال فرصت از دست رفت
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید فرصت 4 ساله‌ای که در دولت روحانی می‌شد از آن استفاده کرد، به دلیل نحوه مدیریت این دولت از دست رفت. سید مصطفی میرسلیم در این‌باره به فارس گفت: به نظر من فرصتی که در دوران 4 ساله آقای روحانی از دست رفت و حیف شد، فرصتی بود که می‌توانست ما را از بسیاری از مخمصه‌ها نجات دهد. روندی که دولت آقای روحانی عملاً برای خودش انتخاب کرد، بازگشت به شیوه‌های استفاده از درآمدهای نفتی برای اداره امور کشور به همان روش‌هایی بود که از قبل رایج شده بود؛ این هم راه‌حلی بود که هم برای دولت آسان بود و هم به مردم جواب می‌داد. اینکه نفت را بفروشیم و درآمد خوبی داشته باشیم، محل بحث است و من باید درباره آن به‌تفصیل توضیح دهم. البته در اینکه این راه‌حل، راه‌حل ساده‌ای حتی ساده‌تر از راه‌حل‌های دیگر است، شک نکنید. اساساً ساختار کشور بر این استوار شده است که ما تاجر نفت خودمان باشیم، نفت را بفروشیم و از درآمد حاصل از آن نیاز‌های مردم را تأمین کنیم. وی افزود: لذا به وزارت نفت فشار آمد که هر چه زودتر تأسیسات نفتی خودش را تعمیر و تکمیل کند و بتواند تولید نفت را به حدی که جوابگوی نیازهای کشور باشد برساند و بتواند تولیدکننده آن سهم که در اوپک تعیین می‌شود باشد، چون سهم ما بیشتر از آن چیزی بود که تولید می‌کردیم، یعنی هنوز عقب بودیم ولی الان تعمیرات انجام‌گرفته و تعمیرات هم مجموعه‌ای از کارهای فنی است.


Page Generated in 0/0062 sec