printlogo


کد خبر: 172388تاریخ: 1395/12/3 00:00
اخبار

وزارت امورخارجه: صبوری در برابر ترکیه حدی دارد
در پی اظهارات مداخله‌جویانه و ادعاهای بی‌اساس مقامات ترکیه، رضا هاکان تکین، سفیر جمهوری ترکیه در تهران دیروز دوشنبه ساعت 14 به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار و توسط ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه هم دیروز در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره مواضع اخیر ضدایرانی برخی مقامات ترکیه گفت: ترکیه از همسایگان خوب ما است که از کمک‌های ما بویژه پس از کودتای نافرجام در این کشور آگاه است و خودشان می‌دانند ایران چه مقدار به آنان کمک کرده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی تصریح کرد: البته نمی‌شود گفت باید به آنان حق داد یا نداد اما ترکیه وضع حساس، آشفته و نگران‌کننده‌ای دارد به همین علت برخی سیاستمداران این کشور رفتار و گفتار ناهنجاری دارند که احتمالا به عواقب آن فکر نکرده‌اند و بیشتر از روی عصبانیت و فرافکنی درباره مسائلی است که بر اثر سیاست‌های اشتباه‌شان دچار گرداب شده‌اند و ناچارند مورد مشخصی را پیدا کنند تا بر مشکلات‌شان سرپوش بگذارند. قاسمی به دولتمردان ترکیه توصیه کرد بهتر است تعقل بیشتری کنند و ما نیز علاقه‌مند نیستیم این سخنان و این نوع گفتمان میان ما و ترکیه وجود داشته باشد اما قطعا صبوری می‌کنیم البته این صبوری هم حدی دارد. وی ابراز امیدواری کرد: دولتمردان ترکیه در گفتار و سخنان‌شان درباره ایران با ذکاوت بیشتری تامل کنند که در نهایت سبب پاسخگویی ما نشود و نقطه پایانی بر اینگونه اظهارات باشد و تکرار نشود اما اگر قرار باشد دوستان ما در ترکیه باز هم خطا کنند ناچاریم پاسخگو باشیم و قطعا سکوت نخواهیم کرد.

وزارت خارجه قاطع‌تر پاسخ دهد
رئیس قوه قضائیه گفت: ما در عین حال که از دولت و وزیر امور خارجه به سبب موضع‌گیری‌های مناسب در برخی مقاطع نسبت به تهدیدها تشکر می‌کنیم اما معتقدیم در زمان مقتضی و مناسب باید قاطع‌تر و محکم‌تر پاسخ گفت. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی دیروز در جلسه مسؤولان عالی قضایی با بیان اینکه آمریکا و اذنابش دشمن هستند و قطعاً از هر نقطه‌ای که احساس کنند ما ضعف داریم ضربه خود را وارد خواهند کرد، بر لزوم پاسخ قاطع و محکم به تهدیدها تاکید کرد و گفت: ما در عین حال که از دولت محترم بویژه وزیر محترم امور خارجه به سبب موضع‌گیری‌های مناسب در برخی مقاطع نسبت به تهدیدها تشکر می‌کنیم اما معتقدیم در زمان مقتضی و مناسب باید قاطع‌تر و محکم‌تر پاسخ گفت تا دشمنان بدانند ملت ما پای آرمان‌های خود ایستاده و هرگز از آنچه مربوط به عزت و استقلالش باشد کوتاه نخواهد آمد.


پرواز کوادکوپتر و هلی‌شات‌ شخصی و خصوصی در تهران ممنوع شد
جانشین عملیات قرارگاه ثارالله گفت: پرواز کوادکوپترها و هلی‌شات‌های شخصی و خصوصی در تهران ممنوع شد.
سردار سید علیرضا ربیعی، جانشین معاونت عملیات قرارگاه ثارالله تهران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اقدامات قرارگاه ثارالله تهران درباره ساماندهی استفاده از کوادکوپترها و پهپادهای خصوصی گفت: با توجه به اینکه تأمین امنیت تهران به‌عهده قرارگاه ثارالله است، فضای امنیتی تهران را هم به‌عهده قرارگاه ثارالله گذاشته‌اند، بر این اساس برای صدور هرگونه مجوزی برای پرواز اینگونه پرنده‌ها، مسؤولیت به‌عهده این قرارگاه است. وی افزود: تعدادی از این پرنده‌ها که اتحادیه‌های مختلف وارد کرده‌اند و به اشخاص مختلف فروخته شده بود، به پرواز درآمده و با بعضی که بدون اخذ مجوز به پرواز درآمده بود برخورد شده و در مواردی این وسیله‌ها را مصادره کرده‌ایم یا حداقل از پرواز مجدد آنها جلوگیری به‌عمل آورده‌ایم.
 


Page Generated in 0/0065 sec