printlogo


کد خبر: 172405تاریخ: 1395/12/4 00:00
اخبار

شعار اعتدال، انقلابیون را از چرخه خدمت خارج کرد
امام جمعه موقت تهران گفت: برخی با شعار اعتدال، انقلابی‌ها را از گردونه خدمت خارج کردند و این بدترین جنایت برای کشور و نوعی نفوذ فرهنگی است. به گزارش فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی در آیین اختتامیه کنگره شهید منتظر قائم، شهید شاخص کشور و شهید مبارزه با نفوذ با تأکید بر اینکه از صدر انقلاب جاسوسان زیادی داشتیم، گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز امروز چنین هستند و تیترهای آنها با رسانه‌های بیگانه یکسان است اما آنکه در غرب ساخته شده و در لباس انقلاب مقام و موقعیت می‌گیرد، با امکانات ضربه‌های کاری می‌زند که نمونه آن بنی‌صدر بود که آن فضاحت را به بار آورد. وی با بیان اینکه در جنگ فرهنگی هستیم، گفت: برخی با شعار اعتدال، انقلابی‌ها را از گردونه خدمت خارج کردند و این بدترین جنایت برای کشور و نوعی نفوذ فرهنگی است. وی اضافه کرد: اگر بخواهیم قدرت منطقه باشیم و از دودستگی و تفرقه در کشور جلوگیری کنیم، باید ولایت‌پذیری داشته باشیم و با الگوگیری از حضرت‌ زهرا(س) به عنوان یک رزمنده در مقابله با نفوذ برای اقتدار ایران اسلامی گام برداریم.


برخی سیاسیون از پرسشگری منتقدان  هراس دارند
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس طرح فراکسیون امید برای به اصطلاح تامین امنیت سخنرانی‌ها را ناشی از هراس برخی جریان‌ها از پرسشگری منتقدان خواند و از حاکم شدن فضای خفقان در جامعه ابراز نگرانی کرد. احد آزادیخواه در گفت‌وگو با مهر گفت: این طرح با نگاه سلیقه‌ای تدوین شده است. نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: همه دولت‌ها منتقدانی داشته‌اند که از آنها پرسشگری کرده و با انتقاد سازنده، مسیر حرکت دولت‌ها را اصلاح می‌کردند. سخنگوی کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: مردم در اینگونه مجالس و سخنرانی‌ها می‌توانند نقطه نظرات خود را به مسؤولان اعلام کنند اما طرح فراکسیون امید، این بستر سازنده را حذف می‌کند. وی با تاکید بر اینکه طرح این فراکسیون با منطق آزادی بیان تطابق ندارد و در تعارض است، گفت: این طرحی‌ که از سوی فراکسیون امید به طور غیرمنتظره ارائه شد، تضاد مشهودی با آزادی بیان دارد. آزادیخواه اظهار داشت: در صورت تصویب نهایی این طرح، افراد می‌توانند برداشت‌هایی متفاوت از قانون داشته باشند و هرکسی که سوال یا انتقادی داشته باشد با تفسیر سلیقه‌ای از این قانون، به مجازات محکوم می شود، لذا هیچ فردی، امنیت برای انتقاد و پرسشگری ندارد و روح خفقان بر جامعه حاکم می‌شود. عضو فراکسیون ولایت با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد یک جریان سیاسی در کشور از پرسشگری هراس دارد، گفت: برخی جناح‌ها در کشور قدرت پاسخگویی ندارند، زیرا پاسخی در مقابل سیاسی‌کاری‌شان به‌رغم مشکل جوانان و قشر زحمتکش وجود ندارد.

مجلس پیگیر مجوز غیرقانونی انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران
نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس گفت: فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران غیرقانونی است. اکبر ترکی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری نشست اخیر مجمع مؤسسان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران از سوی برخی چهره‌های انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگاران، اظهار داشت: فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران خلاف قانون و عرف است. وی گفت: اعضای هیات موسس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران برای کسب مجوز فعالیت، روند و مسیر قانونی را طی نکرده‌اند. نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس با بیان اینکه اعضای موسس روزنامه‌نگاران استان تهران اهداف سیاسی خاصی را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: صدور مجوز فعالیت برای این انجمن با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات امری سیاسی، تبلیغاتی و البته غیرقانونی است. وی تصریح کرد: با توجه به بعد نظارتی مجلس، موضوع صدور پروانه فعالیت از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران را در پارلمان پیگیری می‌کنیم.


Page Generated in 0/0063 sec