printlogo


کد خبر: 172406تاریخ: 1395/12/4 00:00
اخبار

دستگاه قضا با مدیرانی که به خوزستان خسارت زدند برخورد کند
آیت‌الله عباس کعبی از قوه‌قضائیه خواست به پرونده ریزگردهای خوزستان رسیدگی و با مدیرانی که باعث خسارت به این استان شدند برخورد کند. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با رسا، گفت: زندگی در استان خوزستان که قلب تپنده پیشرفت کشور به شمار می‌رود عملا فلج شده و مردم را ناراضی و ناراحت کرده است. دولت اگرچه جلسه ستاد مدیریت بحران را تشکیل داده و رئیس‌جمهور هم دیرهنگام قول داده به مشکلات ریشه‌ای مردم خوزستان رسیدگی شود اما متأسفانه هنوز تصمیمات اساسی برای حل مشکلات گرفته نشده است. وی افزود: جا دارد در مساله بحران خوزستان، بحران ریزگردها و قطعی آب و برق قوه‌قضائیه ورود کند و با مدیران بی‌کفایت محلی و مرکزی که خساراتی به کشور، خوزستان و مردم وارد کردند برخورد قضایی شود. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: 3 سال است تجهیزات و مقرهای برق طبق استانداردهای خود وزارت نیرو شست‌وشو نشده است، در حالی که طبق استانداردهای وزارت نیرو مناطقی که غیرآلوده هستند باید مقرها سالی 2 بار شست‌وشو شود و مناطقی که آلوده است باید سالی 5 بار باشد.

تلاش برای بزک چهره آشفته آمریکا به پایان رسیده است
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد تلاش این کشور برای بزک چهره آشفته و نابسامان خود به پایان راه رسیده است. به گزارش دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، علی شمخانی در حاشیه بازدید از واحدهای اقتصادی و پروژه‌های صنعتی استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تفاوت ادبیات هیات حاکمه جدید آمریکا با مسؤولان سابق این کشور گفت: تغییر محتوایی در ادبیات مسؤولان جدید و قدیم آمریکا ایجاد نشده و طیف‌ها و چهره‌های مختلف این کشور همواره رویکرد ستیزه‌جویانه‌ای به کشورهای مستقل داشته‌اند. وی افزود: البته اعترافات مبتنی بر واقعیت رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت آشفته جهان غرب و آمریکا موضوع جدیدی است که قبلا شاهد بیان آن از سوی سردمداران آمریکا نبودیم. شمخانی گفت: این اظهارات نشان می‌دهد تلاش آمریکا برای بزک چهره آشفته و نابسامان این کشور به پایان راه رسیده است. دبیر شورایعالی امنیت ملی تاکید کرد: اگرچه قضاوت قطعی درباره عملکرد هیات حاکمه جدید آمریکا زود است لیکن روند فعلی نشان می‌دهد در دوره جدید نیز تغییری در وضعیت آشفته این کشور ایجاد نخواهد شد.

دستور انتخاباتی وزیر کشور  به۴ فرماندار
وزیر کشور دستور شروع انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه انتخابیه را صادر کرد.عبدالرضا رحمانی‌فضلی در ابلاغی خطاب به فرمانداران اصفهان، مراغه، اهر و بندرلنگه دستور شروع انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در این 4 حوزه انتخابیه صادر کرد. در بخشی از نامه رحمانی‌فضلی به فرمانداران یادشده آمده است: انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه مورخ 8/12/1395 همزمان با ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می‌شود. مهلت ثبت‌نام از داوطلبان 7 روز است که تا پایان روز شنبه مورخ 14/12/1395 ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یادشده در روز جمعه مورخ 29/2/1396 در حوزه‌های انتخابیه مربوط به عمل خواهد آمد. این نامه می‌افزاید: با عنایت به اینکه هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیات‌های اجرایی حوزه‌های فرعی باید همزمان از روز یکشنبه مورخ 8/12/1395 حداکثر در مدت 6 روز تشکیل شوند، مقتضی است براساس مواد 31 و 32 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 7/9/1378 با اصلاحات و الحاقات بعدی و فرم‌های آن در چارچوب برنامه زمانبندی انتخابات و بخشنامه‌های صادره نسبت به تشکیل هیات اجرایی و ارسال صورتجلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی‌البدل آن به ستاد انتخابات کشور اقدام کنند.

 


Page Generated in 0/0165 sec