printlogo


کد خبر: 172421تاریخ: 1395/12/4 00:00
آوای شهر

پیش‌بینی‌ها  نشان می‌دهد
تداوم هوای ناسالم پایتخت
نتایج پیش‌بینی کیفیت هوای تهران بر برقراری شرایط کیفی نامطلوب بویژه برای گروه‌های حساس جامعه دلالت می‌کند و انتظار می‌رود تا روز چهارشنبه (امروز) این شرایط کیفی نامطلوب همچنان تداوم داشته باشد. به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از حاکمیت شرایط جوی نسبتا پایدار بوده و تنها در برخی ساعات وزش باد مؤثر (بزرگی بین 3 تا 4 متر بر ثانیه) انتظار می‌رود. بر اساس این گزارش، بتدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی از بعدازظهر امروز بر سرعت باد افزوده و در برخی ساعات وزش باد با بزرگی بین 5 تا 7 متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی پیش‌بینی می‌شود. با تداوم این شرایط جوی در روز پنجشنبه، کماکان در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید غربی انتظار می‌رود، همچنین دما طی امروز و فردا به طور نسبی افزایش می‌یابد. نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا بر برقراری شرایط کیفی نامطلوب بویژه برای گروه‌های حساس دلالت می‌کند و انتظار می‌رود تا روز چهارشنبه (امروز) این شرایط کیفی نامطلوب همچنان تداوم داشته باشد. براساس گزارش شرکت کنترل کیفت هوای تهران، شاخص کیفی 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح دیروز 133 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.
فعالیت سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه
همچنین مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اوایل پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت جنوب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی پنجشنبه در بخش‌هایی از جنوب‌غرب، غرب، جنوب‌شرق و پاره‌ای از نقاط مرکز کشور فعال خواهد بود. به گزارش تسنیم، احد وظیفه درباره آخرین وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده به تسنیم اظهار داشت: ‌در 2 روز آینده، جوی نسبتاً پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شاخص آلودگی در حد ناسالم برای گروه‌های حساس باقی خواهد ماند. وی افزود: دمای هوا در 3 روز آینده در اکثر مناطق کشور به طور نسبی افزایش خواهد یافت، همچنین شرق خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز مواج پیش‌بینی شده است. مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اوایل پنجشنبه سامانه بارشی از سمت جنوب وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: این سامانه بارشی پنجشنبه در بخش‌هایی از جنوب‌ غرب، غرب، جنوب ‌شرق و پاره‌ای از نقاط مرکز کشور فعال خواهد بود.  وظیفه گفت: پیامد این سامانه بارشی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد خواهد بود و در مناطق کوهستانی بارش برف دور از انتظار نیست. پنجشنبه در نقاطی از جنوب کشور در بعضی ساعات احتمال گردوخاک نیز وجود دارد.

برگزاری همایش ملی «موزه‌های دفاع‌مقدس و گردشگری»
همایش ملی «موزه‌های دفاع‌مقدس و گردشگری» سه‌شنبه در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، در این مراسم که دانشجویان گردشگری نیز حضور داشتند،سردار خضرایی، مدیرعامل باغ‌موزه دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که همزمان با حضور فیزیکی افراد در محیط باغ‌موزه دفاع‌مقدس  می‌توانیم اقداماتی فراتر از موزه انجام دهیم به گونه‌ای که پژوهشگران حوزه دفاع‌مقدس بتوانند از امکانات فراهم شده در باغ‌موزه دفاع‌مقدس به عنوان گنجینه‌ای مناسب برای فعالیت‌های پژوهشی خود بهره ببرند. وی گفت: معتقدیم ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس با نشر امکان پیدا خواهد کرد و اگر می‌خواهیم اخلاق و رفتار دوران دفاع‌مقدس را به جامعه منتقل کنیم باید آثار به شکل علمی و پژوهشی منتشر شود. سردار خضرایی ادامه داد: متاسفانه با وجود تقدیم 200 هزار شهید، آنطور که باید معارف دفاع‌مقدس شناسانده نشده و باغ‌موزه دفاع‌مقدس با برگزاری این همایش می‌خواهد به وظیفه خود در راستای آگاهی دادن به مردم از وقایع و معارف دفاع‌مقدس عمل کند. «همایش ملی موزه‌های دفاع‌مقدس و گردشگری» با  برگزاری کارگاه‌های «کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی»، «پتانسیل‌های گردشگری دفاع‌مقدس» و «آشنایی با میراث دفاعی» و پنل‌های تخصصی و با حضور اساتید، پژوهشگران، فعالان و دانشجویان حوزه گردشگری و دفاع‌مقدس در مرکز همایش‌های بین‌المللی باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار شد.
 


Page Generated in 0/0051 sec