printlogo


کد خبر: 172435تاریخ: 1395/12/4 00:00
رویدادها

دبیر 2 دوره جشنواره تئاتر فجر:
تمایلی برای دبیری سال بعد ندارم
دبیر 2 دوره جشنواره تئاتر فجر می‌گوید؛ نقدهایی که پس از جشنواره فجر علیه‌اش در فضای مجازی می‌شود را شنیده و درباره آنها فکر می‌کند و گاهی افسوس می‌خورد اما دیگر تمایلی برای دبیری سال آتی ندارد. به گزارش فارس، سعید اسدی در بخشی از یک گفت‌وگو گفت: فکر می‌کنم فرصت شاید به دیگران داده بشود بهتر است، آنها با حال و هوا و نفس تازه‌تری ادامه می‌دهند. در هر حال چند روزی از فجر بیشتر نگذشته است. من تلاش می‌کنم خیلی صادقانه حرف بزنم و اهل پست‌های مدیریتی نیستم؛ 2 سال تمام در دبیرخانه فجر کار کردم، عمده روزهای سال را در این دفتر تا دیروقت بودم، در جلسات متفاوت حضور داشتم و بخشی از وقت من مصروف به این می‌شد که در گذشته چه اتفاقی افتاده است. من جواب خیلی نقدها را ندادم آنها حتی مرا متهم کردند در سکوت کار می‌کنم در حالی که من می‌شنوم و تفکر می‌کنم؛ شما فکر کنید برای هماهنگی یک سفر خانوادگی ما چقدر کار داریم، حال برای یک فستیوال بین‌المللی آن هم با یک هنر زنده با همه ویژگی‌های آن، کار بسیار دشواری است.

در اختتامیه کتاب شهید غنی‌پور صورت می‌گیرد
تقدیر از 2 چهره تأثیرگذار مسجد جوادالائمه
دبیر شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال شهید غنی‌پور در پاسخ به انتقادات درباره انتخاب برخی نامزدهای این دوره گفت:‌ در این جایزه کتابی که مضامین غیراخلاقی داشته باشد، به عنوان شایسته تقدیر و برگزیده معرفی نمی‌شود.  به گزارش تسنیم‌، نشست خبری شانزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور برگزار شد. محمد ناصری، دبیر این جایزه در سخنانی با اشاره به انتقادات مطرح‌شده درباره نامزدهای اعلام‌شده در شانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور گفت: برخی اعلام می‌کنند اصلاً چرا در جشنواره شهید غنی‌پور این کتاب‌ها نامزد شده‌اند، در حالی که این کتاب‌ها از نظر محتوایی و فنی ارزیابی شده‌اند. برای ما مهم این بود که آثار همخوان با ارزش‌ها بوده و مغایر با آن نباشد. وی با اشاره به هیات داوران گفت: داوران ما از شورای نویسندگان مسجد جواد‌الائمه هستند. در آیین‌نامه جایزه نیز اینگونه لحاظ شده که نویسندگانی غیر از شورا که به مرام‌نامه این جایزه اعتقاد دارند، به عنوان داور حضور داشته باشند اما در حال حاضر از نسل اول بچه‌های مسجد این مسؤولیت را برعهده دارند.  دبیر شانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور به حوزه ادبیات نوجوان اشاره کرد و با بیان اینکه سفارش‌نویسی بر کارهای نو و خلاق غلبه دارد، افزود: به نظر می‌رسد عملکرد برخی نهادهای متولی در این زمینه باید بیشتر شود. در حوزه رمان با موضوع انقلاب و دفاع‌مقدس نیز در این دوره کارهای قابل اعتنایی وجود داشت. ناصری به برنامه‌های دیگر اختتامیه کتاب سال حبیب اشاره کرد و گفت: در حاشیه مراسم از دو چهره تأثیرگذار مسجد تقدیر خواهد شد.  هادی علی‌اکبری، بنیانگذار کتابخانه مسجد که در حوزه هنرهای تجسمی شناخته شده است و حسین معینی از خادمان و بانیان مسجد که رابط هیأت امنا با همه جریانات فرهنگی مسجد بوده در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مرتضی گودرزی‌دیباج:
فضای فرهنگ و هنر نیازمند ستاد بحران است
مرتضی گودرزی‌دیباج معتقد است حمایت حوزه هنری از هنر و هنرمند متعهد به تنهایی کافی نیست و باید یک سیستم یکپارچه این حمایت را انجام دهد. به گزارش مهر، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: اثری که چنین هنرمندی خلق می‌کند هم دارای مولفه‌های زیبایی‌شناختی است و هم هنر متعهد است و هم پیام‌رسان، تاثیرگذار و پیشرو. چنین هنرمندی باید قالب‌های جدیدی برای مفاهیمی که ماموریت دارد به آنها بپردازد پیدا کند. این را هم باید به یاد داشته باشیم کسی که انسان متعهدی نباشد هنرمند متعهدی نمی‌شود.  این هنرمند نقاش در ادامه با بیان اینکه متاسفانه اینها همه مواردی است که از سوی رسانه، سیستم، دستگاه‌های تحقیقاتی و تربیتی و آموزشی نسبت به آن غفلت شده است، گفت: این موارد به صورت آموزه‌های تدریجی با هنرمندان بالقوه کار نمی‌شود و در همه ساحت‌های هنر در بحث تعلیم و تربیت دچار غفلت هستیم و اگر دچار غفلت نبودیم حتما بحران در این ساحت را می‌دیدیم و ستاد بحران تشکیل می‌دادیم. ما در همه ساحت‌های هنر تربیت را تعطیل کرده‌ایم و این چیزی نیست که بشود درباره‌اش غفلت کرد و پیامدهای ناگواری نداشته باشد. اگر در حوزه نظامی و امنیت دائم همه جا را رصد می‌کنیم و چشمان‌مان باز است و یک لحظه هم غفلت نمی‌کنیم مطمئن باشید حوزه فرهنگ و هنر هم امنیتی است و تعطیل‌بردار نیست.


Page Generated in 0/0224 sec