printlogo


کد خبر: 172441تاریخ: 1395/12/4 00:00
تفاوت اساسی بارسلونا و رئال فعلی

شاگردان زیدان در حال حاضر بسیار آماده‌تر از تیم انریکه به نظر می‌رسند. اگرچه بارسلونا به فینال کوپا دل‌ری رسیده است و در لیگ قهرمانان و لالیگا هم هنوز اندک شانسی برای ادامه کار دارد اما این روزها شرایط نوکمپ با سانتیاگو برنابئو کاملا متفاوت است و هرچه وضعیت آبی‌واناری‌ها پر از آشوب است، وضعیت سفیدپوشان مادریدی آرام و توأم با خوشبینی دنبال می‌شود. اما چرا شرایط 2 تیم در این فصل اینقدر متفاوت شده است؟
تأثیر بازیکنان
جایی که لوئیز انریکه ادعای زیادی در آن داشته و برنامه خود را براساس آن چیده،  یعنی سیستم چرخشی و استفاده مداوم از تمام بازیکنان، این مربی اسپانیایی کاملا ناموفق عمل کرده و این در حالی است که زین‌الدین زیدان در این زمینه بخوبی توانسته تیمش را به تعادل برساند. سرمربی فرانسوی رئال این فصل با تغییرات مداوم در ترکیب اصلی توانسته فشار بازی‌ها را روی تمام بازیکنان تحت اختیارش تقسیم کند و این کار را هم با موفقیت انجام داده است. در مقابل انریکه از به دست آوردن یک ترکیب ثابت عاجز بوده و سیستم چرخشی او هم بارها به ضرر بارسا تمام شده است. آندره گومز و سرجی روبرتو 2 بازیکنی هستند که بیشترین انتقادها از آنها می‌شود اما انریکه همچنان اصرار دارد به آنها بازی دهد.
منش 2 مربی
لوئیز انریکه هیچ‌گاه به عنوان یک مربی یا یک شخصیت آرام شناخته نشده و این مساله بخوبی در تقابل او با رسانه‌ها خودنمایی کرده است، مساله‌ای که در هفته‌های اخیر و با نتایج ضعیف بارسلونا به شکل بدتری خود را نشان داده است. سرمربی بارسلونا بعد از باخت برابر پاری‌سن‌ژرمن حتی تا آستانه درگیری فیزیکی با یک خبرنگار هم پیش رفت و اگر اطرافیان جلویش را نمی‌گرفتند احتمالا آن خبرنگار را زیر رگبار مشت و لگد می‌گرفت. در مقابل زیدان یک جو و ارتباط دوستانه‌تری با رسانه‌ها فراهم کرده و هرجا لازم است به پرسش‌های آنها پاسخ می‌دهد و آنجا که انتقادات خبرنگاران را دوست ندارد، با آرامش از کنار آن می‌گذرد. شخصیت کاریزماتیکی که زیدان در دوران بازیگری‌اش داشته، این روزها هم در شخصیت او، چه در ارتباطش با رسانه‌ها و چه با بازیکنان رئال مشهود است و همین مساله هم به افزودن آرامش در اردوی تیم مادریدی کمک زیادی کرده است؛ مساله‌ای که درباره انریکه چندان صدق نمی‌کند.
سقوط در اروپا
شکی نیست که رئال در لیگ قهرمانان از بارسلونا خوش‌شانس‌تر بود و آنها اگرچه در گروه خود بعد از دورتموند دوم شدند اما با قرعه آسان‌تر ناپولی روبه‌رو شدند. پیروزی 3 بر یک برابر ناپولی شانس‌ صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی را برای تیم زیدان کاملا زیاد کرده و آنها با خیال راحت می‌توانند منتظر بازی‌های برگشت باشند. همچنین این پیروزی به زیدان جرأت داد تا در بازی این هفته لالیگا برابر اسپانیول به گرت بیل بعد از مدت‌ها مصدومیت، بازی دهد و این ستاره ولزی هم نشان داد کاملا آماده است تا رئال حالا با یک ترکیب کامل‌تر منتظر بازی برگشت برابر ناپولی باشد. در مقابل، بارسلونا اگرچه در گروه خود اول شد اما با قرعه نسبتا دشوار پاری‌سن‌ژرمن روبه‌رو شد. البته پیش‌بینی می‌شد همچون سال‌های پیش بارسلونا کار دشواری برای غلبه بر قهرمان سال‌های اخیر لیگ فرانسه نداشته باشد اما پی‌اس‌جی نشان داد با اونای امری کاملا متحول شده و مربی سابق سویا هم در پاریس نشان داد که کاملا به سیستم بازی بارسلونا واقف است. آبی‌واناری‌ها با 4 گل در پایتخت فرانسه مغلوب پی‌اس‌جی شدند تا نه‌تنها شانس خود برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان را تا حد بسیار زیادی از دست بدهند بلکه یک آشفتگی تمام‌عیار هم در این تیم شکل بگیرد. بعد از این شکست تحقیرآمیز، در این هفته لالیگا هم بارسلونا برابر تیم رده هفدهمی لگانس نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و به سختی در دقایق پایانی بازی توانست به یک پیروزی توأم با خوش‌شانسی دست یابد.
اوج‌گیری ‌ترشتگن در روزهای بد بارسلونا
شاید یکی از معدود موضوعاتی که آبی‌واناری‌ها می‌توانند این روزها درباره آن خوشحال باشند، آمادگی و روند رو به رشد دروازه‌بان آلمانی این تیم است. ترشتگن که در ابتدای فصل توانست کلودیو براوو را از گردونه رقابت خارج کند، حالا دروازه‌بان اول بارسلونا لقب گرفته و عملکرد خوبش هم نشان می‌دهد استحقاق رسیدن به چنین جایگاهی را داشته است. حتی در برابر پاری‌سن‌ژرمن به‌رغم 4 گلی که دریافت کرد، این دروازه‌بان آلمانی خوب ظاهر شد و یک سروگردن از بقیه بازیکنان بارسلونا بهتر بود و چند موقعیت را هم از بازیکنان تیم فرانسوی گرفت.


Page Generated in 0/0089 sec