printlogo


کد خبر: 172445تاریخ: 1395/12/4 00:00
اخبار

دمشق خواستار بازگشت آوارگان حلب  به خانه‌های‌شان شد
کشتار عمدی صدها شهروند سوریه توسط ترکیه
در حالی ‌که رهبران ترکیه عملیات نظامیان این کشور در سوریه را علیه داعش و کردها عنوان کرده‌اند اما طی روزهای اخیر صدها نفر از اهالی الباب در شمال حلب قربانی حملات نظامی ارتش این کشور شدند. در این راستا، حملات توپخانه‌ای و نیروی هوایی ارتش ترکیه طی دوشنبه گذشته به کشته شدن 11 غیرنظامی از جمله
4 کودک منجر شد. به فاصله 2 روز قبل از این جنایت «دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه» وابسته به معارضان سوری اعلام کرد، نظامیان ترکیه تاکنون صدها غیرنظامی را در شهر الباب و در جریان تجاوز نظامی به شمال سوریه «عمدا» به قتل رسانده‌اند. براساس این گزارش، حداقل 419 غیرنظامی از اهالی الباب به دست نظامیان ترکیه داخل این شهر کشته شده‌‌اند که از این میان 51 نفر زن و 88 نفر کودک بوده‌اند. 328 نفر دیگر نیز شامل 47 زن و
79 کودک در ریف الباب کشته شده‌اند که بررسی وضعیت آنها نشان می‌داد از عناصر داعش نبوده و هیچ ارتباطی با این گروه تروریستی‌ نداشته‌اند. اما به موازات تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه، ارتش سوریه نوزدهم ژانویه با در دستور کار قرار دادن آزادی شهر الباب، عملیات نظامی برای آزادسازی این شهر را آغاز کرد. نیروهای ارتش سوریه درحالی پیشروی به سمت الباب را ادامه می‌دهند که موفق شدند شهرک‌ها و روستاهای ابوجبار، الجدیده، المغاره، المشرفه، بیجان، تل بیجان، خربه الجحاش و المنصوره، واقع در ریف شرقی استان حلب را از سیطره داعش آزاد و پیشروی به سمت مابقی روستاهای قرارگرفته در محور شرقی الباب از جمله المزبوره، رسم الکما و رسم الکبیر را آغاز کنند. 2 روستای رسم الکبیر و رسم الکما، در ریف غربی دیر حافر نیز پس از وارد آوردن تلفات جانی و نظامی سنگین به تروریست‌ها به دست نیروهای ارتش سوریه آزاد شدند. با آزادسازی این روستاها، ارتش سوریه به حوالی جاده اصلی ارتباط‌دهنده تادف- الباب رسیده که اصلی‌ترین مسیر ارتباطی ریف شمالی استان حلب به 2 استان رقه و دیرالزور است. در همین بین، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای از شهروندان خواست پس از بازگرداندن امنیت و ثبات به 44 شهرک و روستا در حومه شرقی حلب به خانه‌های‌شان بازگردند.


تیراندازی در استانبول
بامداد سه‌شنبه در یک حمله مسلحانه به یک کافی‌شاپ در استانبول، دست‌کم 5 نفر زخمی شدند. این حمله در شمال‌غربی منطقه «فاتیح» استانبول به وقوع پیوست. دفاتر دولت استانی از جمله دفتر فرماندار، مقر پلیس و شهرداری کلانشهر استانبول در این منطقه مستقر هستند.

تظاهرات در پی شهادت جوان بحرینی
در پی شهادت یک جوان بحرینی به دست نیروهای امنیتی آل‌خلیفه، مردم این کشور با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف تداوم جنایت‌های آل‌خلیفه علیه بحرینی‌ها را محکوم کردند. تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهای «اسقاط النظام» خشم و انزجار خود را از تداوم سیاست‌های نظام در سرکوب مردم بی‌گناه بحرین اعلام کردند. نیروهای امنیتی روز دوشنبه به یکی از منازل در منطقه النویدرات در جنوب شرق منامه برای بازداشت عبدالله العجوز، جوان ۲۱ ساله بحرینی یورش بردند و وی را به ضرب گلوله کشتند.

خودداری لوپن از پوشیدن روسری
مارین لوپن، نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه از حزب راست افراطی، سه‌شنبه دیدار خود با عبداللطیف دریان، مفتی اعظم لبنان را لغو کرد. طبق این گزارش، زمانی‌که لوپن به دفتر  مفتی اعظم لبنان رسید، دستیارانش به وی یک روسری دادند ولی لوپن از پوشیدن آن امتناع کرد و گفت پیش‌تر بدون روسری با شیخ‌الازهر، مفتی اعظم مصر ملاقات کرده است. این دیدار قرار بود صبح امروز انجام شود. لوپن به خبرنگاران گفت: شما می‌توانید مراتب احترام مرا به مفتی اعظم برسانید اما حاضر نیستم خودم را بپوشانم.


Page Generated in 0/0135 sec