printlogo


کد خبر: 172461تاریخ: 1395/12/5 00:00
رویدادها

سالگرد مرحوم «سلحشور» در باغ‌ فیض
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فرج‌الله سلحشور، کارگردان متعهد و انقلابی کشورمان امروز برگزار می‌شود. به گزارش فارس، مراسم نخستین سالگرد درگذشت فیلمساز انقلابی و متعهد، مرحوم فرج‌الله سلحشور امروز پنجشنبه  5 اسفندماه از ساعت 15 تا 17:30 در امامزاده باغ فیض برگزار خواهد شد. بنا بر این گزارش، سخنرانی حجت‌الاسلام قرنی از خطیب‌های قدیمی تهران‌، مداحی مرتضی طاهری و پخش یک تیزر 5 دقیقه‌ای ازجمله برنامه‌های مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد درگذشت فرج‌الله سلحشور است. زنده‌یاد «فرج‌الله سلحشور» روز شنبه 8 اسفندماه سال 94 پس از تحمل یک دوره بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

«شاهرگی برای حریم» خواندنی شد
روایت زندگی شهید مدافع حرم حمیدرضا اسداللهی، در چهارمین جلد در مجموعه مدافعان حرم منتشر شد. به گزارش مهر، چهارمین جلد از مجموعه مدافعان حرم انتشارات روایت فتح، زندگی شهید حمیدرضا اسداللهی را از زبان همسرش روایت می‌کند. این کتاب را سمانه خاکبازان در ۱۹۲ صفحه به نگارش درآورده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «حالا هم این قدر دم از شهادت نزنید که مال این حرفا نیستید. بگید اگه شهید شدید چی به من می‌رسه؟» حمید گفت: «مصطفی جان هرچی دارم مال تو.» گفتم «نه، اون چیزی که خیلی برات با ارزشه رو بگو.» گفت: «من یه چفیه دارم که برام خیلی با ارزشه.» گفتم: «چی؟! یه چفیه؟! قرآن و پول و این همه چیز با ارزش داری، اون وقت یه چفیه؟» گفت «این چفیه ‌از همه چیز برام مهم‌تره. از دست آقا گرفتمش.» با یک عشقی گفت از دست آقا گرفتمش که تازه فهمیدم عشق به ولایت یعنی چه. برایم خیلی جالب بود. با ارزش‌ترین چیزی که در آن شرایط سخت داشت، یک چفیه بود. آن هم تنها به خاطر عشق به‌ آقا.
کتاب شاهرگی برای حریم با قیمت ۱۱۵۰۰ تومان توسط انتشارات روایت فتح چاپ و روانه بازار شده است.

آغاز به کار شبکه «ایران‌کالا»
پخش آزمایشی شبکه تلویزیونی «ایران‌کالا» از روز گذشته آغاز شد. این شبکه از روزهای گذشته نیز به صورت تست آزمایشی روی فرستنده‌های سوم دیجیتال سراسر کشور قابل دریافت بود. اهداف این شبکه به مدیریت اردشیر زابلی‌زاده، حمایت از کالاهای ساخت ایران و کارآفرینان ایرانی، ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی و تقویت بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی در کشور عنوان شده است. همچنین عبدالعلی علی‌عسکری (رئیس سازمان صداوسیما) شبکه ایران کالا را شبکه‌ای با رویکرد اقتصادی معرفی کرده و گفته بود: از وظایف این شبکه معرفی توانمندی‌های اقتصادی کشور و حمایت از شرکت‌ها و کارگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است تا از این طریق به توسعه پایدار کشور و کاهش بیکاری و رفع مشکلات کمک شود.

«جزیره دانش» در شبکه نهال
مجموعه تلویزیونی «جزیره دانش» با رویکرد ترویج علم و آموزش فرهنگ تحقیق و پژوهش در فضایی کودکانه، از روز هفتم اسفندماه در شبکه نهال پخش خواهد شد. به گزارش فارس، سیدمحسن حسینی تهیه‌کننده «جزیره دانش» گفت: تولید این برنامه از مهر ماه سال جاری در پارک علم و فناوری پردیس آغاز شده است.حسینی که تولید برنامه‌های علمی «چیستا»، «سرزمین دانایی» و «دانشنما» را در کارنامه خود دارد، گفت: فصل اول این مجموعه هم‌اکنون آماده پخش است و در صورت استقبال مخاطبان فصل‌های بعدی این مجموعه نیز تولید خواهد شد. «جزیره دانش» در 26 قسمت 22 دقیقه‌ای در استودیوی فن‌آموز و با هدف ترویج و نهادینه کردن روحیه پژوهش در کودکان ایرانی تولید شده است.


Page Generated in 0/0070 sec