printlogo


کد خبر: 172484تاریخ: 1395/12/5 00:00
اخبار

 برخورد با تخلف در خدمات محتوایی
وزیر ارتباطات از برخورد قاطعانه وزارت ارتباطات در صورت بروز تخلفات در زمینه خدمات محتوایی خبر داده است. به گزارش ایسنا، در قبض‌های مشترکان همراه اول بندی به نام خدمات محتوایی و مبلغی برای آن آمده که در موارد زیاد گلایه‌هایی از سوی مشترکان به دنبال داشته است. محمود واعظی در این باره گفت: «در تماس‌های تعدادی از مشترکان تلفن همراه اول، اعتراضاتی درباره محاسبه مبلغی به عنوان خدمات محتوایی طرح شده که به سازمان تنظیم مقررات اعلام کردم موضوع را بررسی و در صورت تخلف قاطعانه برخورد کنند و مبالغ به مردم بازگردانده شود». خدمات مبتنی بر محتوا در واقع شامل انواع سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه کشور و نه تنها همراه اول است. خدمات محتوایی همان خدمات ارزش افزوده است که تنها از سوی خود مشترک می‌تواند فعال شود.


چقدر وام رونق تولید پرداخت شد؟
براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای اجرای طرح رونق تولید تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بیش از ۲۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی پرداخت شده است. به گزارش ایسنا،  ۱۵ هزار و ۶۸۲ میلیارد و ۹۶۶ میلیون تومان تسهیلات رونق تولید به ۲۲ هزار و ۸۹۳ واحد صنعتی و کشاورزی سراسر کشور پرداخت شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۰۴ واحد از طریق بانک و ۱۲ هزار و ۱۸۹ واحد از طریق فرآیند رونق تولید تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند. همچنین از مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده تا به امروز حدود ۶۹۵۷ میلیارد و ۶۹۶ میلیون تومان از طریق مستقیم بانک‌ها و ۸۷۲۵ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان از طریق فرآیند رونق تولید پرداخت شده است. کل واحدهای نظارت و رصدشده نیز ۲۹۹۹ واحد بود که مجموع مبلغ دریافتی این تعداد واحد ۲۹۹۶ میلیارد و ۱۴۹ میلیون تومان بوده است.


اسکناس‌های نو هفته آینده می‌آید
رئیس‌کل بانک مرکزی از تزریق اسکناس‌های نو به مناسبت روزهای نوروز و بهره‌مندی مردم از آنها در هفته آینده به همه بانک‌ها خبر داد. به گزارش فارس، ولی‌الله سیف همچنین درباره ابلاغ بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام‌های زیر 100 میلیون، گفت: قبلاً بخشنامه آن به همه بانک‌ها ابلاغ شده اما اینکه هر بانکی چه میزان بودجه‌ای دارد و چه میزان می‌تواند عمل کند، مقداری با تأخیر انجام شد اما فکر می‌کنم اکنون 2 روز است به بانک‌ها ابلاغ شده و می‌توانند در این راستا اقدام کنند. وی درباره تمهیدات پیش‌بینی شده نسبت به تهیه اسکناس‌های نو افزود: مانند گذشته طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته شده بود تاکنون مشکلی هم در این‌باره نداشته‌ایم و امسال هم همانند روش‌های گذشته عمل خواهیم کرد و از یک هفته دیگر اسکناس‌های نو در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند توزیع کنند.


اختصاص 320 میلیارد تومان برای توانمندسازی گیلان
نماینده‌ مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری و مشارکت 3212 میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، زیربنایی، آموزشی، فرهنگی مذهبی، حمایتی و درمانی در مناطق محروم و روستایی استان گیلان گفت: با کمک بنیاد برکت اقدامات جهادی بسیار ارزشمندی برای تولید و چرخه اقتصادی استان و مناطق محروم در سراسر کشور انجام گرفته است. اسدالله عباسی افزود: هم‌اکنون در این منطقه اقداماتی مشترک بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد برکت در یکی از دهستان‌ها آغاز شده که در آینده‌ نزدیک به ثمر خواهد نشست؛ قرار شد این منطقه به عنوان روستای نمونه در زمینه‌ عمران، اشتغالزایی و بهداشت و درمان توسعه یابد.  همچنین مهرداد لاهوتی، نماینده‌ مردم لنگرود در مجلس  بیان داشت: این بنیاد برای کمک به مردم مناطق محروم استان گیلان، در 6 طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر800 میلیارد ریال در زمینه‌‌های تولید محصولات لبنی، الیاف مصنوعی، کود کشاورزی، محصولات صنعتی و معدنی و دامداری مشارکت داشته است.
 


Page Generated in 0/0223 sec