printlogo


کد خبر: 172502تاریخ: 1395/12/5 00:00
مقاومت

کلید مقاومت را حضرت امام خمینی(ره) به ملت فلسطین داد
دبیر شورای نگهبان با تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های ایشان علیه رژیم اشغالگر قدس گفت: کلید مقاومت را حضرت امام خمینی(ره) به ملت مظلوم فلسطین داد. به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی صبح دیروز در نشست اعضای این نهاد با اشاره به برگزاری کنفرانس حمایت از ملت فلسطین در روزهای اخیر گفت: باید از خداوند متعال شاکر باشیم که انتفاضه ملت فلسطین را همچنان حفظ کرده است. این ملت مظلوم همچنان زیر چکمه جلادان رژیم صهیونیستی در غزه و دیگر نقاط فلسطین مقاومت را زنده نگه داشته‌اند. وی ضمن آرزوی درجات متعالی برای بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: خداوند آن بزرگوار را قرین رحمت خود کند که کلید مقاومت را به ملت فلسطین داد و به آنها فرمود تا یک صهیونیست در این سرزمین هست، مقاومت را رها نکنند. رئیس مجلس خبرگان رهبری پیروزی‌های مقاومت اسلامی در برابر رژیم اشغالگر قدس را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: تسلط و آشنایی دقیق رهبر معظم انقلاب نسبت به اوضاع منطقه و هدایت‌های ایشان موجب شده است هم‌اکنون، رژیم صهیونیستی بیش از همه از حزب‌الله لبنان و جریان مقاومت وحشت داشته باشد.

آنهایی که به طرف آمریکا چرخیدند، راه را اشتباه رفتند
رئیس قوه قضائیه گفت: آنهایی که برای حل مشکل فلسطین به طرف آمریکایی‌ها و غیرآمریکایی‌ها چرخیدند بدانند راه اشتباهی را پیش گرفته‌اند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در نشست مجمع عمومی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، از جریان فلسطین به عنوان محکی برای سنجش میزان دعاوی حقوق بشری دنیای غرب یاد کرد و گفت: در مکتوبات، سخنرانی‌ها و دانشگاه‌های غربی مساله حقوق بشر زیاد مطرح می‌شود و آن را به عنوان ابزاری علیه هر کشوری که نپسندند، به کار می‌گیرند. در حال حاضر مساله فلسطین و اتفاقاتی که در این سرزمین از ناحیه رژیم صهیونیستی در حال انجام است و سابقا هم پدیده آمده، یک آزمایش بزرگ برای دنیای غرب است.  وی با بیان اینکه اقداماتی که رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینی‌ها اعمال کرده از مصادیق قطعی جنایات جنگی است، تصریح کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مدارس و بیمارستان‌‌ها مصداق جنایت جنگی است. عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: فضاحتی بیش از این برای کشورهای غربی در سر دادن ندای حقوق بشر وجود ندارد که یک دولت مرتکب جنایت جنگی این مقدار مورد حمایت قرار گیرد. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه تنها راه نجات، خودباوری و برگشتن به خویشتن است، گفت: حمایت کشورهای غربی در اینجا جز یک فریب نیست و ما هیچ انتظاری از کشورهای غربی بویژه آمریکا نمی‌توانیم داشته باشیم، آنهایی که برای حل مشکل فلسطین به طرف آمریکایی‌ها و غیرآمریکایی‌ها چرخیدند بدانند راه اشتباهی را پیش گرفته‌اند.


پیام رزمایش سپاه این است که استکبار جهانی بی‌عقلی نکند
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیام رزمایش ما به استکبار جهانی این است که بی‌عقلی نکند. به گزارش تسنیم، سردار محمد پاکپور در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان رزمایش، اظهار داشت: روز چهارشنبه آخرین روز رزمایش در شمال شرق کشور بود که ما به تمام اهداف از پیش تعیین‌شده خود در یگان‌های پیاده، هوانیروز، مکانیزه کردن و تکاور دست یافتیم. وی ادامه داد: پیام رزمایش پیامبر اعظم 11 به مردم ایران این است که مدافعان نظام، آمادگی کامل برای دفاع از میهن اسلامی را دارند و برای استکبار جهانی نیز این است که بی‌عقلی نکند، چرا که ما بخشی از قدرت دفاعی خود را به نمایش گذاشتیم. فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: امروز همه دیدند در میدان عمل چه قدرتی هستیم. براساس این گزارش، در این مرحله از رزمایش عملیات دفاع از مرز مقابل تهاجم دشمن، آتش سنگین توپخانه روی مواضع دشمن، اقدامات شناسایی اطلاعاتی و رزمی با استفاده از پهپادها، شلیک راکت های پیشرفته و دقیق‌زن از مواضع ثابت و متحرک به انجام رسید. مرحله نهایی یازدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) نیروی زمینی سپاه با انجام عملیات هلی‌برن با هدف مسدود کردن عقبه دشمن و حرکت گروه رزمی و عملیات تعقیب پایان یافت.


Page Generated in 0/0066 sec