printlogo


کد خبر: 172503تاریخ: 1395/12/5 00:00
اخبار

اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک»:
ایرانی‌ها ژنرال سلیمانی را قهرمانی فداکار می‌دانند
اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» در مطلبی به تشریح دلایل محبوبیت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پرداخته است. به گزارش فارس، «شورای آتلانتیک» در این مطلب که روز سه‌شنبه منتشر شد، به تشریح دلایل محبوبیت سردار قاسم سلیمانی پرداخته است.  در آغاز این یادداشت آمده است: «ژنرال قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های شناخته شده در کشور ایران است تا جایی که حامیانش او را قهرمان ملی از خودگذشته‌ای می‌بینند که در حال نبرد با دشمنان ایران است». آتلانتیک با اشاره به اینکه تصاویر سردار سلیمانی برای نخستین‌بار در سال 2014 در شبکه‌های اجتماعی پدیدار شد، نوشته برخی صفحات حامیان او در اینستاگرام بالای 190 هزار نفر طرفدار داشته است: «نتایج یک نظرسنجی تازه که توسط مرکز مطالعات امنیتی و بین‌المللی دانشگاه مریلند انجام شده نشان می‌دهد محبوبیت او در ژانویه 2016 برابر با 73 درصد بوده و این رقم در دسامبر 2016 به 74 درصد افزایش یافته است». آتلانتیک می‌نویسد محبوبیت این ژنرال ایرانی تا اندازه زیادی از «نگرش ایرانی‌ها و ارزش‌گذاری آنها برای از خودگذشتگی و فروتنی نشأت می‌گیرد».

با سرکار آمدن مجدد دولت روحانی اقتصاد ایران فرو می‌پاشد
سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به فساد بالای دولت می‌گوید اگر دولت روحانی مجدد بر سر کار بیاید، اقتصاد ایران فرو می‌پاشد. دکتر محمدحسن قدیری‌ابیانه در جمع دانشجویان فنی و مهندسی دانشگاه باهنر شیراز با اشاره به فسادهای بزرگ دولت تدبیر و امید اظهار داشت: روحانی بابت دروغی که به ملت ایران گفت که تحریم‌ها به‌ محض امضای برجام رفع می‌شود، باید مجازات شود.قدیری‌ابیانه با اشاره به فساد بالای دولت روحانی خاطرنشان کرد: دولت برای اینکه کشور را اداره کند 700 هزار میلیارد تومان از خارج قرض گرفته که این پول به‌اندازه 10 سال درآمد نفتی کشور است، یعنی از همین حالا تا 10 سال پول نفت پیش خور شده است. این فعال سیاسی بر سرکار آمدن مجدد دولت روحانی را موجب فروپاشی اقتصاد ایران دانست و گفت: دولت در آستانه انتخابات با استفاده از بیت‌المال شروع به تبلیغ می‌کند.  

سعید عابدینی در آمریکا هم محکوم شد
زندانی امنیتی که پارسال همزمان با توافق هسته‌ای مبادله شد، در آمریکا هم به دلیل مسائل خانوادگی محکوم شده است. به گزارش فارس، سعید عابدینی که 3 سال به دلیل ارتکاب جرائم امنیتی در ایران بازداشت بود و پارسال همزمان با توافق هسته‌ای با شماری از زندانیان ایرانی مبادله شد، در آمریکا هم حکم قضایی دریافت کرده است. سال گذشته مدتی پس از آزادی این فرد که خود را یک کشیش می‌خواند، او درخواست طلاق از «نغمه عابدینی» همسرش را به دادگاه ارائه کرد. هرچند هنوز پرونده طلاق نهایی نشده اما حضانت فرزندان موقتا به مادر آنها سپرده شد و به حکم دادگاه سعید عابدینی از نزدیک شدن به منزل نغمه عابدینی منع شد. با این حال نقض این ممنوعیت از سوی او موجب شد پرونده‌اش بار دیگر در دادگاه مطرح شود. دادگاه ابتدا وی را به تحمل 6 ماه زندان محکوم کرد اما این حکم پس از آنکه وی به نقض قوانین اعتراف کرد، به صورت مشروط به 5 روز خدمات اجتماعی و پرداخت 500 دلار جریمه کاهش پیدا کرد. نغمه عابدینی پارسال با صدور بیانیه‌ای همسرش را به اعتیاد به تماشای فیلم‌های مستهجن متهم کرده و گفت دیگر نمی‌تواند «آزار فیزیکی، احساسی، روانی و جنسی» را تحمل کند.

مراسم تشییع پیکر والده  سردار نقدی برگزار شد
مراسم تشییع پیکر والده سردار «محمدرضا نقدی» معاون فرهنگی - اجتماعی سپاه صبح دیروز (چهارشنبه) برگزار شد. به گزارش دفاع پرس، مراسم تشییع پیکر والده سردار «محمدرضا نقدی» معاون فرهنگی - اجتماعی سپاه و مادر شهید جاویدالاثر «محمدعلی نقدی» با حضور فرماندهان لشکری، مسؤولان کشوری و مردم برگزار شد.  گفتنی است، حاجیه‌خانم «بی‌بی‌صائب» والده سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی - اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین روز دوم اسفندماه سال جاری بر اثر بیماری دعوت حق را لبیک گفت.


Page Generated in 0/0066 sec