printlogo


کد خبر: 172513تاریخ: 1395/12/5 00:00
در قطعنامه پایانی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین تأکید شد
تعطیلی سفارتخانه‌‌ کشورهای اسلامی در واشنگتن در صورت انتقال سفارت آمریکا به قدس

در بیانیه پایانی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تاکید شد در صورت انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، سفارتخانه کشورهای اسلامی در آمریکا تعطیل شود.
بیانیه پایانی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در مراسم اختتامیه قرائت شد.
در بخشی از این بیانیه شرکت‌کنندگان ضمن تجلیل از انتفاضه و مقاومت ملت مظلوم فلسطین، بویژه قیام کنونی به عنوان تنها راه ثمربخش مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت و تقویت مبارزات مشروع و رهایی‌بخش این ملت در بازپس‌گیری حقوق حقه خود، بر استمرار تلاش‌ها برای پایان دادن به 7 دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی، حفظ وحدت سرزمینی (فلسطین تاریخی، از بحر تا نهر) و تشکیل دولت فلسطین با پایتختی قدس تاکید کردند. آنان استمرار اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی قدس و تغییر نمادها و هویت این شهر را محکوم و بر پشتیبانی از قطعنامه یونسکو مبنی بر نفی هرگونه حق تاریخی برای یهودیان در قدس تاکید کردند.
شرکت‌کنندگان با محکومیت شدید حمایت‌های دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی، از جمله اظهارات اخیر مقامات این کشور درباره انتقال سفارتخانه خود به قدس، از همه کشورهای عربی و اسلامی درخواست کردند در صورت انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، سفارتخانه‌های خود را در آمریکا تعطیل کنند.
شرکت‌کنندگان این کنفرانس تصریح کردند: هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کمک به نقض نهادینه حقوق ملت فلسطین تلقی می‌شود. آنان از عموم کشورها خواستند با قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و استفاده از همه ابزارها از همکاری با آن خودداری کنند.
 آنان از پارلمان‌های اسلامی و عربی خواستند برای وضع قوانینی برای ممانعت از برقراری هرگونه رابطه سیاسی، امنیتی، اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی با رژیم ‌صهیونیستی پیشقدم شوند.


Page Generated in 0/0067 sec