printlogo


کد خبر: 172543تاریخ: 1395/12/7 00:00
اخبار

 فروش نفت ۱۰۰درصد نقدی شد
تهاتر نفت با کالا، ویژه زمان تحریم‌ها بود و اکنون ایران فقط به ازای دریافت پول نقد نفت خود را می‌فروشد.‌ امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ما دیگر هیچ زمان در کار تهاتر نفت با کالا نخواهیم بود و اینکه نفتی را بفروشیم و به ازای آن به جای پول، کالایی دریافت کنیم، تهاتری بود که ویژه زمان تحریم‌ها بود. وی افزود: اکنون دیگر چنین مسائلی مطرح نیست و ایران فقط به ازای دریافت پول نقد نفت خود را می‌فروشد.


تشدید نظارت تعزیراتی بر بازار عید
طرح گشت نوروزی تعزیرات از 28 بهمن آغاز شده و تا 15 فروردین 1396 ادامه دارد.گشت‌های تعزیرات از ساعت 10 صبح تا 21 شب هر روز در مراکز تجاری، فروشگاه‌های مواد پروتئینی، قنادی‌ها، پوشاک و البسه، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، میادین میوه‌ و تره‌بار، اماکن فرودگاهی، پایانه‌های مسافربری، تفریحی و اقامتی، رستوران‌ها، میهمان‌پذیرها و آرایشگاه‌های سطح استان حضور دارند. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان این مطلب از تشدید نظارت گشت‌های مشترک تعزیرات بر بازار شب عید این استان خبر داد و گفت: در 3 روز گذشته از اجرای طرح، ۱۱۹ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل شده است. محمد محمدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: این طرح با مشارکت و همکاری دیگر دستگاه‌های نظارتی از جمله بازرسان و کارشناسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی و استاندارد، اتاق اصناف، دانشگاه‌های علوم پزشکی و پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران اجرا می‌شود. محمدی در ادامه افزود: علاوه‌بر گشت‌های مشترک تعزیرات، 5 پایگاه ثابت در 5 منطقه تهران شامل میدان مرکزی میوه و تره‌بار، شوش، بازار شهرستانی، نازی‌آباد و میدان تجریش حضور دارند. وی اضافه کرد: طرح نوروزی در 3 مرحله زمانی اجرا می‌شود و برحسب ضرورت، نظارت‌ها در بازارهای هدف تقویت خواهد شد.


۲۰۰ میلیارد تومان یارانه مسکن‌مهر بلوکه است
مدیرعامل شرکت عمران پردیس در نامه‌ای به دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم‌پرداخت یارانه مسکن‌مهر این شهر توسط خزانه‌دار کل کشور و مدیرکل تلفیق برنامه و بودجه، خواستار پیگیری این مجمع جهت پرداخت فوری یارانه برای تسریع در تکمیل واحدهای طرح مسکن‌مهر شد. به گزارش تسنیم، پیرو پیگیری نمایندگان محترم استان تهران در مجلس درباره یارانه مسکن مهر پردیس برای تکمیل عملیات آماده‌سازی و خدمات روبنایی و زیربنایی (با اولویت تکمیل خدمات زیرساخت و آماده‌سازی مسکن‌مهر پردیس) به استحضار می‌رساند چک 50 میلیارد تومانی یارانه مسکن‌مهر نزد خزانه‌دار کل کشور است و متأسفانه پرداخت نمی‌شود. همچنین نامه 150 میلیارد تومان یارانه بعدی مسکن‌مهر نزد مدیرکل تلفیق برنامه و بودجه است و به‌رغم اینکه نوبخت با ایشان تماس گرفته و دستور پرداخت داده‌اند اما گفته شده است پس از حقوق دی‌ماه امضا می‌شود که نامه یادشده تاکنون امضا نشده است. در صورت تحقق این مهم، بخش قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر پردیس (حداقل 26 هزار واحد) با زیرساخت کامل در 2 ماه تکمیل شده و واحدهای باقیمانده نیز شاهد پیشرفت قابل توجهی خواهند بود.


شناسنامه‌دار شدن 5331 آسانسور
 اتحادیه صنف آسانسور و الکترومکانیکی تهران از شناسنامه‌دار شدن 5331 آسانسور در شهر تهران خبر داد. سیدمهدی طباطبایی در گفت‌وگو با صداوسیما با اشاره به اینکه حداکثر 70 درصد آسانسورهای نصب شده به صورت استاندارد نگهداری می‌شود، افزود: از ابتدای فروردین 1396 مردم می‌توانند با استفاده از شناسنامه نصب شده در آسانسور از وضع کیفی و امنیتی آن آگاه شوند.  طباطبایی نصب شناسنامه در آسانسورها را سبب تهیه آمار دقیق از تعداد و وضعیت فنی این وسیله در ساختمان‌ها دانست و گفت: استفاده‌کنندگان آسانسور با نصب نرم‌افزار بارکدخوان در تلفن همراه خود و ثبت کد درج شده روی شناسنامه در این نرم‌افزار می‌توانند از طریق سامانه از وضعیت فنی و امنیت آن آگاه شوند. وی مسؤول صدور این شناسنامه‌ها را شرکت‌های مجاز و اعضای دارای پروانه کسب در صنعت آسانسور دانست و افزود: این شناسنامه برای آسانسورهای در حال نصب و نصب شده، صادر خواهد شد.


Page Generated in 0/0371 sec