printlogo


کد خبر: 172572تاریخ: 1395/12/8 00:00
متن کتاب «تیه‌ری میسان»، نویسنده فرانسوی درباره حادثه 11سپتامبر
دروغ بزرگ

عاملان حمله در تماس تلفنی با استفاده از رمزهای مخابراتی محرمانه چه گفتند و چه شنیدند؟ مقامات آمریکایی ترجیح می‌دهند درباره محتوای این مکالمه یا بهتر بگوییم مذاکره! سکوت کنند، و حتی از 2 طرف مذاکره فقط یک طرف آن که عاملان حمله باشند، آشکار شده و هنوز از طرف دیگر مذاکره اطلاعاتی منتشر نشده است. استفاده عاملان حمله از رمز مخابراتی رئیس‌جمهوری جهت تماس با سرویس مخفی آمریکا به منظور مذاکره‌ای خطیر و در سطوح بالای مقامات دولتی صورت گرفته و در این مذاکره عاملان حمله تقاضایی مشخص و از پیش تعیین شده داشته‌اند؛ تقاضاهایی توام با تهدید و ضرب‌الاجل. مرحله بحرانی یازدهم سپتامبر چند ساعتی بیشتر طول نکشید و در همان روز کم‌کم تهدیدها برطرف شد و نمایندگان مجلس سنا و مقامات ارشد با بازگشت رئیس‌جمهور به کاخ سفید از پناهگاه‌ها بیرون آمدند. بعد از عادی شدن اوضاع و برقراری آرامش، تماس تلفنی دیگری از سوی عاملان حمله گزارش نشد. ظاهرا مذاکرات عاملان حمله با بالاترین مقام دولتی یعنی رئیس‌جمهور با تسلیم جورج بوش در مقابل درخواست‌های آنان به پایان می‌رسد.
عاملان حمله با دراختیار داشتن رمزهای مخابراتی و خطوط تلفنی کاخ سفید و هواپیمای رئیس‌جمهور، توانستند برای مدت معینی تمام اختیارات رئیس‌جمهور را در دست بگیرند. آنها هر دستوری که به نیروهای مسلح می‌دادند باید فی‌الفور اجرا می‌شد، حتی شلیک موشک‌های حامل کلاهک هسته‌ای نیز کاملا در اختیار آنها بود. اگرچه مذاکرات بین عاملان حمله و رئیس‌جمهور به نتیجه دلخواه عاملان حمله رسیده بود، لیکن تا رسیدن رئیس‌جمهور به مقر فرماندهی واقع در پایگاه نظامی
Offutt، همه چیز در هاله‌ای از ابهام بود. با فرود هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری موسوم به Air Force One بر باند فرودگاه نظامی Offutt اندکی از التهاب رئیس‌جمهور و همراهان او کاسته شد، همان‌طورکه گفته شد، Air force one مجبور شده بود تمام طول مسیر را در ارتفاع پایین و به صورت زیگزاگ پرواز کند تا از حملات موشکی عاملان حمله در امان بماند. در پایگاه نظامی نیز احتمال ترور رئیس‌جمهور توسط تک تیراندازان وجود داشت ولی با استفاده از حضور رئیس‌جمهور در مقر فرماندهی و صدور دستورات جدید، وی بار دیگر کنترل نیروهای نظامی و انتظامی را به دست گرفت. طبق قوانین و دستورالعمل‌های نظامی، فرمان‌ها و دستورهای صادره از مقر فرماندهی استراتژیک در صورتی معتبر خواهد بود که رئیس‌جمهور شخصا و به‌صورت فیزیکی در مقر حضور داشته و دستورات توسط وی صادر شود.  از یک سو، هواپیمای رئیس‌جمهور برای پرواز مستقیم از فلوریدا به پایگاه Offutt کافی نبود و شرایط پرواز در ارتفاع پایین مصرف سوخت را از میزان معمول بالاتر می‌برد.  
فصل دوم
از سوی دیگر سوختگیری در هوا از طریق هواپیماهای تانکر نیز به صلاح نبود، چراکه موقعیت هواپیما برای عاملان حمله آشکار می‌شد و احتمال داشت مورد حمله واقع شود. هواپیمای رئیس‌جمهور، با اینکه برای پرواز در ارتفاع پایین طراحی نشده بود، توانست با استفاده از ذخیره سوخت اضطراری خود را به پایگاه نظامی Barks dale برساند. این پایگاه یکی از 5 پایگاه پشتیبان مقر نظامی Offutt است. هواپیما پس از سوختگیری، Barks dale را به قصد
 Offutt ترک کرد. در گزارش‌های مقامات رسمی دولت، هیچ اشاره‌ای به موضوع سرقت رمزهای مخابراتی کاخ سفید نشد. نکته دیگر، گزارش شبکه ABC از آتش‌سوزی در کاخ سفید بود که آن هم تکرار و پیگیری نشد. روز حادثه، ساعت 9:42 صبح در گزارش خبری مستقیم و زنده از کاخ سفید، همراه با گزارش خبرنگار، تصویر ثابتی از ساختمان جانبی کاخ نشان داده شد که از آن دود و شعله زبانه می‌کشید. پس از آن گزارش، دیگر هیچ گزارش تکمیلی دیگری نه از ABC و نه از شبکه‌های دیگر در این باره شنیده نشد. هنوز هیچ‌گونه واکنشی علیه تروریست‌ها و هواپیماهای انتحاری از رسانه‌های خبری دیده و شنیده نمی‌شود! 15 دقیقه بعد از گزارش ABC یعنی حدود ساعت 10 صبح، ماموران امنیتی سراغ دیک چنی رفتند تا او را به محل امنی انتقال دهند و همزمان کاخ سفید به دستور ماموران از پرسنل تخلیه می‌شود.
تک تیراندازان برای حفاظت از کاخ در اطراف این منطقه مستقر می‌شوند و سکوهای متحرک موشک‌های ضدهوایی به آنها ملحق می‌شوند تا مجموعه کاخ را در مقابل حملات هوایی احتمالی حفاظت کنند.
ادامه دارد


Page Generated in 0/0117 sec