printlogo


کد خبر: 172577تاریخ: 1395/12/8 00:00
اخبار

«آخرین پرواز کرکس» در کانال تلگرامی اوج
مینی‌سریال «آخرین پرواز کرکس» ناگفته‌هایی از پیچیده‌ترین پرونده‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را روایت می‌کند و در کانال تلگرامی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج منتشر می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، سریال «آخرین پرواز کرکس» به تهیه‌کنندگی وحید چالاک و کارگردانی جواد مطوری جدیدترین محصول خانه پویانمایی انقلاب اسلامی است که برای نخستین‌بار در کانال تلگرامی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج منتشر می‌شود. این مینی‌سریال که با فرم موشن کمیک و در 13 قسمت 8 دقیقه‌ای تولید شده است، ناگفته‌هایی از پیچیده‌ترین پرونده‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را روایت می‌کند. در این سریال اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌ای وجود دارد که برای نخستین بار به انتشار عمومی رسیده و از این منظر می‌تواند ابعاد جدیدی از پیچیدگی‌های این پرونده مهم اطلاعاتی جمهوری اسلامی را که تمام دستگاه‌های امنیتی کشور اعم از وزارت اطلاعات، سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و... درگیر آن بودند در معرض نمایش قرار دهد. این مینی‌سریال که براساس واقعیت تولید شده به قلم حسین بهزاد نوشته شده است. تاکنون 2 قسمت از این مینی‌سریال در کانال تلگرامی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج منتشر شده است و پخش این مجموعه هر روز ساعت 18 در این کانال تلگرامی ادامه دارد.

فیلمبرداری «کار کثیف» در ترکیه
خسرو معصومی با بیان اینکه فیلمبرداری «کار کثیف» در ترکیه پیگیری می‌شود از انعقاد قرارداد با 2 بازیگر ترکیه‌ای گفت. به گزارش مهر، خسرو معصومی، کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت تولید فیلم سینمایی «کار کثیف» گفت: چندی پیش فیلمبرداری این اثر در ایران که ۷۵ درصد  کار را تشکیل می‌داد به پایان رسید و ما عازم ترکیه شدیم و در این کشور ۲۵ درصد باقی مانده را در 3 شهر استانبول، آنکارا و ارزروم ضبط می‌کنیم. وی ادامه داد: فکر می‌کنم تا اواسط فروردین ماه فیلمبرداری ما به طور کلی به پایان برسد اما با این وجود این موضوع بستگی به شرایط هم دارد. البته با توجه به اینکه ما ۴۵ روز در ایران به فیلمبرداری پرداختیم ۴۵ روز هم در ترکیه و در این 3 شهر ضبط ما طول می‌کشد. وی در پایان گفت: امیدوارم این فیلم بتواند ارتباط خوبی با مردم برقرار کند. «کار کثیف» مضمونی اجتماعی دارد و به موضوع کار و مهاجرت می‌پردازد.

انتصاب مشاوران رئیس نمایشگاه کتاب تهران
نادر قدیانی، فریدون عموزاده‌خلیلی، محمد حمزه‌زاده و نیکنام حسین‌پور، به عنوان مشاوران رئیس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب شدند. به گزارش ستاد امور رسانه‌ای- خبری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سیدعباس صالحی، رئیس سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران در احکامی جداگانه نادر قدیانی، محمد حمزه‌زاده و فریدون عموزاده‌خلیلی را به عنوان مشاور رئیس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد. براساس این گزارش، شورای مشاوران نمایشگاه کتاب تهران با ترکیب فعالان حوزه نشر با هدف ارائه مشاوره‌های راهبردی به رئیس نمایشگاه کتاب تهران تشکیل شده است.

«تشیع در تاریخ» به چاپ پنجم رسید
کتاب «تشیع در تاریخ» اثر احمدرضا خضری از سوی دفتر نشر معارف به چاپ پنجم رسید. به گزارش فارس، کتاب «تشیع در تاریخ: پژوهشی در مبانی اعتقادی، تاریخ سیاسی و حکومت‌های شیعه از آغاز تا پایان دوره صفوی» نوشته احمدرضا خضری (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران) از سوی دانشگاه معارف اسلامی و دفتر نشر معارف به چاپ پنجم رسید. «تشیع در تاریخ» نوشته دکتر سید احمدرضا خضری، تلاشی است در ارائه تصویری از زندگی پربار امامان شیعه و دولت‌های شیعی در مقیاسی کوچک و دارای نقشه‌هایی که از اطلس وزین شیعه استفاده شده است. چاپ پنجم «تشیع در تاریخ» در 472 صفحه، قطع وزیری، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 18000 تومان در زمستان 1395 عرضه شده است. این کتاب در سال 1383 در همایش دوسالانه «دین و پژوهش‌های برتر» به عنوان پژوهش برگزیده انتخاب شده است.
 


Page Generated in 0/0061 sec