printlogo


کد خبر: 172578تاریخ: 1395/12/8 00:00
رویدادها

پرویز پرستویی در انیمیشن «آخرین داستان»
پرویز پرستویی گویندگی 2 نقش را در انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر برعهده گرفت. به گزارش فارس، پرویز پرستویی گویندگی 2 نقش را در انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر بر عهده گرفت. دوبله انیمیشن «آخرین داستان» با حضور بازیگران مطرح سینما و تئاتر بتازگی آغاز شده است که پرستویی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون نقش‌های ارشیا و تهمورث را صداپیشگی می‌کند. تهمورث سردار سپاه و ارشیا وزیر دربار جمشید است که برای مدتی هم در دربار ضحاک خدمت می‌کند. انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه است.  

محمدعلی بهمنی با اشاره به جشنواره شعر فجر:
تحسین انتخاب کتاب شعر به جای تک‌شعر
محمد‌علی بهمنی با اشاره به انتخاب کتاب برتر به جای شعر برتر در جشنواره شعر فجر می‌گوید: جشنواره باید از ابتدا به کتاب‌ها توجه می‌کرد که خوشبختانه به آن رسیده‌ایم و این قابل ارزش است. محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا با اشاره به میزان تأثیرگذاری جشنواره‌ شعر فجر بر حوزه شعر گفت:‌ جشنواره‌هایی که معمولاً در حوزه شعر در کشور ما برگزار می‌شود و جشنواره فجر سرآمد آنها شده است، تأثیر زیاد و ماندگاری روی شعر شاعران ندارد، چون شاعران همین اندازه که خودشان را آماده می‌کنند شعری برای جشنواره بسرایند، از رسالت شاعری دور می‌شوند و در حقیقت خلق ادبی آنها در این زمان دیگر شعر نیست؛ بلکه قطعه شعری است که ساخته شده است. وی با اشاره به انتخاب کتاب برتر به جای شعر برتر در جشنواره شعر فجر گفت:‌ به نظر من جشنواره باید از ابتدا به کتاب‌ها توجه می‌کرد که خوشبختانه به آن رسیده‌ایم و این با ارزش است. انتخاب کتاب شعر به جای تک‌شعر در جشنواره هم به نظر من اقدام شایسته‌ای است و باید آن را تحسین کرد.

سری جدید ملازمان حرم در افق
سری جدید برنامه پرمخاطب ملازمان حرم توسط شبکه تلویزیون اینترنتی نصر بزودی از شبکه افق سیما با محوریت مادران شهدای مدافع حرم و اجرای فضه سادات حسینی پخش خواهد شد. به گزارش تسنیم،
فضه سادات‌حسینی از آغاز پخش فصل دوم مستند «ملازمان حرم» با محوریت مادران شهدای مدافع حرم کاری از تلویزیون اینترنتی نصر به سفارش شبکه افق سیما خبر داد. وی گفت: تاکنون این مستند برای ضبط 26 قسمتی برنامه‌ریزی شده که در هر قسمت با یک مادر شهید مدافع حرم گفت‌و‌گو می‌شود. در این فصل اولویت با خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان‌ها و افرادی که کمتر به آنها پرداخته شده، است. مجری برنامه ملازمان حرم ٢ در این باره توضیح داد: در این فصل سعی شده راه و روش شهدا و مسیر رسیدن این بزرگمردان به مقام شهادت و سبک زندگی‌شان مطرح شود. درواقع ترویج موضوع سبک زندگی اسلامی، ایرانی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است از مهم‌ترین اهداف این فصل از ملازمان حرم است، چرا که شهدا و سبک زندگی‌شان می‌تواند بهترین الگو برای همه ما باشد که ما در این سری از برنامه ملازمان حرم بر آن تاکید ویژه داریم.

تأثیر انقلاب و دفاع‌مقدس  بر ادبیات انقلاب
ابراهیم حسن‌بیگی، نویسنده ادبیات انقلاب در عمان گفت: انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس پارامترهای برجسته‌ای هستند که تاثیر بسزایی بر ادبیات داستانی ایران برجای گذاشته‌اند. به گزارش فارس، عصر روز 6 اسفند مرکز فرهنگی عمان میزبان عمانی‌هایی بود که علاقه‌مند بودند درباره ادبیات داستانی ایران بیشتر بدانند. در این نشست ابراهیم حسن‌بیگی، نویسنده مطرح کشور و رمان محمد(ص) درباره ادبیات داستانی ایران برای حاضران در جلسه سخنرانی کرد. وی در این نشست گفت: ادبیات داستانی ایران را به 3 دوره ایران باستان، ایران پس از اسلام و ایران بعد از انقلاب اسلامی می‌توان تقسیم کرد. حسن‌بیگی در ادامه سخنان خود درباره ویژگی‌های ادبیات داستانی در سال‌های پس از انقلاب گفت: انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس پارامترهای برجسته‌ای هستند که تاثیر بسزایی بر ادبیات داستانی ایران برجای گذاشته‌اند.
 


Page Generated in 0/0168 sec