printlogo


کد خبر: 172579تاریخ: 1395/12/8 00:00
هر روز یک شکایت جدید از پرسپولیس در فیفا
میراث تلخ

باشگاه پرسپولیس با 2 پرونده شکایت جدید روبه‌رو شده است. در شرایطی که محرومیت‌های اخیر استقلال و تراکتورسازی، حسابی پرسپولیسی‌ها را هم ترسانده بود، هنوز پرونده شکایت‌های قبلی سرخپوشان مانند شکایت ژوزه مختومه نشده، 2 شکایت جدید هم نسبت به این باشگاه در فیفا به جریان افتاده است. یکی از این شکایت‌ها مربوط به نیلسون کوریا، دروازه‌بان سابق و محبوب سرخپوشان است. این دروازه‌بان که یک دوره خوب در پرسپولیس داشت اما در زمان درخشان و طاهری  با اولویت دادن به مکانی، از پرسپولیس کنار گذاشته شد، نتوانسته مطالباتش از این باشگاه را وصول کند  بنابراین به فیفا شکایت کرده است. دیگر شکایت جدید مربوط به پرسپولیس هم اگرچه باشگاه را با خطری مواجه نمی‌کند اما ممکن است موجب شود گلزن اول این تیم با محرومیت روبه‌رو شود. براین اساس، باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه که هنوز معتقد است مهدی طارمی بدون طی مراحل قانونی با این تیم فسخ قرارداد کرده، شکایتی علیه این بازیکن و باشگاه پرسپولیس در فیفا اقامه کرده است. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم سرنوشت این دو شکایت جدید چه می‌شود و آیا باشگاه پرسپولیس می‌تواند این وضعیت خطرناک را رفع و رجوع کند یا مشکلاتی نظیر محرومیت‌های استقلال و تراکتورسازی، در انتظار پرسپولیس هم خواهد بود.
طاهری: ریزه‌اسپور درباره طارمی مدعی شده است
سرپرست باشگاه پرسپولیس نسبت به اخبار شکایت‌ها از این باشگاه واکنش نشان داد. علی‌اکبر طاهری در واکنش به شکایت برخی بازیکنان خارجی از باشگاه پرسپولیس، اظهار کرد: همان طور که بارها در این زمینه  صحبت کرده‌ام شکایت‌ها همیشه وجود دارد. بازیکنانی که از تیم جدا می‌شوند بعدا برای دریافت مطالبات‌شان شکایت می‌کنند. نیلسون یا برخی بازیکنان دیگر اصلا به دوره مدیریت ما مربوط نمی‌شود اما تلاش می‌کنیم این پرونده‌ها را هم پیگیری  کنیم و ببندیم. او در پاسخ به این سوال که آیا گولچ از باشگاه پرسپولیس شکایت کرده است یا خیر؟ گفت‌: درباره این بازیکن ما به فیفا و کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کردیم و مدعی شدیم او تمرینات تیم را رها کرده و به کشورش بازگشته است. سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که موضوع شکایت باشگاه ریزه‌اسپور از مهدی طارمی چیست؟ اظهار کرد: این باشگاه مدعی مساله‌ای شده است  و براساس آن لایحه‌ای را تنظیم کرده و به وکیل طارمی داده و یک نسخه هم برای باشگاه فرستاده است. کمیته‌ حقوقی ما و همین طور وکیل مهدی طارمی پیگیر این موضوع هستند. طاهری در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا مهدی طارمی در زمان جدایی‌اش از باشگاه ریزه‌اسپور قراردادش را با این باشگاه فسخ کرده است یا خیر؟ گفت‌: اگر قراردادش را فسخ نکرده بود ما نمی‌توانستیم ITC بگیریم. باشگاه  ریزه‌اسپور ادعای دیگری را مطرح کرده که باید کمیته‌ حقوقی باشگاه درباره این مساله اظهار نظر کند.
تلاش برای تغییر کی‌روش؛ فرصت کم است
در این میان کارلوس کی‌روش لیست بازیکنان اردوی جدید تیم ملی را برای گرفتن ویزای قطر به فدراسیون  فوتبال داده که در آن نام پرسپولیسی‌ها دیده نمی‌شود. کارلوس کی‌روش به ادعایش درباره عدم دعوت از پرسپولیسی‌ها جامه عمل پوشاند و حالا مهدی تاج با چالش جدیدی روبه‌رو شده است؛ چالشی که البته از هفته‌ها قبل از آن خبر داشت و ظاهرا خود کی‌روش به تاج گفته بود که در بازی‌های آینده تیم ملی قصد استفاده از بازیکنان پرسپولیس را ندارد. موضع مهدی تاج و فدراسیون فوتبال رایزنی برای تغییر رای کی‌روش است و مطمئنا رئیس فدراسیون فوتبال برای اینکه لیست کی‌روش تغییر کند به شیوه خودش تلاش خواهد کرد. فدراسیون فوتبال می‌خواهد از همه ابزارهای لازم برای این کار استفاده کند. گویا تا آخر سومین هفته اسفند فرصت برای تغییر لیست وجود دارد و کارلوس کی‌روش می‌تواند لیست را تغییر دهد ضمن اینکه فدراسیون فوتبال هنوز لیست تیم ملی را به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نکرده است و به همین دلیل هنوز فرصت برای تغییر لیست وجود دارد. احتمالا این ماجرا حل شود و با توجه به مصاحبه‌های برانکو در حمایت از تیم ملی، بازیکنان پرسپولیس هم به لیست کارلوس کی‌روش اضافه شوند.
 


Page Generated in 0/0537 sec