printlogo


کد خبر: 172587تاریخ: 1395/12/8 00:00
روسیه تهدید به وتوی قطعنامه جدید ضدسوری در شورای امنیت کرد
فرمانده اطلاعات ارتش سوریه قربانی انفجار حمص

عناصر گروه تروریستی جبهه النصره روز گذشته چندین حمله انتحاری علیه 2 مرکز امنیتی در شهر حمص سوریه انجام دادند. منابع رسمی سوریه از کشته شدن دست‌کم 42 تن در این انفجارها خبر دادند. به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، ژنرال حسن دعبول، فرمانده اطلاعاتی ارتش در حمص در این حملات کشته شده است. در همین راستا، رامی عبدالرحمن، رئیس گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) تصریح کرد، دست‌کم 6حمله انتحاری صبح شنبه صورت گرفته و چند نفر هم کمربندهای انتحاری خود را در نزدیکی مراکز امنیتی دولتی و نظامی منفجر کردند. جبهه النصره که به گروه فتح‌الشام تغییر نام داده مسؤولیت این انفجارها را برعهده گرفته است. از حدود 3 سال پیش که شورشیان از حمص بیرون رانده شدند این شهر در کنترل کامل نیروهای دولتی بوده است.
هشدار روسیه درباره قطعنامه ضدسوری
روسیه اعلام کرده است هرگونه قطعنامه‌ای درباره تحریم سوریه به اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی را وتو خواهد کرد. سازمان ملل و شورای امنیت بارها سعی کرده‌اند هرگونه استفاده از سلاح‌های ممنوعه از طرف تروریست‌ها را به دولت سوریه نسبت دهند. روسیه تاکنون 6 قطعنامه مطرح شده در شورای امنیت علیه سوریه را وتو کرده است.
دیدار ژنرال آمریکایی با کردهای سوری
سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه می‌گوید ژنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، وارد سوریه شده و با نمایندگان این گروه شورشی دیدار کرده است. گروه نیروهای دموکراتیک سوریه که از حمایت آمریکا برخوردار است ائتلافی از کردها و عرب‌های مخالف رژیم بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است. این نخستین دیدار ژنرال جوزف ووتل از سوریه از زمان شروع ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در ‌آمریکاست. وزارت خارجه آمریکا تاکنون به این گزارش واکنش نشان نداده است. طلال سلو، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه این دیدار را «تاییدی‌ بر حمایت آمریکا از واحدهای» این گروه نامید. ژنرال ووتل در سفر خود از مناطقی که تحت کنترل این نیروها در آمده بازدید و با چند تن از فرماندهان آنها ملاقات کرد.
حمله F16 عراق به مواضع داعش
صفحه «مرسال الثغور» در توئیتر، روز شنبه ویدئویی را از لحظه انهدام مواضع داعش در البوکما  در شرق دیرالزور، در حمله جنگنده‌های F16 عراقی منتشر کرد.  نخست‌وزیر عراق روز جمعه اعلام کرد دستور حمله به مواضع داعش در شهر البوکمال در داخل خاک سوریه را به فرماندهی نیروی هوایی عراق داد و عملیات با موفقیت کامل انجام شد. درواکنش به این عملیات ارتش عراق، گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» که تحت حمایت آنکاراست، اعلام کرد حملات جنگنده‌های عراقی به مواضع داعش در سوریه اقدامی غیرقانونی است.


Page Generated in 0/0061 sec