printlogo


کد خبر: 172590تاریخ: 1395/12/8 00:00
چهارگوشه

نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه احضار شد
مارین لوپن، کاندیدای ریاست ‌جمهوری حزب راست ‌افراطی فرانسه بنا به گزارش رسانه‌های این کشور در ارتباط با تحقیقاتی درباره انتصاب‌های شغلی غیرواقعی برای 2 تن از کارمندانش از سوی پلیس فرانسه احضار شده اما وی این درخواست را نادیده گرفته است. مارین لوپن همچنان قانونگذار پارلمان اتحادیه اروپایی و از مصونیت قضایی پارلمانی برخوردار است.

حمله داعش به مسجدی در افغانستان
سخنگوی والی ایالت زوزجان در شمال افغانستان اعلام کرد حمله گروه تروریستی داعش به مسجدی در شمال افغانستان به کشته شدن ۱۱ نظامی از جمله همسر یکی از افسران پلیس منجر شد. طبق اعلام غفوری، در این حمله که روز جمعه صورت گرفت، افسران پلیس هنگام خروج از مسجد هدف قرار گرفتند. تروریست‌های داعش بیشتر در مناطق شرقی افغانستان متمرکزند اما اخیرا فعالیت خود را به شمال این کشور گسترش داده و حملاتی را به اجرا درآورده‌اند.
 
ساقط کردن اف16 اردنی توسط یمنی‌ها
فرماندهی ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی روز جمعه گذشته از سقوط یک فروند جنگنده اف16 اردنی در خاک عربستان به علت نقص فنی خبر داد اما ساعاتی بعد یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن به خبرگزاری «سبا» گفته این پدافند هوایی یمن بوده که جنگنده آمریکایی متعلق به نیروی هوایی اردن را در جبهه نجران (در جنوب غرب عربستان) ساقط کرده است. این منبع اشاره‌ای به جزئیات این مساله نکرد اما پیش‌تر عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله در آخرین سخنرانی خود هشدار داده بود که پدافند هوایی یمن از این پس جدی‌تر با حملات هوایی عربستان مقابله خواهد کرد. اگرچه خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد که جنگنده اف16 اردن بر اثر نقص فنی دچار سانحه شده است اما از همان ابتدای نشر این خبر کاربران عربی توئیتر این را بعید دانسته و سقوط جنگنده را ناشی از قدرت پدافندی یمن دانسته بودند.

فردا؛ جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم
در آستانه برگزاری جلسه محاکمه شیخ عیسی احمد قاسم، مردم بحرین در مناطق مختلف بویژه الدراز در تظاهرات‌هایی با رهبر معنوی انقلاب‌شان تجدید بیعت کردند. طبق این گزارش، قرار است دادگاه رژیم آل‌خلیفه فردا، دوشنبه جلسه محاکمه آیت‌الله شیخ قاسم را برگزار کند. طبق این گزارش، اهالی منطقه الدراز با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند در صورتی‌ که رژیم آل‌خلیفه دست به هرگونه حماقتی بزند مسؤولیت این امر متوجه رژیم خواهد شد زیرا مردم اجازه نخواهند داد به دین، رهبری و کرامت آنها توهین شود.

محکومیت دیکتاتور تونس به 8 سال زندان
دادگاه تونس در قضیه جدید فساد زین‌العابدین بن‌علی، رئیس‌جمهور سابق این کشور را به ۸ سال حبس و صخر الماطری داماد وی را به ۶ سال حبس محکوم کرد. اتهام این افراد دست داشتن در فساد و سوءاستفاده از نفوذ و منصب عنوان شده است. بنابر این گزارش، بن‌علی در زمان ریاست‌جمهوری خود به شهردار سیدی بوسعید (شمال تونس) دستور داده تا هتل سیدی ابوفارس متعلق به شهرداری را با پایین‌ترین قیمت به صخر الماطری، داماد وی بفروشد.

کفشباران عکس ترامپ در فلسطین
صدها فلسطینی روز جمعه در شهر الخلیل در اعتراض به سیاست‌های دولت دونالد ترامپ درباره خاورمیانه و بویژه فلسطین تظاهرات کردند. اگرچه ترامپ تا حدودی از شعار اولیه‌اش مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس کوتاه آمده اما همچنان فلسطینی‌ها از او نفرت دارند. آنها پوستر بزرگ ترامپ را با کفش‌های خود مورد حمله قرار دادند و این عمل نمادین را پیام خود به کسی دانستند که احترامی برای مردم فلسطین قائل نیست.
 


Page Generated in 0/0067 sec