printlogo


کد خبر: 172594تاریخ: 1395/12/8 00:00
اخبار

آب شرب سال آینده گران می‌شود
نمایندگان مجلس مقرر کردند سال آینده علاوه بر نرخ آب‌بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، ۱۵ تومان از مشترکان دریافت شود. به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز و در ادامه بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه سال آینده، بند «ج» تبصره ۶ را تصویب کردند. بر اساس این بند، وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آب و فاضلاب شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب، مبلغ ۱۵۰ ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند؛ وجوه فوق مشمول مالیات به نرخ صفر است. این بند با ۱۱۸ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع به تصویب رسید. نمایندگان همچنین با تصویب بند «هـ» مقرر کردند عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور، به میزان ۵۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت در سقف ۱۱ هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود. این بند نیز با ۱۳۰ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

پروژه‌های عمرانی «۳ قفله» شد
با کاهش شدید بودجه عمرانی دولت در سومین سال پیاپی، پروژه‌های عمرانی
چند قفله شده و بیش از ۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب امسال به طرح‌های ملی و استانی نرسید. به گزارش تسنیم، گزارش جدید دولت از وضعیت بودجه عمومی حاکی است، از مجموع 57 هزار و 480 میلیارد تومان بودجه عمرانی مصوب سال جاری، طی 9 ماهه امسال 15 هزار و 830 میلیارد تومان تخصیص داده شد که تنها 5/27 درصد بودجه عمرانی امسال است. بر اساس این گزارش، بودجه عمرانی
9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3/22 درصد کاهش دارد. این در حالی است که بودجه عمرانی 9 ماهه سال 94 در مقایسه با سال 93 هم 5/13 درصد افت داشته است. بنابراین رکود در پروژه‌های عمرانی طی سال جاری تشدید شده است. بودجه عمرانی کشور در 9 ماهه سال 94 بیش از 20 هزار و 307 میلیارد تومان و در 9 ماهه سال 93 نیز 23 هزار و 540 میلیارد تومان بوده است.


Page Generated in 0/0069 sec