printlogo


کد خبر: 172600تاریخ: 1395/12/8 00:00
حسن روحانی در جمع مجریان انتخابات با تأکید بر محقق‌شدن وعده‌های دولت:
شرمنده مردم نیستیم!

گروه سیاسی: حسن روحانی می‌گوید وعده‌هایی که به مردم داده است محقق شده و از این رو شرمنده مردم نیست. به گزارش «وطن امروز»، او دیروز در جمع مجریان انتخابات گفت دولت او در تولید خودکفایی به موفقیت رسیده است. او همچنین یک بار دیگر از برجام دفاع کرد و گفت برجام حداقل توانسته است قطعنامه‌های ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل را بردارد. روحانی همچنین به بحران خوزستان نیز اشاره کرد و با تکرار ادبیات خود در اهواز گفت که این بحران نتیجه ظلم به طبیعت است. روحانی این را هم گفت که دولت او نمی‌تواند این مشکلات را در یک یا 2 سال آینده برطرف کند. روحانی گفت این مشکلات از 40 یا 50 سال گذشته ایجاد شده و نمی‌توان در یک یا 2 سال آنها را برطرف کرد. او در ادامه گفت، به خاطر این وضعیت و ظلمی که به طبیعت شده باید توبه کرد. روحانی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیز تصریح کرد که باید مانع ایجاد دوقطبی در انتخابات شد زیرا قطبی شدن انتخابات باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. او یک بار دیگر از خرید هواپیماهای ایرباس نیز دفاع کرد و گفت منتقدان این خرید دولت او از «نو» شدن بدشان می‌آید!
به گزارش خبرگزاری‌ها، حسن روحانی صبح دیروز[شنبه] در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات ۹۶ اظهار داشت: من خوشحالم خدمت ملت ایران اعلام کنم دولت نسبت به قول‌هایی که به مردم داده شرمنده نبوده است. وی تصریح کرد: ما برای امسال برای رشد 5 درصد برنامه‌ریزی کردیم، برخی از ما انتقاد کردند که چرا این قول را دادید. محاسبات ما برای رشد 5 درصد بود و بحمدالله امروز که در پایان سال هستیم، آن برنامه برای رشد 5 درصد در مجموع سال بالای ۶ درصد خواهد بود. روحانی یک بار دیگر آمار و ارقام خود درباره وضعیت رشد اقتصادی و تورم را تکرار و عنوان کرد: سال ۹۴، رشد اقتصادی بسیار پایین و حدود 8/1 درصد بود اما امسال رشد اقتصادی بالای ۶ درصد را داریم. به مردم قول دادیم که تورم را در سال ۹۵ تک‌رقمی کنیم. برنامه ما این بود که در نیمه دوم این اتفاق رخ دهد و باز هم شرمنده مردم نشدیم و از خرداد، تورم را بعد از سالیان دراز تک‌رقمی کردیم. باید تمام تلاش خود را بکنیم تا این تورم تک‌رقمی بماند و دورقمی نشود. او با بیان اینکه ما سال گذشته به مردم وعده دادیم که در سال ۹۵ نیازی به خرید گندم از خارج نداشته باشیم، اظهار داشت: خداوند کمک کرد و این وعده را برای ما محقق ساخت و امروز نه‌تنها نیازی به خرید گندم نداریم بلکه صادر می‌کنیم و می‌فروشیم. وی ادامه داد: در زمینه رشد صادرات غیرنفتی اقداماتی در حال انجام است و در زمینه حمل و نقل و نوسازی ناوگان هوایی، کار سختی انجام شد که بعد از ۳۸ سال توانستیم با شرکت‌های اصلی سازنده هواپیما به قرارداد برسیم و در عین حال، منابع مالی آن را نیز تهیه کردیم. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به محض اینکه اولین هواپیمای نو وارد کشور می‌شود، نوشته‌هایی می‌نویسند که من نمی‌دانم چه ذهنیتی دارند، البته فکر می‌کنم اینها از نو شدن بدشان می‌آید. روحانی با بیان اینکه عده‌ای قدرت را در محدوده خاصی تعریف می‌کنند، گفت: یکی از ابزارهای قدرت، قدرت ناوگان هوایی است. همه کشورها و شرکت‌های بزرگ دنیا هواپیماهای نو دارند و هواپیمایی 40-30 ساله هم با آرمی که مربوط به ایران می‌شود، آنجا حضور دارد. آیا این قدرت ماست و واقعا خوب است؟
روحانی، منقل، برجام!
حسن روحانی در ادامه اظهاراتش در جمع مجریان انتخابات 1396 یک بار دیگر از نتیجه مذاکرات هسته‌ای و برجام دفاع و یک بار دیگر منطق خود درباره این توافق را بیان کرد. در حالی که به واسطه برجام بخش عمده‌ای از برنامه هسته‌ای ایران تعطیل یا متوقف شده است، روحانی بر خلاف این واقعیت‌ها با بیان اینکه افتخار ما این است که بعد از برجام توانستیم از سانتریفیوژ IR-8 که ۲۰ برابر سانتریفیوژهای فعلی فعالیت می‌کند، استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر گاز به آن تزریق شده و کار می‌کند، ما در امور هسته‌ای به تجارت جهانی رسیده‌ایم و با دنیا معامله می‌کنیم.
روحانی افزود: چیزی که از دید سازمان‌های بین‌المللی برای ما جرم بود، امروز انجام می‌دهیم؛ آب سنگین تولید می‌کنیم، محموله اول آب سنگین را به آمریکا و محموله دوم را به روسیه فروختیم. رئیس قوه مجریه ادامه داد: اصلاً فرض کنیم برجام کاری نکرده و تحریم‌ها را از بین نبرده است اما قطعنامه‌های فصل هفتم شورای امنیت را بدون اینکه حتی یک ساعت آن را اجرا کنیم، برای اولین بار در تاریخ سیاسی ایران لغو کرده است؛ هیچ کشوری نبوده که او را به فصل ۷ منشور سازمان ملل بکشانند و قطعنامه علیه او تصویب کنند، مگر اینکه یا نظام آن کشور را سرنگون کرده یا جنگ بر او تحمیل کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه قطعنامه باید توسط همان نهادی که تصویب شده و به دست خود او لغو شود، افزود: برخی فکر می‌کنند منقلی وجود دارد و می‌توان برجام را در آن انداخت و سوزاند اما آقا رهبری کردند و ملت به صحنه آمد تا همه دست به دست هم این افتخار را به وجود بیاورند. وی در ادامه اظهاراتش یک اظهارنظر جنجالی دیگر نیز مطرح کرد و گفت: برخلاف ادعای برخی مخالفان خارجی برجام، ایران در برجام سر طرف مقابل کلاه نگذاشته است و این توافق، یک توافق برد- برد بوده است! روحانی در این باره گفت: کسانی که با برجام بد هستند مثل اسرائیل و آمریکایی‌ها، می‌گویند سر طرف مقابل کلاه رفته است البته این غلط است چون از اول گفته بودیم که این قرارداد برد- برد است. روحانی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ما تلاشش بر این شد و اقدامش به ثمر نشست، قطعنامه شورای امنیت را توسط خود آن شورای امنیت لغو کرد و تیتر ما این بود که کشور تهدیدکننده صلح و امنیت بین‌الملل که امروز به این تیتر تبدیل شده که باید با این کشور همکاری کرد، از برجام نترسید و حرف بزنید و بگویید.
 نباید قطبی شود
روحانی می‌گوید از قطبی شدن رقابت‌های انتخاباتی در سال آینده استقبال نمی‌کند. او در همایش دیروز در جمع مجریان انتخابات 1396 با اشاره به اینکه نباید اجازه داد انتخابات قطبی شود، گفت: ما تجربه داریم، دیدیم انتخابات قطبی شد و برای ما گرفتاری درست کرد. وقتی انتخابات قطبی شود، احساسات و شعاری خواهد شد. نباید انتخابات رقابت جناح‌ها یا احزاب باشد، بلکه به معنی واقعی کلمه، باید رقابت بین برنامه‌ها باشد. روحانی تصریح کرد: به هر حال در انتخابات یک نفر برنده و یک نفر بازنده است، اینگونه نباشد که بازنده تا پایان 4 سال با چشم کینه به برنده نگاه کند یا برنده تمام 4 سال با تمام کینه به بازنده نگاه کند، مردم به هر کس رأی دهند، روی چشم ماست.
 باید توبه کنیم!
اظهـارنظرهای روحانی دربـاره وضعیت
محیط زیست و بحران خوزستان و استدلال‌ها در این‌باره نیز قابل تامل بود. وی گفت: برخی حوادث هم ما داشتیم در برخی استان‌ها و مشکلاتی وجود داشت، به عنوان نمونه مساله محیط زیست و ریزگردها که به تبع آن مشکلاتی به همراه دارد که هم مردم ما مردم فهیم و صبور و قدردان هستند و هم مسؤولان ما خستگی‌ناپذیر، پرتلاش و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کرده‌اند و حل خواهند کرد. البته بنده 2 روز قبل در اهواز هم تأکید کردم مشکلاتی که در طول 40 یا 50 سال گذشته بتدریج به وجود آمده ظرف یکی، دو سال حل و فصل نخواهد شد. روحانی افزود: متأسفانه برخی از ما با طبیعت جنگیده‌ایم و خوش‌رفتاری نکرده‌ایم اما طبیعت صبور است ولی صبر طبیعت هم دوران و زمانی دارد لذا هنگامی که ما به طبیعت ظلم می‌کنیم، زمین را آلوده می‌کنیم، حقابه دریاچه‌ها و تالاب‌ها را نمی‌دهیم و هنگامی که همسایگان ما با ما در مسیر همکاری نیستند همه اینها نتیجه‌اش همین می‌شود که می‌بینید. قهر طبیعت نتیجه ظلم ما است، ظلم ما باعث قهر طبیعت می‌شود. روحانی اضافه کرد: این ظلم، ظلم یک‌روزه نیست بلکه سالیان دراز ظلم شده، امروز باید تصمیم بگیریم و اساسش توبه است، توبه یعنی بازگشت به طبع صحیح. توبه یعنی بازگشت به طبیعت سالم و درست، توبه یعنی بازگشت به قانون یا بازگشت به نظم.


Page Generated in 0/0071 sec