printlogo


کد خبر: 172617تاریخ: 1395/12/8 00:00
اخبار

100 هزار تن برنج تایلندی در راه ایران
تایلند پس از 10 سال قرارداد فروش برنج با ایران امضا کرد که به گفته یک مقام تایلندی در سفر وزیر بهداشت به این کشور در اواخر سال 2016 توافق آن حاصل شده بود و تا 2 ماه آینده 50 هزار تا 100 هزار تن برنج سفید به ایران ارسال خواهد شد. به گزارش فارس به نقل از بانکوک پست، تایلند پس از 10 سال قرارداد فروش برنج با ایران امضا کرد که به موجب آن طی یک یا دو ماه آینده 50 هزار تا 100 هزار تن برنج سفید به ایران ارسال خواهد کرد. سومبات چالرمووتینان، رئیس شرکت ایشیا گلدن رایس گفت پس از اینکه وزیر بهداشت ایران اواخر سال گذشته از این شرکت بازدید کرد، ما همان ‌موقع به توافقی برای فروش برنج با دولت ایران دست یافتیم. همچنین این شرکت در مراحل درخواست برای همکاری با بانک صادرات- واردات تایلند برای کمک به مدیریت پرداخت‌ها و سیستم تسویه است که این روند انتظار می‌رود حدود یک ماه به طول انجامد. تحویل محموله‌ها نیز احتمالا در یک یا دو ماه آینده یا پیش از ماه جولای سال جاری میلادی صورت گیرد. ایران و تایلند اوایل سال 2016 یادداشت تفاهمی برای از سرگیری واردات 300 هزار تن برنج تایلندی به ارزش 3/4 میلیارد بات(واحد پول تایلند) امضا کردند.


۳ هزار بیکار با مدرک دکترا در تهران
مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران با بیان اینکه  «۳ هزار بیکار با مدرک دکترا در تهران داریم» گفت: بیشترین فارغ‌التحصیلان بیکار در رشته‌هایی درس خوانده‌اند که تولیدمحور است، آنها می‌توانند با تدبیر یک کارآفرینی مناسب داشته باشند. به گزارش تسنیم، امید شنعه گفت: برخی از ایرانی‌ها، به‌دلیل تغذیه از اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی، واقعاً دنبال کار نیستند. وی ادامه داد: بیشترین فارغ‌التحصیلان بیکار، در رشته‌ای درس خوانده‌اند که تولیدمحور است. دانش‌آموختگان کشاورزی با پشت‌سر گذاشتن مقاطع عالی تحصیلی دنبال فرار کردن از مزارع هستند. متأسفانه طی سال‌های قبل وام‌های کارآفرینی صرف خرید خودرو و لوازم خانه شد و بیشتر کارجویانی که به بانک توسعه تعاون مراجعه می‌کردند و متوجه می‌شدند نقدینگی وام عاید آنها نمی‌شود و وام به‌صورت تجهیزات کار و حمایت‌های آموزشی در اختیار آنها قرار می‌گیرد از دریافت وام انصراف داده‌اند. وی ادامه داد: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که تعداد زیادی از دکترای بیکار به‌سمت مسافرکشی و بازاریابی هدایت شده‌اند. بیشترین فارغ‌التحصیلان بیکار در رشته‌هایی درس خوانده‌اند که تولیدمحور است، بنابراین با همت می‌توانند برای خود شغل مناسب‌تری دست و پا کنند.


مسکن‌مهر گران نمی‌شود
مدیرعامل شرکت عمران پرند با اعلام اینکه هیچ افزایش قیمتی در مسکن‌مهر نداریم، گفت: در پرند ۷۵۰۰ مسکن‌مهر بدون متقاضی داریم،‌ از شهروندانی که تمایل دارند دعوت می‌شود برای ثبت‌نام این واحدها به کارگزاری عمران پرند مراجعه کنند. به گزارش تسنیم، سیدعلی‌اکبر طاهری اظهار کرد: افزایش وام مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان شامل کسانی می‌شود که کارت قسط واحد خود را تحویل نگرفته‌اند. وی با اشاره به اینکه در این مرحله لازم نیست متقاضیان به بانک مراجعه کنند، ادامه داد: با تعاملی که بین بانک مسکن و شرکت عمران برقرار است این مرحله انجام می‌گیرد. طاهری با اشاره به اینکه تا پایان امسال مجموعا 70 هزار واحد مسکن‌مهر پرند افتتاح و به متقاضیان تحویل شده یا در شرف تحویل است، یادآور شد: با همت دستگاه‌های خدمات‌رسان و این افزایش وام پرونده مسکن‌مهر این شهر تا پایان دولت بسته خواهد شد.


Page Generated in 0/0206 sec