printlogo


کد خبر: 172622تاریخ: 1395/12/8 00:00
کوتاه و گویا

  سیدمحمد میرمحمدی، استاندار یزد با بیان اینکه باید بتوانیم از ظرفیت فرهنگی گردشگری به ‌نحو مطلوب بهره ببریم، گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کرد گسترش ارتباطات با کشورهای مختلف است. برخوردها با گردشگری انفعالی است و باید با تغییر رویه بر گردشگران خارجی تاثیر گذاشته شود.
  سیدعباس طباطبایی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه  11 گفت: ستاد بازآفرینی پایدار مناطق شهر تهران با همکاری شهرداری تهران و 25 سازمان و ارگان دولتی برای کاهش مسائل و آسیب‌های اجتماعی شروع به کار کرده است.
  سالمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 15 از اجرای طرح «رانندگان کوچک» برای افزایش اطلاعات رانندگی و ترافیکی دانش‌آموزان در این منطقه خبرداد و افزود: طرح به صورت مشترک با همکاری سه‌جانبه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه، مسؤولان راهنمایی و رانندگی و آموزش‌وپرورش منطقه برگزار می‌شود.
  مسعود خسروی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه2 از اجرای طرحی به نام نیم‌رخ  در این منطقه خبر داد و افزود: این طرح برای به‌روزرسانی اماکن اجتماعی و فرهنگی، مذهبی، آموزشی، فراغتی، ورزشی، بهداشتی و تاریخی در56 زیرشاخه فرعی توسط مسؤولان خانه‌های علم و دانش تهیه شده است.
  امیرحسین چیذری، مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران گفت: در پاییز و زمستان سال جاری  180دانش‌پژوه در زمینه نجوم و دیگر علوم پایه آموزش دیدند و این مرکز پس از 15 سال  فعالیت علمی و آموزشی تاکنون موفق شده بیش از 10 هزار  نفر را آموزش دهد که آموزش و تربیت چندین منجم آماتور، عکاس حرفه‌ای و برگزاری تورهای رصدی و المپیادی از جمله آنهاست.
  ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: شهرداری خود را ملزم و متعهد به نوسازی واحدهای تجاری پلاسکو می‌داند ولی عملیات نوسازی باید با هماهنگی بنیاد مستضعفان به عنوان مالک اصلی، سرقفلی‌داران و مستاجران و در چارچوب نظر قوه قضائیه انجام شود.
  جام شطرنج شهدای آتش‌نشان پلاسکو به میزبانی منطقه 10 تهران برگزار می‌شود. امیر قاسمی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 10 با اعلام این خبر گفت: این مسابقات با همکاری فدراسیون شطرنج ایران و جمعی از اصناف در مجموعه فرهنگی - هنری شهید حبیب غنی‌پور و با حضور رده‌های مختلف سنی طی روزهای 5 و 6 اسفندماه برگزار می‌شود.
  منوچهر رحیمی، جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 15  از اجرای مانوری برای آمادگی زلزله در مدارس این منطقه خبر داد و تشریح کرد: بیش از 12 هزار و 500  دانش‌آموز و معلم در 38 مدرسه منطقه با ارائه آموزش به اجرای مانور پناه‌گیری و تخلیه اضطراری پرداختند.
 محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در آیین اختتامیه چهارمین مسابقه قرآنی سراج گفت: امروزه هیچ‌ راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی جز گسترش فرهنگی قرآنی نیست و ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا همه برنامه‌های فرهنگی و هنری سازمان، حول قرآن شکل بگیرد.
  محمد احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اشاره به اینکه از ابتدای بهره‌برداری مترو تاکنون 5/7 میلیارد سفر با متروی تهران انجام شده و هر سفر یک دلار به اقتصاد کشور کمک کرده است، گفت: اگر همین پول در توسعه مترو هزینه می‌شد شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا بودیم و  با همین مقدار سفر انجام شده نیز ۱۵هزار میلیون تن تولید گازهای آلاینده کاهش یافته است.
  طلوعی، شهردار منطقه 7 از افزایش ناوگان تاکسیرانی در این منطقه به منظور کاهش بار ترافیکی در روزهای پایانی سال و جلوگیری از ازدحام مسافر خبر داد و اضافه کرد: تعداد
50 دستگاه ون از ساعت 16 تا 22 که زمان اوج ازدحام مسافر است به پایانه سیدخندان و دیگر نقاط سطح منطقه اضافه خواهد شد.
  عبادالله فتح‌اللهی، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در نخستین همایش ملی بهبود سیستم‌های مدیریت شهری گفت: برای رفع نقصان‌های موجود در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده کشور نیاز به همت، جهاد، تلاش، دانش، برنامه‌ریزی و عزم عمومی وجود دارد و فرآیند نوسازی بسیار پیچیده بوده و باید با کارشناسی همه‌جانبه صورت گیرد.
  عابد ملکی، شهردار منطقه 12 تهران به ضرورت تهیه طرح جامع فضاهای زیرسطحی بویژه در قلب تاریخی تهران تاکید کرد و گفت: سازمان‌ها و وزارتخانه‌های زیادی مانند شهرداری تهران، میراث فرهنگی، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت دفاع و ستاد مدیریت بحران کشور در این مساله مسؤول هستند.


Page Generated in 0/0068 sec