printlogo


کد خبر: 172623تاریخ: 1395/12/8 00:00
آوای شهر

شهردار تهران خبر داد
بهره‌برداری متروی فرودگاه امام خمینی از ۱۵ فروردین
شهردار تهران گفت: یکی از خطوط مترو ادامه ایستگاه شاهد به سمت فرودگاه امام خمینی و شهر پرند است و این خط آماده بهره‌برداری است و فکر می‌کنم تست گرم آن را در دهه سوم اسفند و بهره‌برداری رسمی از آن ۱۵ فروردین ۹۶ انجام شود. به گزارش «وطن امروز» با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران 110 پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و محیط‌زیست، فرهنگی و اجتماعی منطقه 2 به بهره‌برداری رسید.  شهردار تهران در این مراسم با تاکید بر اینکه ضرورت مترو امروز برای همه روشن است، گفت: یکی از خطوط متروی تهران ادامه ایستگاه شاهد در نزدیکی حرم امام خمینی به سمت فرودگاه امام خمینی و شهر پرند است که بیش از 35 کیلومتر طول آن است و این خط آماده بهره‌برداری است و فکر می‌کنم تست گرم آن را در دهه سوم اسفند و قبل از سال جدید به انجام رسانیم و رفت‌وآمد آزمایشی آن را انجام دهیم و به طور رسمی از 15 فروردین انتقال مسافران از فرودگاه امام به تهران را آغاز کنیم. وی به موضوع خط 7 متروی تهران پرداخت و گفت: این خط از شرقی‌ترین نقطه شهر تهران و از افسریه و استادیوم تختی شروع می‌شود و به سمت اتوبان آهنگ، میدان قیام، خیابان مولوی و در ادامه به سمت بزرگراه نواب و از نواب به سمت شمال تا پل گیشا، پارک گفت‌وگو، برج میلاد، میدان صنعت و فرحزاد می‌انجامد. وی با اشاره به اینکه برخی ایستگاه‌های خط 7 تا قبل از سال جدید افتتاح خواهد شد، گفت: خط 7 متروی تهران تا اردیبهشت ‌ماه سال آینده به صورت کامل افتتاح خواهد شد.

940 هزار اثر برای جشنواره مشکات
جشنواره مشکات که با هدف فرهنگسازی برای شهرنشینی در حال برگزاری است با استقبال خوب شهروندان تهرانی مواجه شده است. به گزارش شهر، مجتبی عبداللهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره جشنواره مشکات گفت: این جشنواره در 3 محور در حال اجراست؛ اخلاق شهروندی در قالب موضوعاتی چون «آپارتمان‌نشینی» و «احترام به دیگران»، آسمان آبی با 2 موضوع «کارنامه من در کاهش آلودگی هوای شهر» و «رانندگی بین خطوط سفید و احترام به عابران پیاده» و زمین پاک با محورهای «کاهش تولید، کم‌حجم‌سازی و رطوبت‌زدایی از پسماند خانگی» و «تفکیک پسماند از مبدأ». عبداللهی با بیان اینکه دریافت آثار در پنجمین دوره جشنواره مشکات در سطح محلات تهران و مدارس به اتمام رسید، اعلام کرد: تاکنون ٩40 هزار و 741 اثر به دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره مشکات رسیده است که از این میان بیش از  457 هزار نقاشی، 4500 گزارش تصویری، حدود 170 هزار عکس نوجوانان، بیش از 270هزار عکس بزرگسالان و حدود
18 هزار خاطره اختصاص دارد.  
 
دیوارنگاری با محوریت شهدای مدافع حرم
دیوارنگاری عرصه جدیدی از زیباسازی شهر به شمار می‌رود که با همکاری شهرداری تهران و هنرمندان این حوزه در حال اجرایی شدن است. به گزارش «وطن‌امروز»، موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی در این باره گفت: کارهای زیادی انجام دادیم که یکی از آنها فراخوان یادمان شهدای مدافع حرم بود و در این حوزه هنرمندان برجسته‌ای با ما مشارکت دارند. موسوی اضافه کرد: در یادبود مدافعان حرم 3 پروژه در سطح شهر اجرا کردیم که اولی در بلوار کشاورز تقاطع کارگر شمالی، دیگری در میدان پاستور و پروژه‌ای هم در منطقه 19 در یادبود شهید سردار همدانی انجام شد و قرار است چهارمین اثر هم در منطقه 14 اجرا شود. وی  با بیان اینکه امسال جدا از مرمت 30 اثر دیوارنگاری شهری، در حوزه دیوارنگاری مدارس نیز برای نخستین‌بار وارد عمل شدیم، گفت: براساس آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته رویداد «ماه مهربانی» را در نظر گرفتیم که پس از اعلام فراخوان بسیاری از افراد حرفه‌ای در این حوزه شرکت کردند و این رویداد از مهر ماه امسال آغاز شده است و  215 پروژه را  در مناطق بیست‌ودوگانه اجرا می‌کنیم.


Page Generated in 0/0059 sec