printlogo


کد خبر: 172626تاریخ: 1395/12/8 00:00
آذربایجان‌شرقی

قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد 5900 تومان تصویب شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد آماده طبخ در مرکز استان 59 هزار ریال و برای شهرستان‌ها 59 هزار و 500 ریال تصویب شد. مهندس علی نواداد در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در محل استانداری آذربایجان‌شرقی با حضور کریم مهری، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تشکیل شد، ضمن بیان این مطلب افزود: مصوب شد قیمت مرغ گرم آماده طبخ به تبعیت از میانگین قیمت کشوری به‌علاوه
2 درصد بیشتر در شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی باشد. وی گفت: در این نرخ هم منافع تولیدکننده و هم منافع مصرف‌کننده لحاظ شده است. نواداد تاکید کرد: جهت رفاه حال شهروندان و تامین گوشت مرغ مورد نیاز، هر کیلو مرغ منجمد آماده طبخ به نرخ 59 هزار ریال برای مصرف‌کنندگان مرکز استان و 59 هزار و 500 ریال در شهرستان‌ها عرضه خواهد شد.

کم‌دوام بودن هزاران واحد مسکونی روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: 138هزار واحد مسکونی روستایی در این استان (معادل
48 درصد) کم‌دوام و در مقابل حوادث طبیعی غیرمقاوم است. مهندس حافظ باباپور به همراه مسؤولان در بازدید از روستاهای استان افزود: بیش از 283 هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که معادل 52 درصد آن تاکنون از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی و ستاد حوادث مقاوم‌سازی یا نوسازی شده‌ و حدود 48 درصد بی‌دوام است. باباپور گفت: براساس آیین‌نامه و مصوبه دفتر مرکزی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، در صورت تامین اعتبار از سوی دولت، هر سال باید 12 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح روستاهای آذربایجان‌شرقی احداث و نوسازی شود که به حول و قوه الهی این امر هر سال به نحو شایسته محقق می‌شود. وی افزود: امسال با پیگیری‌های متعدد مسؤولان استان و بویژه بنیاد مسکن وام روستایی به 180 الی 200 میلیون ریال با بهره 5 درصد افزایش یافته است.


Page Generated in 0/0501 sec