printlogo


کد خبر: 172629تاریخ: 1395/12/8 00:00
ترامپ فراخوان تظاهرات داد

درست زمانی که 6 تن از پرسنل ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده بودند در حال به کار بستن ترفندهایی برای دور نگاه داشتن او از اسباب‌بازی جنجال‌برانگیز اما مورد علاقه‌اش یعنی توئیتر هستند، صاحبخانه جدید کاخ سفید خود را هر طور بود به حساب کاربری‌اش در این شبکه اجتماعی رساند و آتشی دیگر برافروخت. او به نخستین رئیس‌جمهور آمریکا بدل شد که در دوره زمامداری خودش مردم را به ریختن به خیابان‌ها علیه رقبای سیاسی فرا می‌خواند. قرار بود طبق نظر روانشناسان و مشاوران پیرامون کاخ سفید، اطرافیان ترامپ دوز تعریف و تمجید از ارباب یک‌دنده‌‌شان را بالا ببرند یا از نشان دادن روزنامه‌ها و تارنماهای با عناوین منفی به او خودداری کنند تا مانع از غلیان خشم او شوند اما گویا او خشمگین‌تر از این حرف‌هاست. دیروز ترامپ صحبتش را با یک توئیت توفانی آغاز کرد که نشان می‌دهد سیاست‌ورزی در ینگه دنیا به آخر خط رسیده است: «شاید لازم باشد میلیون‌ها تن از مردمانی که به بزرگ ساختن دوباره آمریکا رای داده‌اند تظاهرات خودشان را راه بیندازند. این قاعدتا باید بزرگ‌ترین تظاهرات باشد!»این به معنی تعبیر پیش‌بینی کسانی است که می‌گفتند ترامپ چه در انتخابات برنده شود یا نه، برای ارضای حس خودستایی‌اش هم که شده طرفدارانش را دیوانه‌وار به کف خیابان‌ها می‌کشاند، آن هم طرفدارانی از جنس کوکلوکس‌کلان‌های مسلح و گاوچران‌های یاغی ایالات مرکزی آمریکا. ترامپ در 2 توئیت دیگر پس از این یکی ظاهرا خواسته پیام  جنون‌آسای اول را با اشاراتی منطقی‌تر تحت‌الشعاع قرار دهد. او به خوش‌بینی اقتصادی با اجرای برنامه جدیدش برای کاهش مالیات‌ها اشاره کرده و سپس در آخرین توئیت رسانه‌ها را ملامت کرده که چرا کاهش 12 میلیارد دلاری بدهی‌های آمریکا در ماه آغازین صدارتش در کاخ سفید را در مقایسه با افزایش 200 میلیاردی مدت زمان مشابه از آغاز کار اوباما ندیده‌اند. اما با فراخوانی که او برای شورش داده واقعا هم کسی به اقدامات دیگرش توجه نمی‌کند.
«د هیل» ارگان کنگره آمریکا در تحلیل فرمان شورش ترامپ به طرفدارانش، آن را نه فقط نشانه طاق شدن طاقت او به خاطر 45 روز تظاهرات بی‌وقفه علیه ریاست جمهوری‌اش - از روز قبل از تحلیف- می‌داند بلکه یک دلیل مهم دیگر هم برای آن برمی‌شمارد. به نوشته این تارنما، توئیت عصیانگر اخیر در حقیقت در واکنش به رویدادی سینمایی است که ترامپ به‌خاطر شخصیت رسانه‌ای‌اش به آن حساسیت بسیار بیشتری نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی و بین‌المللی دارد.
روز جمعه گذشته چندین ستاره هالیوودی به واسطه اعلام اعتصاب در علیه رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه مراسم روز یکشنبه اسکار تیتر یک روزنامه‌ها شدند.
آنها دیروز در پیاده‌رو مشاهیر هالیوود در بورلی‌هیلز لس‌آنجلس اجتماع کردند و علیه ترامپ شعار دادند. این پیاده‌رو که توریستی‌ترین نقطه کالیفرنیاست همان جایی است که ستاره اقبال هالیوودی حدود 3000 ستاره آسمان صنعت سینما و پاپ یانکی‌ها در سنگفرش‌هایش لانه کرده‌ و اتفاقا یکی از این ستاره‌ها متعلق به دونالد ترامپ جونیور است که پای سینما را به سیاست کشانده و  با اظهارات و رفتار و حاشیه‌های جنجالی‌اش هالیوودی‌ها را به حسادت واداشته است.
پس از تجمع ضد ترامپی ستاره‌های هالیوودی این احتمال می‌رود که خود سازمان هالیوود هم امشب همزمان با مراسم اهدای جوایز اسکار موضعی رسمی علیه رئیس‌جمهور بگیرد یا دست‌کم فرش قرمز و صحن اسکار که مخاطب چند صد میلیونی دارد به محلی برای اعتراض‌های الهه‌های پاپ علیه ترامپ تبدیل شود. جالب اینکه فرهنگ پاپ همان عرصه‌ای است که ترامپ از آن خود را در جامعه یانکی‌ها مشهور ساخته و این شومن سیاستمدار انصافا تحمل شورشی از جانب هالیوودی‌ها را ندارد. به همین دلیل به نظر می‌رسد توئیت فراخوان هوادارانش به تظاهرات در حقیقت حربه‌ای سیاستمدارانه البته با تعریف خاص او از سیاست باشد تا هالیوود را از عواقب شوی سیاسی‌شان و واکنش بخشی از افکار عمومی نسبت به آن بترساند.


Page Generated in 0/0105 sec