printlogo


کد خبر: 172696تاریخ: 1395/12/10 00:00
خاخام صهیونیست: آل‌خلیفه نمونه اعتدال!
با مقاومت بی‌نظیر مردم، حکومت بحرین برای چندمین بار محاکمه شیخ عیسی قاسم را به تعویق انداخت

اعتراض‌های گسترده مدافعان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در مناطق مختلف بحرین باعث شد رژیم آل‌خلیفه برای چندمین‌بار جلسه محاکمه غیرقانونی رهبر معنوی انقلاب این جزیره را به تعویق بیندازد. بر این اساس، بزرگ‌ترین دادگاه کیفری بحرین، روز دوشنبه جلسه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم را به همراه رئیس و نیز عضو دفترش در پرونده کسب مال از راه غیرقانونی آغاز کرد که باز هم متهمان حاضر نبودند ولی در این جلسه عبدالرحمان الخشرم، وکیل مدافع آیت‌الله عیسی قاسم حضور داشت. الخشرم اظهاراتی را درباره تناقض داشتن اظهارات شاهدان درباره اتهام پولشویی و عدم وجود مدارک کافی مطرح کرد. وی همچنین خواستار حضور 3 شاهد از طرف آیت‌الله عیسی قاسم در دادگاه شد اما دادگاه در پاسخ به وکیل الخشرم توضیحات و دفاعیات وی را تکراری دانست و حکم داد جلسه قرائت حکم در حق آیت‌الله عیسی قاسم ۱۴ مارس ۲۰۱۷ (24 اسفند) باشد. رژیم آل‌خلیفه چند ماه پیش آیت‌الله عیسی قاسم را به اتهام تحریک به خشونت علیه نظام سلب تابعیت و محاکمه کرد. این در حالی است که هزاران بحرینی شب محاکمه رهبر معنوی انقلاب‌شان، نماز جعفر طیار برای آزادی آیت‌الله عیسی قاسم خواندند و در تظاهرات‌هایی با محاکمه این عالم بحرینی مخالفت کردند. آنها این محاکمه را «محاکمه حضور شیعی در بحرین» خواندند. آیت‌الله عیسی قاسم به کسب پول از راه غیرقانونی و جمع‌آوری خمس متهم است. مناطق عالی، المالکیه، کرزکان، ابوصبیع، الشاخوره، القدم، کرباباد، الدیه، کرانه، النبیه صالح، المحرق، بوری، المصلی، المعامیر، السنابس، باربار، السهله، ستره و مناطق دیگر شاهد تظاهرات بعد از ادای نماز مغرب و عشا و نماز جعفر طیار به دعوت علمای بحرینی بود. این تظاهرات‌ها به صحنه درگیری بین نیروهای امنیتی و مردم تبدیل شد. نیروهای رژیم آل‌خلیفه نیز با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای به تظاهرکنندگان حمله کردند. در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم هزاران تن تصاویر وی را در دست داشته و شعارهایی علیه نظام آل‌خلیفه سر دادند و تاکید کردند، به تحصن ادامه می‌دهند و آماده‌اند جان خود را برای آیت‌الله عیسی قاسم فدا کنند. در بیانیه علمای بحرین تاکید شده است، دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم در وهله اول دفاع از مساله دین است که در معرض خطرناک‌ترین تهدید در تاریخ کشور از طریق هدف قرار دادن برنامه‌ریزی شده ساکنان اصلی بحرین قرار دارد. در این بیانیه آمده است، دفاع تا پای جان از شیخ عیسی قاسم واکنشی شرعی و فقهی به حمایت مقامات در حق او است. علمای بحرین به آل‌خلیفه درباره هر گونه اقدام نابخردانه در این باره هشدار دادند و گفتند اوضاع به حدی از حساسیت رسیده که تحمل هیچ مانور و ماجراجویی را ندارد.
4 پلیس آل‌خلیفه مجروح شدند
همزمان با برگزاری تظاهرات در شب محاکمه شیخ عیسی قاسم، وزارت کشور بحرین اعلام کرد بر اثر وقوع انفجاری که یک اتوبوس حامل نیروهای پلیس این کشور را در روستای جو (جنوب پایتخت) هدف قرار داد، ۴ پلیس زخمی شدند. دولت بحرین برای سرکوب اعتراضات مردمی مخالفان خود، هر ساله صدها نفر از مخالفان خود را به بهانه دست داشتن در انفجارها و اقدامات تروریستی دستگیر و زندانی می‌کند.
تمجید صهیونیست‌ها از حمد جنایتکار
درست در روزهایی که اکثریت مردم بحرین زیر شدیدترین ظلم و شکنجه و زندان و تبعید هستند، پادشاه این کشور ادعای اعتدال و تسامح کرد! خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد: حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی، پادشاه بحرین در دیدار خاخام آمریکایی ربی ماروین هئیر، مدیر موسس «موزه تسامح» شعبه لس‌آنجلس، مدعی شد: بحرین نمونه تسامح و اعتدال در جهان است که همه ادیان و مذاهب را مانند یک خانواده منسجم در برگرفته و روی آن به جهان باز است. پادشاه بحرین گفت: از رابطه دیرینه بحرین با آمریکا به خود می‌بالیم؛ رابطه‌ای که با پیشینه‌ای بیش از 120 سال بر پایه‌های قوی و محکم استوار است و باعث پیشرفت و توسعه بوده است. در ادامه خاخام ماروین هئیر با تشکر از آنچه میهماندوستی شاه بحرین نامید، ادعا کرد پادشاه بحرین پیشوای گذشت انسانی در زمان حاضر است! وی در تمجید از شاه بحرین و اقدامات وی افزود: بحرین هم‌اکنون بهترین نمونه گذشت و تفاهم میان ادیان است و این موضوع را می‌توان در تمام تاریخ بحرین مشاهده کرد!
موزه تسامح به طور تخصصی درباره قضیه هولوکاست فعالیت دارد و موسسه مادر آن یعنی «مرکز سیمون وایزنتال» هم توسط خاخام هئیر اداره می‌شود. جالب اینکه این مرکز به افتخار سیمون وایزنتال، شکارچی یهودی معروف نازی‌ها نامگذاری شده که یک نامگذاری کاملا انتقام‌جویانه به نظر می‌رسد و هیچ نشانی از تسامح در آن نیست. مرکز مزبور به عنوان معروف‌ترین موسسه یهودی - صهیونیستی در جهان شناخته می‌شود. پیش از این سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به رویکرد صهیونیسم‌پروری رژیم آل‌خلیفه، یادآور شده بود حمد با خاخام صهیونیست‌ها ملاقات می‌کند ولی علمای دینی را به زندان می‌‌اندازد. حمد بن‌عیسی همچنین اخیرا یک زن یهودی را که در قالب فعالیت‌های فرهنگی، دین یهودیت را در بحرین تبلیغ می‌کند، به عضویت مجلس مشورتی در این کشور پذیرفت.  نانسی خضوری یکی از مشهور‌ترین صهیونیست‌های عرب است که از یک خانواده مشهور یهودی عربی - انگلیسی برخاسته و متولد لندن است. او دانش‌آموخته مدارس زنجیره‌ای بسیار بدنام میسیونری وابسته به کلیسای کاتولیک با عنوان «قلب مقدس» است که تنی چند از فارغ‌التحصیلان آن جزو گردانندگان رژیم صهیونیستی بوده‌اند. خضوری اخیرا کتابی برای تطهیر چهره جنایتکار آل‌خلیفه نوشته که در آن از خدمات خاندان حاکم بر بحرین به جامعه یهودیان تقدیر شده است. پادشاه بحرین پیش‌تر نیز برای نخستین بار هدی عزرا ابراهیم نونو، یک زن یهودی را به سمت سفیر این کشور در واشنگتن منصوب کرد. همچنین قرار است بحرین ماه مه ‌آینده میزبان یک هیات ورزشی صهیونیستی باشد. با وجود مخالفت‌های گسترده مردمی و احزاب بحرینی با این سفر ولی علی بن‌خلیفه آل‌خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال بحرین از موافقت این کشور با سفر این هیات صهیونیستی به منامه خبر داده است.


Page Generated in 0/0065 sec