printlogo


کد خبر: 172705تاریخ: 1395/12/10 00:00
اخبار

۳۲ واحد مسکونی آستان قدس در اختیار خانواده شهدای فاطمیون
۳۲ واحد منزل مسکونی متعلق به آستان قدس رضوی صبح دیروز در اختیار خانواده شهدای فاطمیون باقرشهر قرار گرفت. به گزارش تسنیم، در این مراسم که با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه باقرشهر، جمعی از مسؤولان باقرشهر و خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون در باقرشهر برگزار شد، 32 واحد منزل مسکونی متعلق به آستان قدس رضوی به صورت استیجاری با اجاره بهای پایین توسط آیت‌الله رئیسی در اختیار 32 خانواده شهید فاطمیون قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی در این مراسم با اشاره به مأموریت‌های مهم و ممتاز آستان قدس گفت: آستان قدس رضوی و آنچه در محضر امام رضا(ع) وجود دارد در راستای نشر معارف دین به عنوان مأموریت مهم و ممتاز آستان قدس رضوی در وهله اول و در وهله دوم گره‌گشایی از کار نیازمندان است. بسیاری از دلدادگان به ساحت امام رضا(ع) تمام نیت‌شان آن است که هم در جهت گسترش سیره رضوی تلاش شود و هم در جهت تسهیل زیارت مضجع نورانی امام رضا(ع).


میهمانان«کنفرانس انتفاضه»  از ۸۸ کشور بودند
دبیر کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: میهمانان خارجی کنفرانس تهران از ۸۸ کشور دنیا بودند که شامل هیأت‌های عالیرتبه و رؤسای پارلمانی و برخی ان‌جی‌اوهای حامی فلسطین می‌شدند. حسین امیرعبداللهیان درباره «ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین» که هفته گذشته در تهران برگزار شد در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: در این اجلاس مجموعاً ۷۳۶ میهمان خارجی داشتیم که ۳۲۷ میهمان از ان‌جی‌اوهای خارجی به اضافه فلسطینیانی که از داخل یا در خارج از کشور خودشان آواره هستند، شرکت کرده بودند. همچنین گروه‌هایی همچون حماس، جهاد، سرایا القدس، فتح و سایر گروه‌هایی که در حوزه فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند، همگی در این کنفرانس حضور داشتند. وی ادامه داد: در مجموع ۴۸ هیأت عالیرتبه پارلمانی از جمله ۲۲ رئیس مجلس، مشاور عالی رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، وزیر خارجه آن کشور و سایر میهمانان ویژه‌ای که از دیگر نقاط مختلف جهان بودند در این کنفرانس شرکت داشتند. دبیر ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین افزود: در نهایت قرار شد یک کمیته عالی از شرکت‌کنندگان در اجلاس که ترکیبی از مقامات پارلمانی، مقامات فلسطینی و حامیان آنهاست تشکیل شود و مصوبات اجلاس اخیر را پیگیری کنند. امیرعبداللهیان افزود: همچنین از میان 4 کمیسیون برگزار شده در این کنفرانس که شامل جوانان، پارلمان‌ها، ان‌جی‌اوها و مقاومت می‌شد، قرار شد یک کمیته کوچک ۱۵ نفره را تشکیل بدهند و در کنار آن کمیته عالی، امور را براساس نیازهای سیاسی منطقه‌ای و فلسطین پیگیری کنند.

تلاش جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا برای وضع تحریم‌ علیه ایران
 در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه تهران، جمهوری‌خواهان کنگره در حال آماده کردن طرحی برای هدف قرار دادن ایران و وضع تحریم‌های جدید غیرهسته‌ای هستند. به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه اورشلیم‌پست، جمهوری‌خواهان آمریکا امیدوارند بتوانند در 100 روز ‌ آینده قانونی را به تصویب برسانند که ایران را به دلیل ‌آنچه اقدامات بی‌ثبات‌کننده تهران در خاورمیانه می‌خوانند، هدف قرار می‌دهد. رهبران جمهوری‌خواه در حال آماده کردن طرحی هستند که در صورت تصویب، 3 موضوع را در ارتباط با ایران شامل می‌شود: فعالیت‌های ایران در منطقه، برنامه موشکی بالستیک ایران و حقوق بشر در ایران. آنها قصد دارند به این بهانه تحریم‌های غیرهسته‌ای جدیدی علیه تهران وضع کنند. به نوشته این روزنامه صهیونیستی، طرح جدید جمهوری‌خواهان احتمالا حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به دست می‌آورد. جمهوری‌خواهان کنگره علاوه بر این در حال بررسی 2 طرح ضدایرانی جداگانه برای هدف قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قراردادهای بزرگ شرکت‌های بویینگ و ایرباس با ایران هستند.


Page Generated in 0/0064 sec