printlogo


کد خبر: 172715تاریخ: 1395/12/10 00:00
مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران مطرح کرد
ناکارآمدی اقتصادی، عامل افزایش دستفروشان
ممنوعیت دستفروشی در 48 نقطه ، 50 نقطه برای ساماندهی دستفروشان

گروه اجتماعی: مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران گفت: از 10 اسفند اطلاع‌رسانی درباره ممنوعیت فعالیت دستفروشان در 48 نقطه از شهر تهران اعلام و از 15 اسفند عملیات اجرایی طرح ساماندهی دستفروشان آغاز می‌شود.
به گزارش «وطن‌امروز» ابوالقاسم چیذری، مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با اشاره به اینکه این شرکت 2 هزار نفر پرسنل دارد، گفت: بر اساس گزینش‌های صورت گرفته حدود 350 نفر از این مجموعه اخراج شدند و مابقی نیروها هر هفته یکبار مورد آموزش قرار می‌گیرند. وی درباره آموزش‌های صورت گرفته برای پرسنل شرکت شهربان گفت: کنترل خشم، مدیریت تنش و برخورد با افراد در شرایط دشوار از مواردی آموزشی است که به پرسنل شرکت شهربان داده می‌شود. وی به تشکیل کمیته انضباطی در این شرکت اشاره کرد و گفت: 7 نفر عضو کمیته انضباطی شرکت شهربان هستند که در صورت بروز تخلف از سوی پرسنل درباره ادامه همکاری با آن فرد در کمیته انضباطی تصمیم‌گیری می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران به ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، شهرداری تهران هیچ تولیتی برای ساماندهی دستفروشان ندارد بلکه در قانون آمده است برای مشاغل خانگی شهرداری زمین‌هایی را شناسایی کند و به عنوان بازارچه در اختیار این مشاغل قرار دهد. چیذری افزود: در حال حاضر 50 بازارچه با نگاه اشتغال و شغل خانگی فعالیت می‌کند و ما نیز بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیده‌ایم که با توجه به اینکه عدم ساماندهی دستفروشان موجب متضرر شدن شهرداری تهران می‌شود، مکان‌هایی را به صورت قانونی برای دستفروشان در نظر بگیریم. مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهر تهران ظرفیت این همه دستفروش را ندارد،‌ گفت: علت افزایش دستفروشان در سطح شهر عدم اشتغال و ساماندهی مناسب است. چیذری افزود: در شهر تهران شلوغ‌ترین روزها برای دستفروشان 15 مرداد تا اول مهر و
15 بهمن تا اول فروردین است.
وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم از سایر شهرستان‌ها نیز برای دستفروشی در ایام عید به شهر تهران مهاجرت می‌کنند و حتی برای اجاره انبار تا ماهی
20 میلیون تومان نیز پرداخت می‌کنند. مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با اشاره به اینکه ناکارآمدی اقتصادی در حوزه اشتغال پدیده‌های ناهنجاری در سطح شهر ایجاد کرده است،‌ گفت: در 10 ماهه سال 95، 635 هزار مأموریت در شهربان داشته‌ایم که 320 هزار مورد از این مأموریت‌ها در حوزه معبر و رفع سد معبر بوده است. وی با بیان اینکه بیشترین آمار تخلفات در شرکت شهربان اهمال و تبانی بوده است، گفت: در 11 ماه اخیر نزدیک به 80 نفر به دلیل تخلفات انجام داده اخراج شده‌اند و ملاک ما برای بررسی پرسنل گزارش‌های 137 و 1188 است.  مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران درباره دستفروشان نیز اظهار داشت: بعضاً توسط پرسنل شرکت شهربان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دستفروشان اقدام به فروش موادمخدر و مشروبات می‌کنند داده شده که بلافاصله نیروی انتظامی بر اساس گزارش‌های ما برخورد کرده است. چیذری گفت: فروش مواد  غذایی خارج از مجوز نیز در سطح معابر وجود دارد که وزارت بهداشت با توجه به اینکه ضابط قضایی نیز دارد باید به سرعت برخورد کند ولی متأسفانه با توجه به اینکه وزارت بهداشت بر اساس قانون وظیفه دارد با موارد عرضه مواد غیربهداشتی در سطح شهر برخورد کند و ما نیز بارها در این‌باره گزارش‌هایی را ارائه داده‌‌ایم ولی وزارت بهداشت همکاری لازم را نداشته است.
 وی افزود: افرادی هستند که در طول سال با استفاده از برق‌دزدی یا خودروهای بدون پلاک اقدام به دستفروشی می‌کنند که تبدیل به یک مافیای دستفروشی در شهر تهران شده است و روز به روز محلات جدیدی با این پدیده مواجه می‌شوند. مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران بیان داشت: در جلسه اخیر استانداری تهران مجوز 50 نقطه برای ساماندهی دستفروشان داده شده است و استانداری را متقاعد کردیم این نقاط در طول سال تداوم داشته باشد. چیذری افزود: بنابراین مجوز 50 نقطه برای ساماندهی دستفروشان در نظر گرفته شده و 48 نقطه نیز برای دستفروشان ممنوع اعلام شده است. وی افزود: از 10 اسفند اطلاع‌رسانی درباره ممنوعیت دستفروشی در 48 نقطه اعلام و از 15 اسفند این طرح عملیاتی می‌شود و نیروی انتظامی نیز در این قالب با دستفروشانی که در نقاط ممنوعه حضور داشته باشند برخورد می‌کند.


Page Generated in 0/0358 sec