printlogo


کد خبر: 172732تاریخ: 1395/12/10 00:00
اخبار

نخستین پاسخ به «مطروحه» رهبر انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با شاعران آیینی، آنان را به «ضرورت احیای معارف اوصیه و صحیفه سجادیه»، «متصل کردن حوادث صدر اسلام با حوادث امروز» و «پاسداشت فرهنگ شهادت و دفاع‌مقدس» دعوت کردند. به گزارش تسنیم، پس از اتمام این دیدار، جمعی از شاعران حاضر در جلسه از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخواست کردند تا مانند دیدار قبلی شعرای آیینی در سال 90، «مطروحه‌ای» را طرح فرمایند تا شاعران در پی آن و در جهت ترویج فرهنگ و ادبیات دفاع‌مقدس شعر بسرایند و آن را کامل کنند. رهبر انقلاب نیز در پاسخ به این درخواست، به دو بیت از اشعار خود درباره دوران دفاع‌مقدس که پیش از این در متن یادداشت‌شان بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» منتشر شده بود، اشاره کردند تا شعرا در ادامه آن اشعار خود را بسرایند. این ابیات به شرح زیر است:
درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم
لبی‌تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم
هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران
که ره چون می‌توانم یافتن سوی درون من هم...
در همین رابطه مهدی چراغ‌زاده، شاعر جوان و آیینی کشورمان درباره این مطروحه که توسط رهبر انقلاب طرح شده شعری را سروده است که در ادامه باهم می‌خوانیم:
درنگی کرده‌ای دانم در آن بزم جنون جانا
تویی ساقی آن صهبای جام پرفسون جانا
تو گر باشی مراد ره کسی حیران نمی‌ماند
که با تو می‌توانم یافتن ره تا درون جانا
چه صهبا در چه جامی داده‌ای بر شاهدان ساقی؟
که می‌گیرند رندانه وضو در بحر خون جانا
به ما هم جرعه‌ای زان جام صهبایت عطا فرما
که تا آییم با مستی از این وادی برون جانا
درنگی کرده بودم کاش در بزم جنونت من
لأنت نائب‌المهدی و نحن المومنون جانا


محمود عزیزی با انتقاد از فضای فرهنگ و هنر:
درد آنقدر زیاد است که درد خود را فراموش می‌کنیم
محمود عزیزی با اشاره به شرایط نامناسب تولید تئاتر تأکید کرد که جوانان تئاتری به عنوان سرمایه‌های این عرصه هنری به دلیل نبود حمایت‌های لازم رو به زوال هستند. به گزارش مهر، محمود عزیزی که چندین سال است در مقام کارگردان تئاتر اثری را به صحنه نبرده است درباره این روند و وضعیت گفت: طی ۹ سال گذشته تنها یک‌بار نمایشی را به صحنه برده‌ام و همچنان این وضعیت ادامه دارد و با وجود اینکه چندین نمایشنامه را مدنظر دارم، شرایط برای تولید و به صحنه بردن نمایشی جدید فراهم نیست. وی اظهار کرد: من نمی‌توانم برای تولید نمایش اسپانسر بیاورم و در عین حال هم اگر بخواهم نمایشی را به صحنه ببریم پول مورد نیاز را ندارم. از سوی دیگر اگر بخواهم تهیه‌کننده هم بیاورم که باید باب میل او گروه را تشکیل دهم. به همین خاطر تولید و اجرای یک اثر نمایشی در شرایط فعلی بسیار سخت است. این بازیگر و کارگردان تئاتر یادآور شد: اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان متولی تئاتر پول ندارد و تالار وحدت هم که اصلا وارد پروسه تولید تئاتر نمی‌شود. اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند و از جوانان تئاتر حمایت نشود، این نیروها که به عنوان سرمایه تئاتر هستند، رو به زوال می‌روند. این هنرمند شناخته‌شده سینما، تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: نمی‌دانم مسؤولان فرهنگی ما مشغول حفظ جای خود هستند یا کارهای دیگری که نمی‌توانند به عرصه فرهنگ و هنر رسیدگی کنند. ما نیازمند این هستیم مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگ و هنر ما قانونمند شود. وی در پایان عنوان کرد: در عرصه فرهنگ و هنر هر جا می‌رویم، درد دیگران به قدری است که درد خود را فراموش می‌کنیم.

اکبر عبدی عموی «عمو پورنگ» شد
اکبر عبدی در مجموعه نمایشی «محله گل و بلبل» که در ایام نوروز روی آنتن شبکه دو می‌رود به ایفای نقش می‌پردازد. به گزارش مهر، اکبر عبدی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران قرار است در نقشی با نام آراز که عموی عمو پورنگ است به مجموعه نمایشی «محله گل و بلبل» بپیوندد که در ایام نوروز روی آنتن می‌رود. اکبر عبدی پیش از این هم در حدود ۲ قسمت از مجموعه نمایشی «محله گل و بلبل یک» به ایفای نقش پرداخته بود. «محله گل و بلبل ۲» مجموعه‌ای نمایشی به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجان‌زاده، کارگردانی احمد درویشعلی‌پور، بازی داریوش فرضیایی در نقش عمو پورنگ و نویسندگی محمد درویشعلی‌پور هر روز ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه 2 می‌رود. این برنامه جمعه‌ها هم در دو باکس ساعت ۱۰:۲۰ تکرار و ساعت ۱۹ پخش جدیدی دارد. سازندگان سریال همچنان در لوکیشن‌های این مجموعه که دکورهای متعددی هستند، کار تصویربرداری را ادامه می‌دهند.


Page Generated in 0/0230 sec