printlogo


کد خبر: 172734تاریخ: 1395/12/10 00:00
پرسپولیس امشب میهمان الوحده امارات
در پی نخستین برد

پرسپولیس امروز ‌(سه‌شنبه) در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم الوحده امارات خواهد رفت. پرسپولیس ساعت 18 و 40 دقیقه امروز در امارات به مصاف تیم الوحده می‌رود. این دومین مسابقه سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیاست. پرسپولیس در دیدار اولش مقابل الهلال عربستان، صدرنشین لیگ این کشور به یک تساوی رسید، آن هم در حالی که از حق مسلم میزبانی خود محروم بود. در آن بازی پرسپولیس نتوانست برتری یک‌گله خود را مقابل الهلال حفظ کند و از تیر یک و روی ضربه کرنر گل‌ خورد. سرخپوشان اکنون باید مقابل تیم پنجم امارات قرار بگیرند. الوحده نتایج خوبی در لیگ امارات نگرفته و 5 باخت دارد. الوحده تنها تیم بدون امتیاز گروه D است و در روز اول هم مقابل الریان قطر 2 بر یک شکست خورد. به نظر می‌رسد پرسپولیس مقابل این تیم اماراتی بتواند به پیروزی برسد. مشکل اصلی برانکو و سرخپوشان ایرانی نداشتن بازیکنان ذخیره مناسب است. در واقع نیمکت ذخیره‌های پرسپولیس خالی است. با این حال اگر سرخپوشان ایرانی بتوانند با تمرکز بالا و دوندگی و جنگندگی مقابل الوحده حاضر شوند اولین برد آسیایی دور از دسترس نیست. فرشاد احمدزاده و محسن ربیع‌خواه 2 بازیکن مصدوم پرسپولیس هستند که به این بازی می‌رسند اما دغدغه اصلی برانکو و ملی‌پوشان پرسپولیس فهرست آینده تیم‌ملی است که شایع شده کی‌روش قصد دعوت از ملی‌پوشان سرخپوش را ندارد! پرسپولیسی‌ها و بویژه ملی‌پوشان این تیم باید در این مسابقه آنقدر خوب بازی کنند که خودشان را به سرمربی تیم‌ملی تحمیل کنند.
ذوب‌آهن- الاهلی؛ جدال نابرابر در مسقط
در بازی دیگر امروز، ذوب‌آهن به مصاف تیم الاهلی عربستان می‌رود. ذوب‌آهن اصفهان امروز سه‌شنبه ساعت 18 و 45دقیقه در عمان به مصاف تیم الاهلی عربستان می‌رود. ذوبی‌ها به حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا مجبورند در مسقط میزبان حریف عربستانی باشند. ذوب‌آهن در اولین بازی‌اش مقابل العین امارات که نایب قهرمان آسیاست به تساوی یک- یک رضایت داد آن هم در حالی که العین در آمار برتری محسوسی نسبت به ذوب‌آهن داشت، با این حال جوانان ایرانی با تمرکز و جنگندگی بازی کردند و یک امتیاز ارزشمند در اولین دیدار گرفتند. الاهلی عربستان هم در بازی اول 2 بر صفر تیم بنیادکار ازبکستان را شکست داد تا صدرنشین گروه باشد. از نکات قابل توجه این بازی آن است که هر دو تیم در لیگ‌های کشورشان در رده چهارم هستند. قدرت 2تیم برابر به نظر می‌رسد البته با این تفاوت که تیم عربستانی در رفاه کامل است و امکانات فوق‌‌العاده حرفه‌ای دارد اما ذوب‌آهن فقط به توانایی جوانان ایرانی اکتفا کرده و از نظر امکانات قابل مقایسه با این حریف سعودی نیست. شاگردان مجتبی حسینی به دنبال اثبات توانایی‌های‌شان در این رقابت نابرابر هستند.
عمانی‌ها خوش‌خدمتی‌شان را به سعودی‌ها ثابت کردند
سازمان لیگ فوتبال عمان با تبلیغ برای تمام نمایندگان عربستان در بازی مقابل نمایندگان کشورمان خوش‌خدمتی خود را برای سعودی‌ها ثابت کرد. تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در دومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز در مسقط میزبان الاهلی عربستان است. در این راستا سازمان لیگ فوتبال عمان که روز یکشنبه با انتشار تصویری از رسیدن کاروان التعاون به تبلیغ نماینده عربستان برای بازی با استقلال تهران پرداخته بود این بار در اقدامی مشابه تصویری از رسیدن کاروان الاهلی را منتشر کرد و هواداران عمانی را به حضور در ورزشگاه برای دیدار مقابل ذوب‌آهن تشویق کرد و خوش‌خدمتی خود را به سعودی‌ها ثابت کرد. سازمان لیگ عمان در اطلاعیه‌ای نوشت: به باشگاه الاهلی عربستان برای آمدن به کشور عمان خوشامد می‎گوییم و برای این تیم در دیدار مقابل ذوب‌آهن آرزوی موفقیت می‌کنیم. از تمام هواداران عمانی درخواست می‌کنیم برای حمایت الاهلی به ورزشگاه بیایند.
پدیده بااستعداد و آینده‌دار پرسپولیس
با تلاش زیاد و عملکرد خوبی که از خود نشان داد به ترکیب اصلی سرخپوشان رسیده و 2 بازیکن ملی‌پوش این تیم را به پست‌های غیرتخصصی‌شان فرستاده است. او را باید پدیده پرسپولیس در فصل جاری دانست و آینده درخشانی در انتظارش است. در تابستان از ملوان به پرسپولیس پیوست و قرار بود به عنوان جانشین رضاییان در تیم برانکو بازی کند اما با بازگشت رضاییان و آمادگی بسیار بالای ماهینی شرایط برای این بازیکن جوان سخت شد.
صادق محرمی در سمت راست بازی می‌کند. او تکنیک و سرعت لازم را دارد و با تلاش و جنگندگی زیادی که در میدان دارد می‌تواند خود را به ترکیب اصلی سرخپوشان برساند. وقتی رامین رضاییان راهی لیگ ترکیه شد، هواداران پرسپولیس را سخت نگران کرد اما برانکو آنها را از نگرانی درآورد و تاکید کرد بازیکنی را جذب کرده که می‌تواند بهترین جایگزین برای رضاییان باشد و با وجود او نگرانی‌ای در سمت راست سرخپوشان ندارد. این سخنان برانکو در ابتدا خیال هواداران پرسپولیس را راحت نکرد، چرا که آنها شناختی از صادق محرمی نداشتند اما الان بعد از چند بار قرار گرفتن این بازیکن جوان در ترکیب اصلی سرخپوشان می‌توان با قاطعیت او را پدیده پرسپولیس در فصل جاری دانست. محرمی تنها 21 سال سن دارد. او در نیم‌فصل نخست تنها چند دیدار آن هم به عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفت. حضور ماهینی آماده و رضاییان محبوب باعث شد برانکو بیشتر از این دو بازیکن استفاده کند اما رفته‌رفته شرایط برای قرار گرفتن محرمی در ترکیب اصلی پرسپولیس فراهم شد. آسیب‌دیدگی بازیکنانی مانند ربیع‌خواه و احمدزاده و همچنین محرومیت یکی، دو بازیکن سرخپوشان در چند دیدار باعث شد برانکو استعداد جدید تیم خود را در ترکیب اصلی به میدان فرستد. محرمی با وجود آنکه بازیکن جوانی است اما بدون استرس و با اعتماد به نفس بازی کرد. او با جنگندگی و تعصب خاصی بازی می‌کند و با عملکرد خوبی که در ترکیب سرخپوشان داشته نشان داد آینده درخشانی در انتظارش است و در آینده چیزهای بیشتری از این بازیکن خواهیم شنید. محرمی الان گزینه نخست دفاع راست پرسپولیس برانکو است و رامین رضاییان و حسین ماهینی باید در پست‌های غیرتخصصی خود به میدان روند و این نشان می‌دهد این بازیکن جوان تا چه اندازه انتظارات برانکو را برآورده کرده است. برانکو فصل قبل با معرفی محمد انصاری به فوتبال ایران خیال هواداران پرسپولیس را از یک مدافع چپ باکلاس راحت کرد. این مربی کروات در فصل جاری هم خیال هواداران سرخپوش را از یک مدافع راست آینده‌دار راحت کرد.
پنجعلی: پرسپولیس می‌تواند الوحده را شکست دهد
پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید این تیم می‌تواند الوحده امارات را شکست بدهد. محمد پنجعلی درباره بازی امروز پرسپولیس و الوحده امارات گفت: پرسپولیس در بازی اول هم خوب فوتبال بازی کرد اما باید اعتراف کنم الهلال بهترین تیم این گروه است. اگر آن بازی را می‌بردیم خیلی شرایط خوب می‌شد اما مساوی مقابل الهلال هم ارزشمند است. از الوحده امارات خیلی شناخت ندارم اما می‌دانم که در لیگ امارات تیم خیلی خوبی نیست و فکر می‌کنم پرسپولیس بتواند 3 امتیاز بازی را بگیرد. تیم‌های عربی سرمایه‌گذاری خوبی کردند اما نیروی انسانی کافی ندارند به همین دلیل است که تیم‌های قطری می‌روند و بازیکنان خارجی را با گذرنامه‌های قطری به تیم‌شان می‌‌آورند. اگر فوتبال ما درجا نزند تیم‌های عربی نمی‌توانند برای ما مشکل‌ساز شوند. پنجعلی درباره اینکه کی‌روش ظاهراً نمی‌خواهد ‌ملی‌پوشان پرسپولیس را به تیم‌ملی دعوت کند، گفت: کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد تیم‌ملی متعلق به همه است و منافع ملی ما در آن نقش دارد شاید خیلی با کی‌روش ضعیف برخورد کرده‌ایم که او دارد به جای همه ما تصمیم می‌گیرد و تصمیم‌گیرنده اصلی فوتبال ما شده است، مگر می‌تواند بگوید دوست ندارم ملی‌پوشان پرسپولیس را به تیم‌ملی دعوت کنم؟! هرچند غیبت ملی‌پوشان پرسپولیس به ضرر تیم‌ملی می‌شود و تیم‌ملی از نظر فنی و روحی صدمه می‌خورد.
 


Page Generated in 0/0074 sec