printlogo


کد خبر: 172764تاریخ: 1395/12/11 00:00
مراجع و علما شرایط موفقیت جبهه انقلاب در انتخابات سال آینده را تبیین کردند
رأی حوزه به کاندیدای واحد

گروه سیاسی: کمتر از یک هفته پس از تشکیل نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و تلاش برای وحدت نیروهای انقلابی در انتخابات ریاست‌جمهوری، علما و مراجع نیز با حمایت از سازوکار جبهه مردمی، تنها راه موفقیت اصولگرایان در انتخابات پیش رو را اجماع بر روی یک چهره دانستند و تاکید کردند اگر جبهه انقلاب کاندیداهای متعددی معرفی کند، مطمئن باشد در شرایط فعلی موفق نخواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، پنجشنبه هفته گذشته، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در اقدامی متمایز از سایر جریان‌های سیاسی، نخستین مجمع ملی خود را با حضور نزدیک به 3 هزار عضو این جبهه در مجتمع شهر آفتاب برگزار کرد تا در سیستم طراحی‌شده از پایین به بالا، ضمن انتخاب اعضای شورای مرکزی، 10 کاندیدایی که بیشترین اقبال را در بین 27 قشر جبهه مردمی دارند، برگزیده شوند و پس از آن شورای مرکزی این جبهه، پس از بررسی و گفت‌وگو از میان این 10 کاندیدا به 5 تن و در نهایت به یک نفر که کاندیدای قطعی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم است، دست پیدا کند. الگوبرداری جبهه مردمی از مدل حزب جمهوری اسلامی به عنوان منسجم‌ترین و کارآمدترین حزب در تاریخ انقلاب، به سرعت این جبهه را در کانون توجهات قرار داد و علاوه بر حمایت بیش از 500 چهره وابسته به جبهه انقلاب اسلامی، احزاب و شخصیت‌های سیاسی نیز از این اقدام حمایت کردند. حالا پس از برگزاری نخستین مجمع ملی و برداشتن «گام اول» برای رسیدن به کاندیدای واحد، علما و مراجع نیز با تایید این جبهه، بر حضور اصولگرایان با «کاندیدای واحد» در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم تاکید کردند.
دیروز آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: ما همواره شما را دعا می‌کنیم و امیدواریم بتوانید یک ائتلاف خوبی را میان اصولگرایان شکل دهید.
وی گفت: اگر تمام اصولگرایان یک نفر را معرفی کردند امیدی به نتیجه انتخابات هست اما اگر کاندیداهای متعددی معرفی کنند، مطمئن باشید که در شرایط فعلی موفقیتی حاصل نخواهد شد.
این مرجع تقلید با اشاره به ماهیت دموکراسی غربی تاکید کرد: یکی از عواملی که هم در کشور ما و هم در کشوری مانند آمریکا باعث پیروزی می‌شود، عوام‌فریبی و بلوف زدن است. افراد متدین نمی‌توانند چنین رفتارهایی از خود بروز دهند اما این مسائل منعی برای غیرمتدینان ندارد؛ متاسفانه این رفتارها برآمده از فرهنگ غربی بوده که جامعه ما هم از آن نمونه گرفته است.
به گزارش رسا، آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: امروز اگر عده‌ای وارد صحنه انتخابات شوند و وعده‌های دروغین به مردم بدهند ممکن است جمعیت زیادی را مجذوب خود کنند. رئیس‌جمهور جدید آمریکا با همین بازی‌ها وارد میدان شد و ما امروز می‌بینیم که برترین کشور دنیا به لحاظ مادی، بدترین رئیس‌جمهور را انتخاب کرد زیرا دست به عوام‌فریبی زد و دروغ‌پردازی کرد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: این نوع رفتارها از ما ساخته نیست چرا که طبق گفته امیرالمومنین(ع) سیاستمداری باتقوای ما همواره در مقابل سیاستمداری بی‌تقوای معاویه قرار دارد.
اجماع روی یک نفر
علاوه بر آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان نیز از اصولگرایان خواست در انتخابات ریاست‌جمهوری، روی یک نفر اجماع کنند. به گزارش پایگاه خبری دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 ضمن تأکید بر وحدت اصولگرایان پیرامون تعیین کاندیدای واحد اظهار داشت: در شورایی که ویژه این امر در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مشخص شده باید نخبگان به جمع‌بندی رسیده و در نهایت فقط روی یک نفر اجماع کنند.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار از کم‌شدن لیست 21 نفره جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تا ماه‌های آینده و تا سقف
5 نفر خبر داد و افزود: با این روند برای رسیدن به تصمیم واحد به جلو خواهیم رفت.
وی همچنین خواستار نظارت بیشتر آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان اصفهان شد.
 

حاجی‌بابایی: تغییر مدیریت اجرایی کشور واجب است
عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می‌گوید مردم برای نه گفتن به وضعیت رکود اقتصادی فعلی، خواهان ایجاد یک وضعیت جدید در کشور هستند.حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با میزان درباره رویکرد جبهه متبوعش اظهارکرد: مجمع جبهه مردمی نیروهای انقلاب با حضور شخصیت‎ها و چهره‌های برجسته کشور به منظور تغییر وضعیت فعلی کشور بویژه در بعد اقتصادی فعالیت‎های خود را آغاز کرده است.وی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با ایجاد یک سازوکار مناسب در بدنه مجموعه اصولگرایی، گام‎های موثری را تا به امروز در جهت تحقق مطالبات مردم برداشته است. عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما بر این باوریم که با توجه به استراتژی در پیش گرفته در جبهه می‎توانیم مطالبات مردم را به صورت عملی محقق کنیم چرا که امروز دغدغه و مشکلات اصلی مردم کشورمان حول محور مسائل اقتصادی قرار دارد. حاجی‌‎بابایی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل شورای مرکزی جبهه، اقدامات لازم را به منظور سنجش وضعیت کشور و نحوه تعیین کاندیدا آغاز کرده‌ و امیدوار هستیم با همکاری نیروهای اصولگرا در این مسیر موفقیت‌های لازم را به دست آوریم.وی تاکید کرد: امیدوار هستیم در فرآیندی که شکل گرفته است هم نقاط قوت جامعه اصولگرایی افزایش یابد و هم یک رقابت سالم در جامعه پیرامون انتخابات شکل گیرد. عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم برای نه گفتن به وضعیت رکود اقتصادی فعلی، خواهان ایجاد یک وضعیت جدید در کشور هستند. حاجی‌بابایی با بیان اینکه هنوز تاریخ مشخصی برای معرفی نامزد نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تعیین نشده است، گفت: ما از تمام مجموعه‌های اصولگرا برای حضور در این جبهه دعوت کرده‌ایم که امید داریم با وفاق ملی در این عرصه موفقیت‌های لازم را کسب کنیم. وی تاکید کرد: فضای امروز کشور از نظر ساختارهای مختلف از جمله اقتصادی و اجتماعی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد از این رو اعمال تغییر در این راستا امری واجب و ضروری است.


Page Generated in 0/0195 sec