کد خبر: 17277تاریخ: 1388/4/6 00:00
خبر
رشد صددرصدی صادرات شرکت سایپا
گروه اقتصادی: صادرات شرکت سایپا در سه ماهه اول سال 88 نسبت به مدت مشابه در سال 87 با بیش از صد درصد رشد روبهرو بوده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، با وجود رکود حاکم بر بازارهای جهانی به دلیل مشکل اقتصادی موجود در دنیا و ورشکستگی شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان، شرکت سایپا با برنامهریزی و تلاش شبانهروزی توانسته در سه ماهه ابتدای سال 88 با افزایش 105 درصدی صادرات خود، رکوردی دیگر در میادین بینالمللی کسب کند. این شرکت توانسته میزان صادرات خود را از 7 میلیون دلار در سه ماهه اول سال 87 به مبلغ بیسابقه 15 میلیون دلار در سه ماهه ابتدایی امسال افزایش دهد و به رکورد جدیدی در این زمینه دست یابد. محصولات شرکت سایپا با تکیه بر مزیتهای رقابتی خود از قبیل کممصرف بودن، قیمت رقابتی، خدمات پس از فروش گسترده و قیمت مناسب قطعات یدکی جایگاه خود را در بازارهای جهانی تثبیت و چشمانداز روشنی را برای نفوذ در بازارهای جدید صادرات ترسیم کرده است. یادآور میشود این شرکت در راستای استراتژیهای تعیین شده پنج ساله تا پایان سال 1390، 12 درصد از محصولات تولیدی خود را به بازارهای جهانی صادر خواهد کرد.
فرش ایران ثبت بینالمللی میشود
گروه اجتماعي: رئیس مرکز ملی فرش ایران از ثبت ملی و بینالمللی فرش ایران به منظور جلوگیری از سرقت برند فرش ایرانی خبر داد. مرتضي فرجي با بیان این مطلب گفت: در این زمینه مالکیت معنوی- صنعتی فرش ایران ابتدا ثبت ملی میشود و سپس به ثبت بینالمللی خواهد رسید. فرجی ادامه داد: مرکز ملی فرش ایران با اداره مالکیت صنعتی کشور در این زمینه همکاری خود را آغاز کرده تا نخستینبار در اسپانیا، فرانسه و پرتغال فرش ایران با ثبت ملی ارائه شود. وی از ثبت ملی فرش منطقه اصفهان خبر داد و گفت: با توجه به باز شدن مسیر ثبت ملی فرش ایران تا چند ماه آینده، فرش مناطق دیگر ایران نیز به ثبت ملی و سپس ثبت بینالمللی خواهد رسید. فرجی از بازنگری در استانداردهای فرش ایران بر اساس استانداردهای جهانی خبر داد و افزود: این استانداردها بر اساس بازارهای جهانی تعیین میشود و بخشی از آن اکنون بازنگری شده است. این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: شناسنامه فرش ایران به همراه ایرانکد در زمینه صادرات اجرایی میشود و فرشهای صادراتی باید دارای برچسب شناسنامه و ایرانکد باشند.